آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران آماده خدمت رسانی در زمینه گفتاردرمانی سالمند یا کاردرمانی سالمند توسط متخصص می باشد. شهر تهران را علاوه بر تقسیمات منطقه ای میتوان به ۴ بخش کلی شرق تهران، غرب تهران، شمال تهران و جنوب تهران تقسیم بندی نمود. از آنجایی که سالمندان بعد از سن و سال خاصی نیاز به مراقبت بیشتر نه فقط از لحاظ جسمی بلکه روحی دارند و باید هر روز از آنها مراقب نمود و همچنین شاید به علت مشکلات زندگی در برخی خانواده ها امکان رسیدگی روزانه و حتی لحظه ای مهیا نباشد لذا آسایشگاه های مختلفی در بخش ها و مناطق مختلف تهران جهت رسیدگی و گفتاردرمانی و کاردرمانی سالمندان تاسیس شده است. یکی از این آسایشگاه ها که در قسمت شرق تهران قراردارد آسایشگاه سالمندان گلبرگ است.

آسایشگاه سالمندان در شرق تهران

اگر در جستجوی یک آسایشگاه سالمندان در شرق تهران هستید قبل از هر چیزی بهتر است که آسایشگاه در نزدیکی محل سکونت خودتان باشد. اما صرف نزدیکی آسایشگاه به خانه شما برای انتخاب یک آسایشگاه خوب کافی نیست. باید بررسی کنید و ببینید که امکانات آنها به چه صورت است؟ چگونه برنامه ریزی می کنند؟ و مهمتر از همه چگونه پرسنل آسایشگاه به سالمندان رسیدگی می کنند؟ بطورکلی باید نحوه برخورد پرسنل مجموعه با سالمندان را دقیق ارزیابی نمایید. البته طبیعی است که هر چه محل زندگی تان نزدیک تر باشد بهتر است. مثلا اگر در مناطق شرق تهران زندگی می کنید بهتر است در همان شرق تهران به دنبال آسایشگاه خوب باشید.

نگهداری از سالمندان به علت شرایط خاص جسمی و روحی آنان کار چندان راحتی نیست و بدون شک از عهده هرفردی بر نخواهد آمد. اینکه بخواهید نگهداری از سالمندان خانواده را به خانه سالمندان واگذار کنید هم کار راحتی نیست. چراکه فرزندان و والدین وابستگی هایی دارند که قطعا تحمل آن راحت نیست. حساسیت دوران سالمندی که طی ان توانایی های روحی و جسمی انسان کاهش می یابد نیز مزیت بر علت می شود. برای مثال تنهایی سالمندان برای مدت زیاد میتواند منجر به افسردگی آنها شود. از طرف دیگر مشکلات زندگی هستند که در خیلی از خانواده ها زن و شوهر را مجبور به کار و فعالیت نموده و درنتیجه ممکن است نتوانند در طول روز بطورکامل از سالمندان رسیدگی نمایند. همه این موارد و بسیاری موارد دیگر لزوم خدمت رسانی یک آسایشگاه سالمندان را میرساند.

گفتاردرمانی سالمندان-خانه سالمندان گلبرگ

گفتاردرمانی سالمندان-خانه سالمندان گلبرگ

آسایشگاه سالمندان گلبرگ و گفتاردرمانی و کاردرمانی سالمند

هر چیزی می تواند مزیت ها و معایب مختلفی داشته باشد. شکی نیست که آسایشگاه سالمندان صرفنظر از اینکه چگونه باشد میتواند دارای مزیت ها و معایبی باشد. اما در بسیاری مواقع ممکن است به دلیل شرایط خاص یک سالمند امکان نگهداری از آن در خانه ممکن نباشد. هدف مجموعه آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران افزایش مزیت های نگهداری از سالمندان در آسایشگاه می باشد. از آنجایی که سالمندان از لحاظ روحی و جسمی ضعیف تر می شوند هموراه نیاز به هم صحبت داشته تا تنهایی را کمتر احساس کنند. برای اینکه از لحاظ جسمی نیز خیلی با مشکل مواجه نشوند لازم است که کار و فعالیت هایی در اندازه و متناسب با شرایط شان داشته باشند. در توانبخشی سالمندان گفتار درمانی و کاردرمانی سالمند بسیار اهمیت دارد و این امر را تایید می کند.

در آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران سعی میشود تا با تکیه بر گفتاردرمانی سالمند و همچنین کاردرمانی سالمند بر اساس اصول توانبخشی به بهترین وجه ممکن از سالمندان نگهداری شود. لذا همواره بالابردن کیفیت این خدمات پرسنل مجموعه تحت آموزش های لازم ماهانه قرار خواهند گرفت.

آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران با برخورداری از فضای سبز کافی و مناسب و با نشاط جهت بهبود روحیه‌ سالمندان و همینطور تنظیم و ارائه برنامه غذایی فعالیتی و ورزشی منظم و متناسب آماده خدمت رسانی با سالمندان عزیز می باشد.

گفتاردرمانی سالمند چیست؟

این که سالمندی دورانی است که بیش از هر زمانی نیاز به هم صحبت پیدا میشود تقریبا یک امر بدیهی است. گفتار درمانی در سالمندان به بررسی و اختلال هایی که به گفتار و زبان سالمندان مربوط می شود و راه حل های درمان آن می پردازد. گفتار درمانی یکی از شاخه های توانبخشی است. تقریبا تمام حوزه های مربوط به آسیب شناسی های مرتبط با زان و گفتار سالمندان مرد و زن در حیطه کار گفتار درمانی و متخصص گفتار درمانی قراردارند. به متخصص گفتاردرمانی گفتار درمانگر نیز می گویند. از آنجاییکه زبان انسان و گفتار مهمترین بخش برقرار ارتباط با سایر افراد در اجتماع است لذا از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. در رشته گفتاردرمانی تمرکز بر روی درمان گفتار است.  بنابراین تمام مسائل مربوط به ان ممکن است بررسی و ارزیابی شود.

یک متخصص گفتار درمانی در اولین گام به بررسی، شناخت و تشخیص اختلال گفتاری در سالمند می پردازد و درمان مناسب برای آن اختلال را ارائه می کند. در دومین قدم باید مشاوره لازم را به سالمند و خانواده او میدهد تا اقدام لازم انجام شود سپس به انجام تحقیقات تکمیلی پیرامون موضوع مربوط خواهد پرداخت.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که گفتار با زبان متفاوت است و فرق دارد که البته در این مطلب مجالی برای تشریح ان وجود ندارد. 

کاردرمانی سالمند چیست؟

درست است که دوران سالمندی توانایی جسمی افراد را کاهش می دهد و شاید توان کار و فعالی مسمتر را از آنها سلب کند اما ترک کار و فعالیت بطور دائم می تواند بیشتر از آنکه به سالمندان کمک کند به آنان آسیب های جسمی نیز وارد کند. چرا که با افزایش سن بخصوص در سالمندان احتمال ابتلا به انواع بیماری ها افزایش می یابد. کاردرمانی میتواند به تسریع فرآیند گفتاردرمانی نیز کمک کند. در کاردمانی سالمند دقت میشود تا بررسی و ارزیابی لازم به درستی انجام شود و سپس طرح درمانی چیده شود و در نهایت اجرا شود و در صورت لزوم مجدد ارزیابی می شود. در کاردرمانی سالمند اهداف و برنامه ریزی می شود تا به کمک تکنیک های تمرینی(تمرین درمانی) و تکنیک های فعالیت کردن(فعالیت درمانی) به افراد سالمند چه زنان و چه مردان کمک شود.

کاردرمانی سالمند می تواند به موازات گفتاردرمانی سالمند انجام شود. شاید بتوان مهمترین و حتی اولین حوزه کاردرمانی را مراقبت از خود تعریف کرد که در سالمندان نیز خیلی میتواند موثر باشد. در واقع در این تکنیک به سالمندان زن و مرد مهارت های زندگی سالمندی آموزش داده می شود تا آنها را از لحاظ روحیه زندگی سالمندی تقویت کنند. این آموزش ها می تواند بطور مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود. از نتایج این روش القا روحیه استقلال به سالمندان برای تکیه برخودکردن و انجام کارهای شخصی است. مثلا اینکه بخوبی غذا بخورند و از غذا خوردن امتناع نکنند که میتواند سلامت جسمی آنها را نیز بهمراه داشته باشد.

گفتاردرمانی سالمند در آسایشگاه سالمندان گلبرگ

از زنان و مردان سالمند که از لحاظ گفتاری با اختلال مواجه هستند در آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران مراقبت و نگهداری می شود و در طی مدت برنامه ریزی های لازم برای رفع آسیب های گفتاری به کمک متخصص گفتاردرمانی (گفتار درمانگر) انجام می شود. روش گفتاردرمانی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات گفتاری و بلع سالمندان دارد.با تمرینات گفتار درمانی حتی میتوان میزان مرگ و میر سالمندان را کمتر نمود. این نشان از اهمیت و تاثیر این روش دارد. روش های گفتاردرمانی شامل مواردی همچون آموزش بازیابی کلمه ها و بازسازی کردن واژگان و همچنین تمرینات نقش بازی کردن و ارزیابی روش ها و تکنیک هایی بجای ارتباط کلامی است. در واقع آموزش تکنیک های غیرکلامی نیز انجام می شود.

میتوان گفت هر نوع آسیب یا بیماری که نیاز به نگهداری و مراقبت طولانی مدت به منظور یادگیری درست و دوباره گفتار و بلع داشته باشد نیاز ضروری به خدمات گفتار درمانی خواهد داشت.  در آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران تمام تلاش ها در جهت تسریع بهبود سالمندان انجام می گیرد.

متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی سالمند

متخصص گفتار درمانی (گفتاردرمانگر ) که برخی مواقع به آسیب شناس گفتار و زبان نیز شناخته میشود با بررسی دوره ای بیماران و سالمندان ارزیابی های لازم جهت درمان آنها را انجام میدهد. این برنامه ریزی ها در بازه های زمانی مشخص تنظیم و اجرا میشود تا در نهایت منجر به بهبودی کامل گفتار و بلع انها شود. برخی مواقع نیز ممکن است لازم باشد جلسات درمانی فشرده تر شود تا سالمند و یا بیما رضایت بیشتری داشته باشد. هدف اصلی متخصص گفتار درمانی کمک به سالمندان و بیماران برای بازیابی توانایی های گفتاری شان و به اصطلاح ریکاوری کلامی است. بنابراین اصلی ترین وظیفه متخصص گفتاردرمانی یا گفتاردرمانگر در آسایشگاه سالمندان گلبرگ در شرق تهران درمان اختلالات گفتاری در سالمند و سالمندان مرد و زن آسایشگاه است.

از آنجایی که اختلالات گفتاری بخش های متفاوتی دارد یک متخصص گفتار درمانی(گفتار درمانگر) باید قدرت تشخیص اختلال هر بیمار را بخوبی داشته باشد. توانایی دیگری که یک متخصص گفتاردرمانی لازم است داشته باشد خلاقیت و هنرمندی او است تا بتواند با بکاربردن روشها و شیوه های تکنیکی متفاوت فرآیند درمانی را بخوبی مدیریت و به سمت جلو هدایت کند. مثلا اینکه خود متخصص گفتار درمانی باید از لحاظ ارتباطی بسیار قوی باشد.