پرستار سالمند در منزل تهران

همه افراد در سنین سالمندی نیاز به مراقبت دارند و پرستار سالمند در منزل تهران کمکی است برای خانواده‌هایی که به دلیل مشغله کاری و زندگی نمی‌توانند به تنهایی از سالمند خود مراقبت کنند. سالمندان در این دوره از زندگی خود به حمایت عاطفی و مراقبت جسمی نیاز دارند و در صورت امکان نباید تنها زندگی کنند.

مراقبت از سالمندان به صورت مداوم و شبانه روزی برای فرزندان و اعضای خانواده امکان پذیر نیست. زیرا هر فرد دغدغه‌های شخصی خود را دارد و نمی‌تواند همیشه و هر روز در کنار سالمند خود حضور داشته باشند و امور شخصی و کارهای منزل وی را انجام دهند. در شرایطی که شما فرصت کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمند خود را ندارید، بهترین کار استخدام پرستار شبانه روزی سالمندان است.

پرستاران خانه سالمندان گلبرگ افرادی باتجربه و آشنا به امور سالمندان هستند و آماده خدمت رسانی به سالمندان عزیز شما همراهان گرامی می‌باشند.

پرستار شبانه روزی سالمندان

در شرایطی که شما فرصت کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمند خود را ندارید، بهترین کار استخدام پرستار شبانه روزی سالمندان است.

پرستاری و نگهداری از سالمند

امروزه در بسیاری از خانواده‌ها حداقل یک سالمند حضور دارد که نیازمند مراقبت و نگهداری است. فرزندان سالمند هر یک درگیر زندگی شخصی خود هستند و قادر نیستند تمام وقت از سالمند خود مراقبت کنند. این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که سالمند بیمار باشد و یا توانایی لازم برای انجام امور شخصی خود و کارهای روزمره را نداشته باشد. طبیعی است که هیچ فردی نتواند هم به امور بیرون از منزل رسیدگی گند و هم به صورت مداوم از سالمند خود مراقبت کند.

سالمندی که بیماری دارد باید هر لحظه تحت مراقبت باشد. داروهای وی و سلامت عمومی او بررسی شود. غذای به موقع برای او آماده شود و میان وعده میل کند. علائم حیاتی وی به طور مرتب چک شود، در زمان استفاده از سرویس بهداشتی یک نفر باید همراه او باشد تا زمان نخورد و بسیاری از موارد دیگر که برای فرزندان و حتی همسر سالمند نیز دشوار است.

سالمندان در تمام طول زندگی خود کارها را به تنهایی انجام داده‌اند و حالا که به دلیل بیماری یا کهولت سن نیاز به مراقبت دارند ممکن است از نظر روحی کمی حساس باشند. به همین دلیل فردی که از وی مراقبت می‌کند باید فردی صبور و با حوصله باشد و بتواند سالمند را از نظر عاطفی نیز حمایت کند. بیشتر سالمندان مایل هستند که حتی در دوره بیماری نیز در منزل خود زندگی کنند و حس استقلال خود را حفظ کنند. اما این شرایط برای فرزندان غیر قابل قبول است. سالمندانی که توانایی جسمی خود را از دست داده‌اند در معرض خطر زمین خوردن قرار دارند.

پرستار سالمند متعهد است که همیشه و به صورت شبانه روزی در کنار سالمند حضور داشته باشد و از وی نگهداری کند. بدین ترتیب سالمند می‌تواند در منزل خود زندگی کند و احساس استقلال داشته باشد. پرستار در منزل سالمند از وی پرستاری می‌کند و یک زندگی ایمن و مستقل را برای سالمند شما فراهم می‌کند.

چه زمان به کمک پرستار سالمند نیاز داریم؟

از شایع‌ترین مشکلات دوران سالمندی، زمین خوردن به دلیل کاهش قدرت عضلات و مفاصل و از دست دادن قدرت حفظ تعادل است. بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، سکته مغزی، درد مفاصل و … از جمله مشکلاتی هستند که زندگی سالمند را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. سالمندی که به بیماری آلزایمر مبتلا است نباید تنها زندگی کند، مدیریت داروها، انجام کارهای روزانه و بیرون رفتن از خانه برای این سالمندان بسیار دشوار است. ممکن است سالمندی به دلیل فراموشی یک دارو را در فواصل زمانی کوتاه مصرف کند و یا فراموش کند که غذا بخورد. از منزل خارج شود و آدرس را گم کند و نتواند به منزل باز گردد. به همین دلیل یک نفر باید همیشه در کنار او حضور داشته باشد و در انجام کارها به وی کمک کند.

دلایل مختلفی وجود دارد که به موجب آن فرزندان سالمند تشخیص می‌دهند که نگهداری از سالمند به تنهایی ممکن نیست و نیاز است که یک پرستار استخدام کنند. یکی از این دلایل مشغله کاری فرزندان است. دلیل دیگر بیماری سالمند می‌باشد. سالمندی که بیمار است به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

برخی از سالمندان به دلیل بیماری باید به صورت روزانه خدمات پزشکی دریافت کنند. در صورتی که فردی که از وی مراقبت می‌کند با مراقبت‌های پزشکی آشنایی کامل نداشته باشد سالمند باید برای دریافت این خدمات به مراکز درمانی مراجعه کند و این مساله خود سختی‌های بسیاری به همراه دارد.

فرزندان همواره در تلاش هستند تا زندگی آرام و ایمنی را برای سالمندان خود فراهم کنند. حال اگر سالمندی بیمار باشد و نیاز به مراقبت داشته باشد بهترین کار کمک گرفتن از پرستار شبانه روزی سالمندان است. با استخدام یک پرستار مجرب و ماهر می‌توان یک زندگی آرام و به دور از دغدغه برای سالمند خود مهیا نمائید. مهمترین چیز برای سالمندان در این دوره حفظ عزت و احترام و داشتن یک زندگی مستقل است.

خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند

خدمات پرستاری از سالمند بر اساس نیاز هر سالمند متفاوت می‌باشد. پرستاران بر اساس نظر پزشک و نیاز سالمند، خدمات درمانی و مراقبتی را ارائه می‌نمایند. سالمندی که در منزل تحت مراقبت قرار می‌گیرد با سالمندی که در مراکز درمانی است شرایط متفاوتی دارد و باید درمان‌های لازم را در زمان مناسب دریافت کند. به همین دلیل نیاز است که پرستار سالمند با تمامی مراقبت‌های پزشکی و درمان‌های اولیه آشنایی داشته باشد. نحوه تزریق داروها، یادآوری مصرف دارو و … از جمله خدماتی است که توسط پرستار ارائه می‌گردد. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بخشی از خدماتی که پرستار ارائه می‌دهد را فرزندان سالمند نیز نمی‌توانند به طور کامل انجام دهند. مراقبت‌های تخصصی از سالمندانی که بیماری سختی دارند مسلما برای فرزندان دشوار خواهد بود. فردی باید از سالمند بیمار مراقبت کند که با تمامی مسائل مربوط به سالمندان و بیماری‌های آنها آشنایی داشته باشد.

بسیاری از مسائل مربوط به نگهداری و مراقبت از سالمند تنها توسط فردی باتجربه و متخصص باید انجام شود و افراد عادی مانند فرزندان سالمند که تجربه‌ای در زمینه مراقبت و پرستاری از سالمند ندارند نمی‌توانند به طور کامل تمام مراقبت‌های پزشکی را انجام دهند. این مساله زمانی که سالمند دچار بیماری حاد است از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا شرایط جسمی و علائم حیاتی سالمند باید به صورت روزانه و مرتب چک شود و در صورت مشاهده کوچکترین تغییر در وضعیت وی، اقدامات لازم انجام شود.

 مهمترین خدماتی که پرستار در منزل ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • رسیدگی به بهداشت جسمی سالمند:

سالمندی که به دلیل کهولت سن یا ابتلا به بیماری توانایی جسمی خود را از دست داده است نباید به تنهایی حمام کند و در زمان استفاده از سرویس بهداشتی نیز در زمان برخاستن و نشستن بهتر است فردی وی را همراهی کند. کارهایی که به بهداشت سالمند مربوط می‌شود عبارت است از حمام کردن سالمند، عوض کردن لباس سالمند و تمیز کردن پوست و موی او، استفاده از نرم کننده و مواد مورد نیاز برای تقویت پوست سالمند، شستشوی لباس‌ها و تعویض ملحفه، کمک کردن در انجام امور شخصی و کمک به سالمند برای رعایت کردن بهداشت فردی.

سالمندان به دلیل افزایش سن پوست و بدن بسیار حساسی دارند و اگر در معرض آلودگی قرار بگیرند سریعا دچار حساسیت یا عفونت می‌شوند. به همین دلیل لباس و ملحفه سالمندان باید به صورت مرتب تعویض و ضد عفونی شود. اگر سالمند از پوشک استفاده می‌کند پس از هر بار تعویض پوشک بهتر است بدن سالمند تمیز شود تا مبتلا به عفونت اداری یا عفونت پوستی نشود.

در زمان حمام کردن نیز شستشوی بخش‌هایی از بدن که برای سالمند دشوار است با کمک پرستار شستشو داده می‌شود. چرب کردن دست‌ها و پاها و قسمت‌هایی از بدن که دچار خشکی پوست هستند نیز برای جلوگیری از خشکی پوست الزامی است. فرزندان باید کرم‌های مورد نیاز را برای سالمند تهیه نمایند و در اختیار سالمند قرار دهند.

  • رسیدگی به سلامت فیزیکی و جسمی سالمند:

سالمندان به دلیل کهولت سن و عدم تحرک دچار بیماری‌های جسمی از قبیل آرتروز و درد مفاصل هستند. به همین دلیل ورزش کردن و انجام تمرین‌های مرتب روزانه برای پیشگیری از ابتلای سالمندان به بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز نقش بسیار موثری دارد. انواع ماساژ درمانی و کمک به سالمند برای انجام ورزش‌های فیزیوتراپی از جمله خدماتی است که توسط پرستار سالمند ارائه می‌شود.

از دیگر خدمات مربوط به رسیدگی به وضعیت جسمی سالمندان عبارتند از انجام تزریقات و تنظیم داروها و یادآوری مصرف داروها به سالمند است. بررسی علائم حیاتی و گرفتن فشار خون و کنترل ضربان قلب برای بررسی وضعیت جسمی سالمند به طور روزانه انجام می‌شود.

از دیگر خدمات مراقبتی سالمندان می‌توان به تعویض پانسمان و انجام تمرین‌های مناسب برای جلوگیری از زخم بستر اشاره نمود. سالمندانی که به دلیل بیماری یا کهولت سن مدت زمان زیادی را در تخت سپری می‌کنند در معرض ابتلا به زخم بستر هستند، در این شرایط پرستار برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بدن سالمند، چندین بار در روز سالمند را در داخل تخت حرکت می‌دهد و ورزش‌های لازم را انجام می‌دهد تا خون در بدن وی در جریان باشد و زخم بستر ایجاد نشود.

  • رسیدگی به سلامت روانی و روحی سالمند:

سالمندان روحیه بسیار حساسی دارند و افرادی که از وی مراقبت می‌کنند باید افرادی صبور و مهربان باشند. ما در خانه سالمندان گلبرگ به پرستاران خود آموزش می‌دهیم که چگونه با سالمندان تعامل داشته باشند. احترام گذاشتن به سالمند و رفتار مناسب با آنها در بهبود حال روحی سالمندان نقش مهمی دارد.

پرستاران می‌آموزند که چگونه با سالمند ارتباطی صمیمی و عاطفی برقرار کنند، با او هم صحبت شوند، سرگرمی‌های مورد علاقه سالمند را بشناسند و آنها را در طول هفته با سالمند انجام دهند. گوش دادن به صحبت‌های یک سالمند، برای او بسیار اهمیت دارد. سالمندان از اینکه فردی به صحبت‌های آنها گوش دهد لذت می‌برند، البته این یک نیاز اجتماعی است و پیر و جوان ندارد.

انجام بازی‌های تقویت کننده حافظه و هوش برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل بسیار مفید هستند. پرستار می‌تواند با هماهنگی فرزندان سالمند وی را برای پیاده روی به بیرون از منزل ببرد. سالمند نباید حتی یک لحظه تنها بماند، به همین دلیل اگر پرستار بخواهد برای خرید یا انجام امور بیرون از منزل از خانه سالمند خارج شود باید پیش از آن به فردی اطلاع دهد تا در صورت امکان یک نفر پیش سالمند بماند.

پرستار می‌تواند شرایطی را فراهم کند که سالمند کارهای مورد علاقه خود را انجام دهد. مانند نگهداری از گل و گیاه و هر سرگرمی دیگری که می‌تواند حال روحی سالمند را خوب کند. همراهی کردن پرستار با سالمند می‌تواند روحیه بیشتری به وی بدهد و این موضوع در بهبود حال روحی و حال جسمی سالمند نقش بسیار موثری دارد.

  • رسیدگی کردن به تغذیه سالمند:

مهمترین نیاز یک انسان غذا است. اگر انسان تغذیه مناسب و کافی نداشته باشد به انواع بیماری دچار خواهد شد. پرستار شبانه روزی سالمندان با توجه به شرایط سالمند، غذای مناسب را در طول روز تهیه و به سالمند می‌دهند. سالمندانی که توانایی غذا خوردن ندارند با کمک پرستار می‌توانند غذای روزانه خود را میل کنند.

تهیه غذای سالم و متناسب با حال جسمی سالمند از مهمترین خدماتی است که توسط پرستار ارائه می‌گردد. پیروی کردن از رژیم غذایی سالمند و استفاده از مواد غذایی تازه در سلامت سالمند نقش موثری دارد. رژیم غذایی یک فرد سالمند بسته به شرایط جسمی و نوع بیماری وی باید تنظیم شود. به عنوان مثال فردی که به بیماری فشار خون مبتلا است نباید غذاهای چرب و سرخ کردنی میل کند و نمک در غذای وی باید به اندازه بسیار کم استفاده شود.

میان وعده دو بار در طول روز برای سالمند تهیه می‌شود. سالمندان به دلیل از دست دادن اشتها در وعده اصلی غذای کمی میل می‌کنند و به همین دلیل مواد مورد نیاز بدن آنها به طور کامل تامین نمی‌شود. برای تامین تمامی املاح معدنی و ویتامین‌ها نیاز است که میان وعده نیز در برنامه غذایی وی قرار داشته باشد. استفاده از میوه و سبزیجات تازه و مفید در میان وعده و وعده‌های اصلی نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش سالمندان ایفا می‌کند.

  • رسیدگی کرده به امور منزل سالمند:

خدمات پرستار سالمند تنها به خدمات مراقبتی منتهی نمی‌شود. کارهایی از قبیل نظافت منزل، تمیز کردن اتاق‌ها و آشپزخانه، مرتب کردن لباس‌ها و لوازم سالمند، جارو کردن و گردگیری و نظافت و شستشوی سرویس بهداشتی از جمله خدماتی است که توسط پرستار شبانه روزی ارائه می‌گردد.

در صورتی که میان پرستار و فرزندان وی توافقی صورت گرفته باشد، بخشی از خریدهای منزل نیز بر عهده پرستار خواهد بود. برخی از سالمندان که به تنهایی زندگی می‌کنند و فرزندی ندارند که بخواهد کارهای بیرون از منزل آنها را انجام دهد از پرستار می‌خواهند که امور بیرون از منزل را نیز بر عهده بگیرند.

پختن غذا و انجام تمامی امور منزل و خانه داری از جمله وظایف پرستار است. پرستار می‌تواند از سالمند بخواهد که در انجام برخی از کارهای سبک با او همکاری کند. این کارهای سبک مانند گرد گیری لوازم تزئینی کوچک در بالا بردن روحیه سالمند نقش بسیار موثری دارد. سالمندانی که احساس کنند از کار افتاده شده‌اند خیلی زود دچار افسردگی می‌شوند. اما با مشارکت دادن آنها در امور ساده منزل مانند آب دادن به گلدان‌ها می‌توان اعتماد به نفس سالمند را بالا برد.

استخدام پرستار سالمند

در شرایطی که شما فرصت کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمند خود را ندارید، بهترین کار استخدام پرستار شبانه روزی سالمندان است.

استخدام پرستار برای نگهداری از سالمند چه مزایایی دارد؟

سالمندان دوست دارند تا جایی که امکان دارد در منزل خود زندگی کنند و از اینکه بخواهند از منزل فرزندی به منزل فرزند دیگر در حرکت باشند برای سالمندان عذاب آور است. به همین دلیل مهمترین مزیت استخدام پرستار سالمند در منزل تهران مستقل بودن سالمند است. سالمند می‌تواند به راحتی در منزل خود زندگی کند و از خدمات مراقبتی بهره مند گردد. فرزندان نیز از اینکه یک پرستار به صورت شبانه روزی در کنار والدین سالمندشان حضور دارد احساس رضایت خواهند داشت.

بسیاری از سالمندان که نیاز به مراقبت دارند از رفتن به خانه سالمندان امتناع می‌کنند. در این شرایط که نمی‌توان سالمند را تنها گذاشت، بهترین کار استخدام پرستار است. نگهداری از سالمند در محیط امن و آرام منزل احساس بهتری به سالمند می‌دهد و در حفظ روحیه وی نقش موثری دارد.

با وجود اینکه خانه سالمندان گلبرگ تمامی امکانات رفاهی، درمانی و مراقبتی را به بهترین شکل ممکن برای سالمندان فراهم نموده است، اما هیچ مکانی مانند منزل مستقل سالمند نخواهد بود. به همین دلیل اگر فرزندان دیدند که سالمند از رفتن به خانه سالمندان امتناع می‌کند هرگز نباید به زور این کار را انجام دهند. این کار در نهایت منجر به افسرده شدن سالمند خواهد شد. تا زمانی که سالمند بتواند با کمک پرستار در منزل زندگی کند، نباید وی را مجبور به زندگی در خانه سالمندان کرد.

از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل عبارت است از:

  • احساس استقلال و رضایت سالمند:

فرد سالمند در منزل خود احساس استقلال و امنیت می‌کند و از اینکه بخواهد محیط امن منزل را ترک کند هراس دارد. حتی تغییر محله و منزل نیز برای یک سالمند دشوار است. به همین دلیل بهتر است سالمند در منزل خود تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد. پرستار سالمند تمامی آموزش‌های لازم برای نگهداری از سالمند را پشت سر گذاشته است و به خوبی می‌داند که در شرایط بحرانی چه اقداماتی را باید انجام دهد.

سالمندانی که در منزل خود زندگی می‌کنند راحت‌تر می‌توانند با فرزندان و دوستان خود ارتباط داشته باشند. دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در بالا بردن روحیه سالمندان نقش مهمی دارند.

  • حفظ عزت و احترام سالمند:

سالمندانی که در منزل خود زندگی می‌کنند احساس عزت نفس بیشتری دارند. با استخدام پرستار حرفه‌ای و با تجربه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سالمند شما با کمال احترام در منزل خود تحت مراقبت است. حضور فرزندان و اعضای خانواده در منزل نیز در حفظ اعتماد به نفس سالمند و جلوگیری از افسردگی سالمندان بسیار موثر است. اگر شما نیز سالمندی دارید که نیاز به مراقبت دارد و نمی‌توانید به تنهایی این مسئولیت را بر عهده بگیرید با ما در تماس باشید.

ما بهترین و باتجربه‌ترین پرستاران خود را برای مراقبت از سالمندان عزیز به شما معرفی خواهیم کرد. https://gollbarg.com/

پرستار سالمند از چه مهارت‌هایی برخوردار است؟

یک پرستار خوب و کارآزموده قادر است وظایف نگهداری از سالمند را بهترین شکل ممکن انجام دهد. پرستار سالمند فردی باحوصله و خلاق است و می‌تواند با هر سالمند رفتار مناسبی داشته باشد. یک پرستار باتجربه به خوبی می‌داند که با هر سالمند و هر اخلاقی چگونه باید رفتار کرد. این موضوع در میزان موفقیت پرستار در برقراری ارتباط با سالمند بسیار موثر است. پرستار باید فردی باهوش و زیرک باشد و بتواند از بهترین شگردهای روانشناسانه برای برقراری ارتباط با سالمند بهره گیرد.

همچنین پرستار سالمند باید مهربان و دلسوز باشد و نقش خود را تنها به عنوان یک پرستار و مراقب نبیند. درک شرایط روحی و جسمی سالمند در بهبود رابطه پرستار با سالمند بسیار موثر است. اگر سالمند با پرستار خود ارتباط نزدیکی داشته باشد روزهای شیرینی را در کنار پرستار خود سپری خواهد کرد و تجربه شیرینی خواهد داشت.

مهمترین مهارت پرستار، برخورداری از مهارت‌های مراقبتی و درمانی است. تعویض پانسمان، انجام تزریقات، مدیریت داروها، سرم درمانی و استفاده از دستگاه اکسیژن و … از جمله مهارت‌هایی است که در زمان نگهداری از سالمند مورد نیاز خواهد بود. پرستار باید به انجام امور منزل و آشپزی نیز مسلط باشد و بتواند غذاهای رژیمی را با طعمی دلنشین و خوش برای سالمند تهیه کند.

شایع‌ترین مشکلات سالمندان

تغییرات دوره سالمندی موجب بروز برخی مشکلات در جسم و روح سالمند می‌شود. بیشتر این تغییرات به دلیل کهولت سن رخ می‌دهند، اما برخی از آنها به دلیل عدم توجه به سالمند رخ می‌دهند. شایع‌ترین مشکل سالمندان تنهایی است. سالمندان به دلیل دور شدن فرزندان، از دست دادن شریک زندگی و دوری از اقوام تنها می‌شوند. اگر این تنهایی تداوم داشته باشد منجر به افسردگی خواهد شد.

مشکل دیگر فراموشی است. فراموشی در حد خفیف در سن سالمندی طبیعی است اما اگر میزان فراموشی شدت یابد و در حدی باشد که سالمند نام نزدیکان خود را فراموش کند باید بیشتر مراقب او بود. افراد سالمند پس از سنین 60 سالگی بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند و باید تحت مراقبت باشند.

از دیگر مشکلات دوره سالمندی که در بیشتر سالمندان مشاهده می‌شود، مشکلات حرکتی است. از دست رفتن توان جسمی به دلیل ضعیف شدن ماهیچه‌ها و عضلات در سنین سالمندی امری طبیعی است. اما با انجام ورزش‌های منظم و فیزیوتراپی می‌توان این مشکل را تا حد زیادی رفع نمود تا سالمند بتواند کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهد.

3 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] بالاتر، اهمیت پیگیری و مراقبت از سلامتی گوارشی  توسط پرستار سالمند بیشتر می‌شود. از این رو، مراجعه به پزشک و دریافت […]

  2. […] استحمام و … را راحت‌تر و بدون خطر انجام دهد. پرستار سالمند در منزل تهران نیز همین خدمات را در منزل به سالمندان ارائه می‌نماید و […]

  3. […] پرستار سالمند در منزل علاوه بر این که مراقب سلامت سالمند است برای او مانند یک همدم و هم صحبت است و سالمند از این که دیگر تنها نیست و یک نفر در کنار او زندگی می‌کند احساس رضایت خواهد داشت. معمولا برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند پرستار شبانه روزی استخدام می‌کنند تا همیشه در کنار او باشد و هر لحظه که سالمند به کمک نیاز داشت بتواند از پرستار کمک بگیرد و احساس تنهایی نکند. […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *