پرستار خانم برای سالمند در تهران

آیا به دنبال پرستار خانم برای سالمند در تهران هستید؟ آیا می‌دانید حضور پرستار خانم سالمند چه مزایایی دارد؟ از وظایف و خدمات پرستار خانم سالمند در تهران آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید پرستار خانم برای سالمند چه خدمات درمانی و مراقبتی ارائه می‌دهد؟

برای سالمندانی که در خانه سالمندان نم‌روند انتاخب یک پرستار خانم برای سالمندان در تهران الزامی است.

برای سالمندتان که خانم است پرستار خانم برای سالمندان در تهران انتخاب کنید که به کارهایش بهتر رسیدگی شود.

استخدام پرستار برای والدین سالمندتان نشانه بی اهمیت بودن شما نسبت به آنها نیست و اصلا نباید این طور فکر کنید که شما باید تمام کارهای والدین سالمند خود را تنهایی به دوش بکشید. بسیاری از فرزندان به دلیل دور بودن از والدین خود و یا مشغله کاری زیاد قادر نیستند از والدین سالمند خود نگهداری کنند. برخی از سالمندان به دلیل ضعف جسمی و یا ابتلا به بیماری نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند و نمی‌توان آنها را در منزل تنها رها کرد.

مسلما مراقبت شبانه روز از سالمند برای یک نفر یا اعضای خانواده بسیار دشوار است. آنها بایستی برنامه زندگی خود را به صورتی تغییر دهند که بتوانند به صورت نوبتی یا به طور کامل در کنار سالمندشان باشند و از وی نگهداری کنند. در صورتی که سالمند بیمار باشد و مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد، این شرایط سخت‌تر خواهد شد.

سالمندان علاوه بر مراقبت نیاز دارند که یک نفر برای او غذا درست کند، زمان مصرف داروها را یادآوری کند، در زمان حمام کردن به وی کمک کند، در زمان خرید کردن و یا مراجعه به پزشک وی را همراهی کند، کارهای منزل را انجام دهد و بسیاری از کارهای روزمره دیگر که برای سالمندی که تنها زندگی می‌کند یک دغدغه بزرگ محسوب می‌شود.

پرستار سالمند در منزل علاوه بر این که مراقب سلامت سالمند است برای او مانند یک همدم و هم صحبت است و سالمند از این که دیگر تنها نیست و یک نفر در کنار او زندگی می‌کند احساس رضایت خواهد داشت. معمولا برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند پرستار شبانه روزی استخدام می‌کنند تا همیشه در کنار او باشد و هر لحظه که سالمند به کمک نیاز داشت بتواند از پرستار کمک بگیرد و احساس تنهایی نکند.

پرستار آسایشگاه سالمندان گلبرگ مراقب نحوه مصرف داروی سالمند است و در زمان مناسب مصرف دارو را به سالمند یادآوری می‌کند و دارو را به او می‌دهد.

اگر ترجیح می‌دهید سالمندتان را به خانه سالمندان نفرستید حتما برایشان یک پرستار خانم برای سالمند رزرو کنید.

اگر به دنبال پرستار خانم برای سالمند، خوب و مطمسن هستید خانه سالمندان گلبرگ این خدمات را ارائه می‌دهد.

داشتن پرستار چه مزایایی برای سالمند به همراه دارد؟

 

هنگامی که سالمندی به تنهایی در منزل خود زندگی می‌کند، نیاز به یک همراه دارد تا از او مراقبت کند. فرزندان و نزدیکان سالمند به دلیل شرایط زندگی خود و مشغله کاری قادر نیستند همیشه در کنار سالمند بمانند و از او مراقبت کنند. برای همین بهترین کار این است که فرزندان سالمند از خدمات پرستاری سالمندان در منزل استفاده کنند. برای این که از سلامت و امنیت سالمند آسوده خاطر باشند و خدمات پرستاری با بهترین کیفیت در منزل برای سالمند فراهم باشد، بهتر است که یک پرستار حرفه‌ای و کاربلد به صورت 24 ساعته در کنار سالمند شما باشد و او را هم از نظر جسمی و سلامتی و هم از نظر روحی حمایت کند.

اگر شما از جمله افرادی هستید که با بردن سالمند به آسایشگاه مخالف هستید بهتر است از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید. بدین ترتیب سالمند شما در منزل خود تحت مراقبت خواهد بود و آرامش بیشتری را احساس خواهد کرد. فردی که از سالمند پرستاری می‌کند با تمام ویژگی‌ها و نیازهای سالمندان آشنا است و برای مراقبت از سالمندان با شرایط جسمی و روحی مختلف آموزش دیده است.

از دیگر مزایای حضور پرستار در کنار سالمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرستار مراقب زمان مصرف داروهای سالمند است و در صورتی که سالمند مصرف یکی از داروها را فراموش کند، پرستار به او یادآوری می‌کند. مساله مصرف داروها در زمان مناسب و به اندازه درست در سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که یکی از داروها فراموش شود و یا بیش از اندازه مصرف شود ممکن است تاثیر منفی بر حال سالمند داشته باشد. به عنوان مثال سالمندانی که آلزایمر دارند و زمان مصرف دارو را فراموش می‌کنند، ممکن است چندین دوز را مصرف نکنند و یا به یکباره در فاصله زمانی کوتاه داروهای زیادی را پشت سر هم مصرف کنند. هر دو این اتفاقات برای سالمندان خطر آفرین است. بنابراین پرستار آسایشگاه سالمندان گلبرگ مراقب نحوه مصرف داروی سالمند است و در زمان مناسب مصرف دارو را به سالمند یادآوری می‌کند و دارو را به او می‌دهد.

از دیگر مزایای استفاده از خدمات پرستار شبانه روزی سالمند می‌توان به تزریق دارو و سرم تراپی در منزل اشاره نمود. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست سالمند برای تزریق دارو به مراکز درمانی مراجعه کند. پرستار سالمندان با خدمات پرستاری و نحوه تزریق انواع دارو و تزریق سرم آشنایی دارد و می‌تواند تمامی خدمات را در منزل انجام دهد. پرستار سالمندان با تمامی روش‌های مراقبتی و نحوه مراقبت از سالمندان بیمار آشنا است و به خوبی می‌داند هر دارو چه زمان باید مصرف شود و هر دارو را طبق تجویز پزشک متخصص و در زمان مناسب انجام می‌دهد.

از دیگر مزایای حضور پرستار سالمند در منزل تهران می‌توان به کمک در رعایت بهداشت فردی و انجام کارهای شخصی اشاره نمود. پرستار سالمند در کارهایی مانند حمام کردن، تعویض لباس، تعویض ملحفه و رعایت بهداشت فردی به سالمند کمک می‌کند. سالمندان در این دوره از زندگی بدن بسیار حساسی دارند و در مقابل عفونت و باکتری بسیار آسیب پذیر هستند. به همین دلیل مسائل بهداشتی باید با دقت و نظم بیشتری رعایت شود. به عنوان مثال سالمندانی که نمی‌توانند ادرار خود را کنترل کنند و از پوشک یا سوند استفاده می‌کنند باید به طور مرتب تمیز شوند و اندام‌ها آنها شستشو داده شود تا دچار عفونت پوستی و عفونت ادراری نشوند.

در سالمندانی که توانایی حرکت کردن ندارند، به طور مرتب باید بدن سالمند با استفاده از حوله نرم و مرطوب تمیز شود و سپس با استفاده از کرم بخش‌های مختلف بدن نرم شوند تا پوست سالمند دچار ترک و خشکی نشود. لباس و ملحفه به طور مرتب عوض می‌شود تا باکتری و میکروب از بدن سالمند دور باشد. این موارد کارهایی است که توسط پرستار انجام می‌شود و برای سالمند مزایای بسیاری به همراه دارد.

سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و سن بالایی دارند ممکن است به دلیل کهولت سن و ضعف بدنی در معرض خطر سقوط باشند. پرستار سالمند همیشه و در همه حال مراقب سالمند است و حتی در زمان استحمام وی را همراهی می‌کند تا از سقوط سالمند در حمام جلوگیری کند. بدین ترتیب سالمند بدون ترس از زمین خوردن و افتادن می‌تواند حمام کند و نگران زمین خوردن نباشد.

از دیگر مزایای استخدام پرستار خانم سالمند و استفاده از خدمات پرستاری سالمندان در منزل می‌توان به هم صحبتی و برقراری ارتباط با سالمند اشاره کرد. سالمندان از تنها بودن بیزار هستند و دوست دارند یک نفر همراه و هم صحبت داشته باشند و با او وقت بگذرانند. یکی از مزایای حضور پرستار در کنار سالمند این است که سالمند دیگر تنها نیست و می‌تواند با پرستار خود همچون یکی از اعضای خانواده ارتباط برقرار کند و با او درباره مسائل مختلف صحبت کند. به همین دلیل در زمان انتخاب پرستار بهتر است نظر سالمند را نیز بپرسید و ببینید که آیا می‌تواند با پرستار خود ارتباط بگیرد یا خیر.

وقتی که پرستار منزل از سالمند مراقبت می‌کند، سالمند می‌تواند ساعاتی از روز را به همراه پرستار برای گردش و تفریح و قدم زدن به بیرون از خانه برود و اوقاتی را بیرون از خانه سپری کند. بدین ترتیب روحیه سالمند بسیار بهتر شده و اعتماد به نفس سالمند افزایش می‌یابد. بسیاری از سالمندان از ترس زمین خوردن و گم کردن راه می‌ترسند به تنهایی از خانه خارج شوند، اما وقتی پرستار آنها را همراهی کند دیگر هیچ جای نگرانی نه برای سالمند و نه برای فرزندان وی وجود نخواهد داشت. پرستار مانند یک دوست و همراه با سالمند به گردش می‌رود، خرید می‌کنند، تفریح می‌کنند و از هوای تازه لذت می‌برند.

پرستار سالمند علاوه بر مراقبت جسمی و پرستاری، برای سالمند اوقات مفرح و خوشی را فراهم می‌کند. کتاب خواندن برای سالمند و یا تماشای فیلم با سالمند از جمله تفریحاتی است که می‌توانند در منزل انجام دهند. باغبانی، انجام کارهای هنری و نقاشی از جمله کارهایی هستند که سالمندان را سرگرم می‌کنند. پرستار با توجه به سلیقه و علایق سالمند یکی از تفریحات و سرگرمی‌های آرام را انتخاب می‌کند و سالمند را در این زمینه همراهی می‌کند. تفریح و سرگرمی برای سالمندان یک نیاز اساسی است و در بهبود حال روحی آنها نقش بسیار موثری دارد.

از دیگر مزایای استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل امکان تدارک دیدن دورهمی و مهمانی در منزل سالمند است. سالمندان از این که دور و اطرافشان شلوغ باشد و دوستان و اطرافیان به دیدار آنها بیایند لذت می‌برند. برگزاری مهمانی و دورهمی برای سالمند کار دشواری است اما اگر پرستار وی با او همراهی کند، سالمند می‌تواند با خیالی آسوده مهمانی خود را برگزار کند و از پرستار برای پذیرایی از مهمانها و ‌ها و انجام تدارکات مهمانی کمک بگیرد. جشن تولد، روز پدر و مادر، مناسب‌های خاص مانند یلدا و نوروز و … از جمله جشن‌هایی هستند که سالمندان دوست دارند مهمان‌های زیادی را دعوت کنند. علاوه بر این سالمندان دوست دارند در طول ماه یکی الی دو روز با دوستان خود دورهمی داشته باشند و اوقات خوشی را با آنها سپری کنند.

پرستار خانم برای سالمند در انجام کارهای روزمره خانه مانند تمیز کردن خانه، آشپزی، گردگیری و نظافت مهارت دارد و این کارها از جمله خدماتی است که توسط پرستار سالمند ارائه می‌شود. پرستار اتاق سالمند و خانه را مرتب می‌کند و برای او غذای تازه تهیه کند. انجام خریدهای روزانه و نظافت منزل از جمله کارهایی است که پرستار بر عهده می‌گیرد و دیگر نیازی نیست فرزندان برای انجام کارهای روزانه به منزل سالمند مراجعه کنند. اتاق و لوازم سالمندان باید مرتب باشند تا سالمندان دچار سردرگمی نشوند. لوازم ضروری سالمندان باید در دسترس باشد تا در زمان نیاز بتواند به راحتی از آنها استفاده کند. اتاق بایستی مرتب باشد و هیچ مانعی بر سر راه او وجود نداشته باشد که موجب زمین خوردن سالمند شود.

مهمترین مزیت استخدام پرستار برای سالمند همراهی سالمند برای انجام چکاپ‌های ماهانه و سالانه است. بسیاری از سالمندان برای بررسی شرایط جسمی خود باید به طور مرتب چکاپ شوند. مراجعه به مراکز درمانی برای آنها دشوار است و نمی‌توانند به تنهایی از منزل خارج شوند و نیاز به یک همراه دارند. پرستار سالمند در زمان مراجعه سالمند به مراکز درمانی برای انجام چکاپ با او همراه خواهد شد و در هر مرحله از چکاپ به سالمند کمک می‌کند. بدین ترتیب سالمند در این مورد هیچ نگرانی نخواهد داشت و دیگر نیاز نیست فرزندان سالمند برای بردن سالمند به مراکز درمانی یک روز کامل را مرخصی بگیرند.

استفاده از مواد غذایی سالم و تازه و صرف غذا در زمان مناسب از دیگر مزایای استفاده از خدمات پرستاری سالمندان است. سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند به دلیل ضعف بدنی و عدم توانایی در آشپزی کردن ممکن است غذای کافی و مناسب مصرف نکنند و پس از مدتی دچار سوء تغذیه شوند و یا به دلیل عدم آگاهی از رژیم غذایی مناسب مراقب پرهیزهای غذایی خود نباشند. اما وقتی پرستار غذای روزانه سالمند را تهیه می‌کند، مراقب است تا سالمند غذای ناسالم مصرف نکند و رژیم غذایی مخصوص خود را رعایت کند.

یکی از وظایف مهم پرستار سالمند این است که هم خود تمیز باشد و توانایی تمیز کردن سالمند هم داشته باشد.

پرستار سالمند باید بتواند به صورت روزانه دارو ها، آمپول و یا علائم حیاتی سالمند را چک کند.

وظایف پرستار سالمند خانم در تهران

 

پرستارانی که در آسایشگاه سالمندان گلبرگ آموزش می‌بینند به خوبی می‌دانند که برای پرستاری از سالمندان چه کارهایی لازم است و چه خدماتی را باید ارائه دهند. آنها به خوبی می‌دانند که سالمندان با هر شرایط جسمی و بیماری به چه درمان‌ها و چه مراقبت‌هایی نیاز دارند. پرستار سالمند به خوبی با وظایف خود آشنا است و به خوبی می‌داند که با هر سالمند چه رفتاری باید داشته باشد و چه خدماتی را ارائه دهد. از جمله وظایف پرستار سالمند عبارت است از:

 

  • نظافت سالمند

 

یکی از مهمترین وظایف پرستار کم به سالمند در جهت حفظ بهداشت فردی و کمک به او در انجام کارهای شخصی است. سالمندان به دلیل کهولت سن و ضعف عضلات نمی‌توانند بهداشت خود را به طور کامل رعایت کنند. به همین دلیل پرستار سالمند موظف است در تمامی کارهای شخصی سالمند از جمله استحمام، رفتن به سرویس بهداشتی، انجام نظافت شخصی و تمیز کردن بدن به سالمند کمک کنند. این مساله در سالمندانی که مدت زمان زیادی بر روی تخت هستند و یا بی اختیاری ادرار دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا بدن سالمند با آلودگی بیشتری در تماس است و باید به طور مرتب تمیز شود. در صورتی که پرستار نتواند سالمند را به طور روزانه به حمام ببرد، با استفاده از آب ولرم و دستمال نرم بدن او را شستشو می‌دهد تا پوست بدن سالمند دچار مشکل نشود.

 

  • مراقبت پزشکی

 

از دیگر وظایف مهم پرستار سالمند رسیدگی به امور پزشکی و مراقبتی سالمند است. بررسی کردن روزانه قند و فشار خون، چک کردن علائم حیاتی سالمند و یادآوری زمان مصرف داروها از جمله خدماتی است که به طور روزانه انجام می‌شود. این موضوع در سالمندانی که بیمار هستند و به مراقبت پزشکی ویژه نیاز دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

سالمندان بیمار باید به طور مرتب دارو مصرف کنند، ورزش‌های مورد نیاز را انجام دهند، دارو مصرف کنند، استراحت کنند و تحت مراقبت باشند. پرستار سالمند بایستی با طرز استفاده از دستگاه‌های کمکی مانند دستگاه اکسیژن و دستگاه فشار و … آشنا باشند تا در زمان نیاز بتوانند به سالمند کمک کنند. سالمندانی که تازه جراحی انجام داده‌اند و یا بیماری خاص دارند باید به صورت تخصصی تحت مراقبت باشند و خدمات پرستاری تخصصی دریافت نمایند. به همین دلیل در زمان استخدام پرستار بایستی شرایط سالمند خود را برای پرستار شرح دهید تا در صورت آشنایی با شرایط و بیماری وی از سالمند مراقبت کند.

پرستار آسایشگاه سالمندان گلبرگ مراقب نحوه مصرف داروی سالمند است و در زمان مناسب مصرف دارو را به سالمند یادآوری می‌کند و دارو را به او می‌دهد.

 

بیماری‌های رایج دوران سالمندی

 

دوره سالمندی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است و با تغییرات فیزیکی و روحی بسیاری همراه است. حال اگر سالمند به بیماری خاصی مبتلا باشد به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت. سالمندانی که از نظر جسمی ناتوان هستند و یا بیماری سختی دارند نمی‌توانند به تنهایی زندگی کنند و باید به صورت مداوم و شبانه روز تحت مراقبت باشند.

یکی از دلایل نیاز سالمندان به پرستار، ابتلا به بیماری است. این دوره با بیماری‌های بسیاری همراه است که برخی از آنها به دلیل کهولت سن است و برخی دیگر علل مختلف دیگری دارد. شایع‌ترین بیماری‌های دوره سالمندی عبارتند از:

 

  • بیماری‌های فیزیکی

 

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات دوران سالمندی ناشی از آسیب‌های فیزیکی است. در دوران سالمندی به دلیل از دست دادن قدرت تعادل از ضعیف شدن عضلات و ماهیچه‌ها، احتمال زمین خوردن سالمندان و شکستگی در استخوان‌ها و صدمه دیدن مفاصل زیاد است. یکی از دلایلی که سالمندان نیاز به مراقبت دارند مربوط همین مشکل است. در دوران سالمندی روند بهبودی و ترمیم استخوان خیلی کند انجام می‌شود و به همین دلیل مدت زمان زیادی باید تحت مراقبت باشند. یکی از راه‌های مراقبت از سالمند استفاده از خدمات پرستاری سالمندان در منزل تهران است.

 

  • ابتلا به آلزایمر

 

از بیماری‌های شایع دوران سالمندی که معمولا در سنین بالای 50 سال مشاهده می‌شود، بیماری آلزایمر است. این بیماری سلول‌های عصبی مغز را مختل می‌کند و موجب می‌شود تا عملکرد مغز مختل شود و علائم مختلفی در سالمند ایجاد می‌کند. یکی از شایع‌ترین علائم ابتلا به آلزایمر در سالمندان فراموش کردن خاطرات و نام افراد است. در مراحل ابتدایی بیماری ممکن است فرد علائم زیادی نداشته باشد و این فراموشی افراد و نام‌ها را ناشی از افزایش سن تلقی کنند. اما با بیشتر شدن علائم باید هوشیار بود و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کرد. آلزایمر درمان قطعی ندارد و افرادی که در مرحله پیشرفته این بیماری هستند به مراقبت شبانه روزی نیاز دارند. این افراد حتی برای انجام کارهای روزانه نیز به کمک پرستار نیاز دارند.

 

  • سکته مغزی

 

از دیگر مشکلات و بیماری‌های شایع دوره سالمندی سکته مغزی و فلج شدن نیمی از بدن است. در این شرایط سالمند دیگر قادر نیست از جای خود برخیزد و کارهای شخصی و روزمره را انجام دهد. معمولا برای بهبود شرایط سالمند از روش‌های درمانی فیزیوتراپی استفاده می‌شود و پرستار سالمند این حرکات و تمرین‌ها را با سالمند تمرین می‌کند تا وضعیت جسمی وی بهبود یابد و بتواند بخشی از کارهای خود را انجام دهد.

برای اطلاع از نحوه استخدام پرستار سالمند و آشنایی با خدمات پرستاری با شماره تلفن‌های آسایشگاه سالمندان گلبرگ تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید. https://gollbarg.com/

 

  • از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی

 

از دیگر بیماری‌های شایع دوران سالمندان که در بیشتر سالمندان مشاهده می‌شود کاهش بینایی و شنوایی است. بدین ترتیب سالمندان به سختی می‌توانند ببینند و یا صحبت دیگران را متوجه شوند. در برخی از موارد بینایی به قدری ضعیف می‌شود که حتی با استفاده از عینک نیز سالمند به سختی می‌تواند اطراف خود را ببیند. به همین دلیل باید یک نفر همیشه مراقب او باشد و در کارهای شخصی به سالمند کمک کند.

سالمندانی که مشکل بینایی دارند برای تشخیص داروها و استفاده از لوازم شخصی ممکن است دچار مشکل شوند و این موضوع خطرناک خواهد بود و نیاز است که پرستار مراقب او باشد تا زمین نخورد، دارو را اشتباهی نخورد و با وسایل منزل برخورد نکند.

 

  • سوء تغذیه

 

یکی از مشکلات رایج در سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، سوء تغذیه است. این مشکل به این دلیل پیش می‌آید که سالمند برای تهیه غذا و استفاده از مواد مورد نیاز بدن توانایی کامل ندارد و خود را هر غذایی که به سادگی آماده می‌شود سیر می‌کند. در نتیجه بدن با کمبود مواد غذایی مورد نیاز مواجه می‌شود و مشکل سوء تغذیه در سالمند ایجاد می‌گردد. در صورتی که سالمند از خدمات پرستاری سالمندان استفاده کند دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نخواهد شد و پرستار مراقب تغذیه و رژیم غذایی او خواهد بود.

 

  • مشکلات روحی

 

از دیگر مشکلات سالمندان می‌توان به افسردگی و اختلالات رفتاری و خلقی در سالمندان اشاره کرد. در این سن سالمندان از نظر روحی بسیار حساس می‌شوند و ممکن است منزوی شده و در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته باشند. بهترین راه برای جلوگیری از اختلالات رفتاری و افسردگی پیدا کردن یک همراه و هم صحبت است. برای سالمندانی که در منزل تحت مراقبت هستند بهترین همراه یک پرستار سالمندان است. در این حالت سالمند علاوه بر استفاده از خدمات پرستاری سالمندان در منزل می‌تواند از ارتباط با پرستار و هم صحبتی با او لذت ببرد و اوقات تنهایی خود را پر کند.

سخن پایانی:

استخدام پرستار خانم برای سالمند مزایای بسیاری برای سالمندان به همراه دارد. سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند با کمک پرستار سالمند خانم در تهران به راحتی می‌توانند به صورت مستقل زندگی کنند، و در شرایطی که دیگر نتوانند به تنهایی کارهای روزمره و شخصی خود را انجام دهند پرستار خانم سالمند از وی مراقبت کرده و در انجام امور روزمره و شخصی به سالمند کمک خواهد کرد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *