آسایشگاه سالمندان سهروردی

آسایشگاه سالمندان سهروردی دارای محیطی امن و آرام بوده و امکاناتی عالی برای سالمندان عزیز شما دارد.

در این مطلب قصد داریم به آسایشگاه سالمندان سهروردی و اهمیت روانشناسی این مجموعه بپردازیم. برای رفع و یا درمان مشکلات روانی و روحی شایع در دوره سالمندی، روانشناسی سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

هنگامی که سالمندان به دوره سالمندی وارد می شوند، احتیاج دارند که همانند مراقبت های جسمانی، از لحاظ روحی هم تحت حمایت و مراقبت باشند.

روانشناسان ماهر در بهترین آسایشگاه سالمندان سهروردی با بررسی شرایط و علامت های سالمندان موارد مرتبط با مشکلات روانی و روحی همانند اظطراب، دردهای روانی، افسردگی، بدبینی و… را با بهره گیری از روش های روان درمانی می شناسند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

تمرکز روانشناس سالمندان بر روی چه چیزی می باشد؟

 

در دوره سالمندی همراه با تغییرات جسمی و روحی زیادی است و تعداد کثیری از سالمندانی که در آسایشگاه سالمندان زندگی می کنند، زیر نظر و مراقبت روانشناس قرار دارند. این تغییرات در سالمندان بسیار طبیعی بوده و اصلی ترین علت آن هم بالا رفتن سن و واقع شدن در مقابل مشکلات اجتماعی و زندگی می باشد.

روانشناس می تواند با بررسی دقیق سلامت روان سالمندان، علل مختلفی که باعث بروز مشکلات روانی و روحی در سالمندان شده را، مورد بررسی قرار دهد. بنابراین می توان دلیل اصلی مشکل سالمند را با بررسی این عوامل شناخت و به منظور درمان آن اقدامات لازم را انجام داد.

امکان دارد به طور کلی مشکل روانی و یا روحی، در سالمند علائمی نداشته باشد و فقط با انجام تست های روانشناسی و بررسی نحوه زندگی سالمندان، می شود به بیماری های روحی و روانی و مشکلات روانشناختی پی برد.

به همین علت است که در سالمندان، تشخیص بیماری های روحی روانی مقداری مشکل بوده و چنان چه دیر تشخیص داده شود، درمان آن زمان بیش تری را صرف خواهد کرد.

اصلی ترین علائم بیماری های روانی و روحی که قادر است نشانه شروع یک مشکل باشد، شامل : تغییر در اشتها و مقدار مصرف غذا ، تغییر در اخلاقیات فرد سالمند، گوشه گیری و انزوا ، تمایل نداشتن برای برقراری ارتباط با اطرافیان و …

با مشاهده این علائم، روانشناس با سالمند شروع به صحبت می کند و دلیل اصلی تغییرات رفتاری سالمند را بررسی و پیدا می کند.

فرد روانشناس به اشخاص سالمند یاری می رساند تا بتوانند با محیط خانه سالمندان در سهروردی کنار بیایند و با دیگر سالمندانی که در این محیط زندگی می کنند که تعامل داشته باشند. روانشناسان از تکنیک های متفاوتی به منظور شاد کردن سالمندان و افزایش روحیه زندگی در آنان بهره می گیرند و به سالمندان یاد می دهند که به چه نحوی با مشکلات کنار بیایند و اعتماد به نفس خود را حفظ کنند.

روانشناسان ماهر در بهترین آسایشگاه سالمندان سهروردی با بررسی شرایط و علامت های سالمندان موارد مرتبط با مشکلات روانی و روحی همانند اظطراب، دردهای روانی، افسردگی، بدبینی و… را با بهره گیری از روش های روان درمانی می شناسند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

اصلی ترین مشکلات روحی و روانی در سالمندان

 

روانشناسان ماهر در بهترین آسایشگاه سالمندان سهروردی با بررسی شرایط و علامت های سالمندان موارد مرتبط با مشکلات روانی و روحی همانند اظطراب، دردهای روانی، افسردگی، بدبینی و… را با بهره گیری از روش های روان درمانی می شناسند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

در این قسمت می خواهیم اصلی ترین و شایع ترین مشکلات روانشناختی در افراد سالمند را به دقت مورد بررسی قرار دهیم:

  • اختلالات در خواب سالمند

از شایع ترین مشکلاتی که در افراد سالمند دیده می شود، بروز اختلالات در خواب آنان است. این مشکلات به طور بی خوابی کامل و یا پر خوابی بروز پیدا می کنند. بعضی از افراد سالمند به علت ترسیدن از مرگ و یا افکار منفی که در ذهن می پرورانند ، قادر نیستند بخوابند و حس می کنند اگر به خواب روند، امکان دارد اتفاقی ناگوار برایشان رخ دهد.

جدا از این مسائل، دوری از فرزندان و درگیری با مشکلات روزمره زندگی امکان دارد افسردگی را به همراه داشته باشد و تایم زیادی را در رختخواب سپری کنند. این اشخاص برای فراموش کردن مشکلات، ترجیح می دهند خواب باشند تا از شر افکار آزار دهنده و ناراحت کننده راحت شوند.

آسایشگاه سالمندان سهروردی با روانشناسانی که دارد می تواند در این زمینه به سالمندان شما یاری رسانند.

  • تردید و شک بی دلیل

بدبینی و شک و افکار منفی نسبت به اطرافیان، از دیگر بیماری های روانشناختی می باشد. افراد سالمندی که به نوع اختلال رفتاری دچار هستند، این طور تفکر می کنند که دیگران قصد دارند به او آسیب بزنند و نمی توانند به هیچ شخصی اعتماد کنند.

به همین علت ترجیح آن ها این است که خود را از همه دور کنند و در تنهایی زندگی را سپری کنند. این دسته از سالمندان در برقراری ارتباط با دیگر اشخاصی که در آسایشگاه سالمندان زندگی می کنند و حتی با پرسنل درمانی هم با مشکل روبرو می شوند.

این اشخاص به طور معمول بعد از مدتی به افسردگی و انزوا دچار می شوند و مشکلات روانی و روحی در آن ها بیش تر و بیش تر می شود.

  • بروز مشکلات در حافظه

ضعیف شدن حافظه کوتاه مدت و بلند مدت ، از دیگر مشکلات و بیماری های روانشناختی در افراد سالمند می باشد. افت قدرت حافظه در ایام سالمندی به علت کهولت سن طبیعی می باشد. ولی می بایست اطمینان حاصل کرد که این مشکل به علت کهولت در سن است و یا به علت شروع بیماری آلزایمر!

تعداد زیادی از سالمندان که به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند، در مراحل اولیه بیماری حافظه کوتاه مدت را از دست داده و بعد از مدتی با پیشرفت بیماری ، حافظه بلند مدت خود را هم به صورت کامل از دست داده و حتی دیگر همسر و فرزندان خود را هم نخواهند شناخت.

دلایل دیگری هم برای ضعیف شدن حافظه وجود دارد که به وسیله روانشناس خانه سالمندان در سهروردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تشخیص گونه بیماری، اقدامات درمانی مورد نیاز برای بیمار انجام می گردد.

  • تمرکز نداشتن بر روی مسائل متفاوت

درگیری ذهنی و افکار پریشان ، یکی از اصلی ترین علت های عدم تمرکز در افراد سالمند می باشد. افراد سالمندی که در ذهن خود افکار متفاوتی دارند و مدام درباره مباحث مختلف تفکر می کنند، نمی توانند روی صحبت ها و کارهای دیگران به درستی تمرکز کنند.

در برخی از سالمندان این طبیعی بوده و بسیار مشاهده می شود. ولی امکان دارد مسئله عدم تمرکز روی مسائل  و کارهای روزمره به علت مبتلا شدن به نوعی بیماری مغزی مثل آلزایمر باشد. روانشناس آسایشگاه سالمندان گلبرگ ، در این صورت علائم و شرایط فرد سالمند را بررسی کرده و علت اصلی افت تمرکز را تعیین می کند.

یکی از متداول ترین مشکلات روانی و روحی در سالمندان، مشکل عدم تمرکز به حساب می آید و روانشناس با بهره گیری از روش های روان درمانی و روانشناسی این علائم از این نوع بیماری را می کاهند.

  • پرخاشگری و تغییرات در خلق و خوی سالمند

از مشکلات رایج دیگر در افراد سالمند، پرخاشگری و تغییر در خلق و خوی آن ها می باشد. بعضی از سالمندان امکان دارد بدون علت شروع به پرخاشگری کرده و رفتارشان به نسبت گذشته تغییر پیدا کند. همین علائم نشانه وجود مشکل روانی و روحی در سالمند بوده که می بایست به وسیله روانشناس بررسی گردد.

ریشه این تغییرات رفتاری در بعضی از سالمندان، به افسردگی او و روحیه وی بستگی خواهد داشت. تنهایی و دوری از بچه ها و به یاد آوردن مشکلات زندگی در ایام دور هم از علل های دیگر پرخاشگری در افراد سالمند و تغییر خلق و خوی آنان می باشد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *