شنوایی سنجی سالمندان در آسایشگاه سالمندان گلبرگ

یکی از مشکلات مهم افراد در دوره سالمندی آوای اطراف خود را کم میشنود یا احساس وزوز گوش دارند.

با برنامه های پزشکی که آسایشگاه سالمندان گلبرگ در نظر گرفته ویزیت پزشک متخصص شنوایی در این مرکز می باشد تا از این طریق بتوانیم یکی از مشکالت مهم سالمندان را مدیریت کنیم.

پیری گوش چیست؟

پیرگوشی لزوم استفاده از سمعک را برای سالمندان ایجاد می‌کند.

پیرگوشی یک‌دفعه اتفاق نمی‌افتد بلکه فرآیندی است که با افزایش سن به مرور تشدید می‌شود. علت این مشکلات می‌تواند ناشی از مسائل متابولیک، مشکلات عصبی، اختلالات عروقی و خون‌رسانی و … باشد. به این ترتیب گیرندگان دستگاه شنوایی یا سلول‌های مربوط به اعصاب داخل گوش کیفیت سابق را ندارند و نمی‌توانند کارشان را در مورد دریافت و پرداخت آواهای شنیداری به درستی انجام بدهند و انواع پیرگوشی که باید حتما زیر نظر متخصص شنوایی‌سنجی ( ادیولوژیست) تشخیص داده شود، شکل می‌گیرد.

شنوایی سنجی سالمندان-آسایشگاه سالمندان گلبرگ

شنوایی سنجی سالمندان-آسایشگاه سالمندان گلبرگ

چرا سمعک برای سالمندان لازم است؟

کم‌شنوایی در سالمندان باعث بروز مشکلات ارتباطی و در نتیجه کاهش اعتماد به‌نفس، حساسیت، زودرنجی و افسردگی می‌شود. سالمند احساس ناکارآمدی می‌کند و گمان می‌کند به دلیل بالا رفتن سن، دیگر از سوی فرزندان و جوان‌ترها جدی گرفته نمی‌شود. متأسفانه بسیاری از سالمندان نمی‌پذیرند که گوش‌هایشان سنگین شده است. در چنین شرایطی استفاده سمعک برای سالمندان می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها بکند.

سمعک به جلوگیری از آلزایمر کمک می کند!

طبق مطالعات انجام شده، احتمال آلزایمر برای سالمندان با استفاده از سمعک به شدت کاهش پیدا می‌کند، چرا که شنیدن، ذهن را پویا نگه‌ می‌دارد و از زوال عقل جلوگیری می‌کند. بنابراین لازم است با صحبت خانواده یا پرستار با فرد سالمند، او را به استفاده از سمعک تشویق کنند. اگر سالمندان نسبت به فوایدی که سمعک می‌تواند برای آن‌ها داشته باشد آگاه شوند و ببینند که تا چه حد طرز استفاده از این وسیله آسان است و هیچ چیز عجیبی در به کار بُردن سمعک وجود ندارد، استقبال بیشتری از آن می‌کنند

مراقبت از شنوایی سالمندان در آسایشگاه سالمندان گلبرگ به چه صورت است

برنامه های توانبخشی سالمند به طور معمول شامل تشخیص وارزیابی مشکلات شنوایی، مشاوره وارجاع به خانواده ها می باشد. خانواده سالمندان درطی این مدت اطلاعاتی درمورد کم‌شنوایی و روش‌های درمانی دارویی،جراحی ویا درمان‌های پروتزی برای رفع مشکلات شنوایی سالمند عزیز خود کسب می‌کنند. در این برنامه ها، ارزیابی بیمار و گزارش های کاملی در مورد او تهیه می شود؛ این روند به کاربران سمعک های حسی کمک می کند، که بتوانند به طور موثر و مطلوب از سمعک ها استفاده کنند.