بهترین خانه سالمندان و مرکز سالمندان لواسان

برای پیدا کردن بهترین خانه سالمندان و مرکز سالمندان لواسان تهران فقط باید پرس و جویی مختصر در مورد آن داشته باشید تا لیستی از چند مرکز نگهداری سالمندان را به دست آورید.

همه ما می­دانیم که افزایش سن و پا گذاشتن افراد به سن سالمندی و سنین بالای 65 سال، در اغلب افراد برابر است با بروز مشکلات جسمی و بیماری­های مخصوص این دوران. اما در برخی موارد این مشکلات بسیار بیشتر بوده و بروز مشکلاتی نظیر آلزایمر شدید، کار نگهداری از عزیزان را برای خانواده سخت و دشوار می­کند.

در چنین مواردی، با در نظر گرفتن شرایط خانواده­ها و مشکلات عمده ناشی از بروز و ابتلای به برخی از بیماری­های دوران سالمندی، مراقبت و پرستاری از پدر و مادر سالمند برای آن­ها سخت و گاه غیر ممکن است.

تمامی مراکز نگهداری از سالمندان و سرای سالمندان با در نظر گرفتن شرایط خانواده­ها و به منظور کمک به خانواده­ها و در درجه اول خود سالمندان، تاسیس و به ارائه خدمات می پردازند. یکی از مشکلات اصلی سالمندان در این دوران این است که خانواده و فرزندان آن­ها اطلاعات کافی و مناسبی در مورد مشکلات این دوران و نحوه رسیدگی به آن­­ها نداشته و سررشته­­ای از طب سالمندی ندارند و به همین دلیل است که گاه علیرغم دلسوزی های موجود، مشکلات این عزیزان بیشتر می­شود.

کمک گرفتن از سرای سالمندان، برای نگهداری از سالمندانی که دارای مشکلات عمده و زیادی هستند، به خاطر وجود متخصصین طب سالمندی، می­تواند تاثیر زیادی بر سلامتی روحی و جسمی این عزیزان داشته باشد.

خانه سالمندان گلبرگ بهترین خانه سالمندان در لواسان میباشد که تمام انتظارات شما برای نگهداری سالمند شما را دارا است.

از مشکلات سالمندان چه می­دانید؟

هر چند که از نظر علمی و همچنین طبق تعاریف آمده در طب مدرن، دوران سالمندی از همان سال­های بازنشستگی، یعنی حدود 60 تا 65 سالگی، شروع می­شود؛ اما در اصل نمی­توان این موضوع را برای همه افراد تعمیم داد.

در واقع باید چنین گفت که دوران سالمندی با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و روحی و روانی افراد و با توجه به مسائل و مشکلاتی که در طول زندگی با آن ها سرو کار داشته اند و همچنین با توجه به جنسیت افراد و مهمتر از همه ژنتیک و عوامل وراثتی، می­تواند از سنین 50 سالگی آغاز شود.

اما نشانه­های سالمندی چیست و چه علائمی می تواند نشان دهنده آغاز سن سالمندی در فرد باشد؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

نشانهای سالمندی

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، آغاز سن سالمندی برای افراد مختلف می تواند کمی متفاوت باشد اما در همه افراد، پس از رسیدن به محدوده سنی خاص، بروی برخی از علائم و نشانه­ها می­تواند نشان دهنده آغاز سالمندی باشد.

باید در نظر داشت که سالمندی نیز یکی از مراحل زندگی همه ما بوده و یقینا با نشانه­ها و علائمی همراه است که مهمترین منشاء آن را می­توان تغییرات ایجاد شده در سطح هورمون­های بدن دانست.

همانند گذر از مراحل بلوغ، در دوره سالمندی نیز سطح هورمون­های بدن تغییر کرده و این تغییرات موجب تغییراتی در ساختار بدن، شرایط جسمانی و به ویژه شرایط روحی افراد خواهد شد.

بدین ترتیب می توان گفت که اغلب نشانه­های سالمندی که به نوعی همه ما آنها را با عنوان مشکلات پیری و مسائل سالمندی می­شناسیم، ناشی از همین تغییرات بوده و با شناخت آن­ها و اطلاع دقیق از دلیل ایجاد آنها می­توان کمک بیشتری به این عزیزان نمود.

مشکلات دوران سالمندی

همه ما تا حدودی با مشکلات دوران سالمندی آشنا هستیم و آنها را در رفتار مادربزرگ­ها، پدربزرگ­ها و یا حتی پدر و مادر خود دیده ایم اما اگر بخواهیم برخی از عمده ترین مشکلاتی را که اغلب سالمندان با آن مواجه هستند به صورت تیتر وار و به صورت لیست بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • کاهش حواس پنج گانه به ویژه کاهش بینایی و شنوایی.
  • کاهش قدرت بدنی و ضعف جسمانی،
  • کاهش سرعت عکس العمل در برابر محرک­های محیطی
  • کاهش زمان و کیفیت خواب به ویژه در طول شب (برخی از سالمندان دچار کم خوابی می‌شوند و در طول شبانه روز نمی‌توانند بیشتر از سه الی چهار ساعت بخوابند، اما برخی دیگر از سالمندان دچار پر خوابی می‌شوند و بیشتر ساعات روز را خواب هستند. هیچ یک از این دو حالت برای سلامت سالمند خوب نیست)
  • افزایش حساسیت در برابر گرما و سرما و کاهش توان سازگاری با دمای محیط
  • کاهش چربی­های زیر پوست و بروز چین و چروک­های پوستی ناشی از آن
  • کاهش حجم عضلات و لاغری ماهیچه ها و عضلات بدن (مهمترین دلیل کاهش توده عضلانی، عدم تحرک و یکجا نشینی است، اگر سالمند تحرک داشته باشد عضلات قوی مانده و تحلیل نخواهند رفت)
  • نازک و سفید شدن تارهای موی سر.
  • مشکلات روحی و گاه بروز افسردگی سالمندی (هر قدر سالمندان تنهاتر بوده و از حمایت عاطفی کمتری برخودار باشند، احتمال بروز مشکلات روحی در آنها بیشتر خواهد بود)
  • مشکلات حرکتی و بروز و افزایش دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل
  • بروز فراموشی (البته باید گفت که مغز افراد بسیار دیرتر از اعضای دیگر به سن پیری می­رسد و در واقع می توان گفت که مغز جوان­ترین عضو بدن این افراد خواهد بود اما گاه بروز تغییرات فیزیولوژیکی و گاه فشارهای روحی موجود در طول زندگی، می­تواند موجب بروز مشکلاتی نظیر فراموشی­های زود گذر و یا ابتلا به آلزایمر، در مراحل پیشرفته و شدیدتر فراموشی، گردد.)
  • احساس تنهایی: گاه فوت یکی از زوجین و ازدواج فرزندان و سرگرمی آنها به زندگی خود می­تواند حس تنهایی را در فرد سالمند ایجاد نماید. این مسئله به مرور زمان موجب بروز افسردگی و کاهش تحرک، کاهش تمایل به برقراری ارتباط با اطرافیان و محیط خارج از خانه و حتی جمع هم سالان خود خواهد شد.
  • بازنشستگی: این مورد در مورد افراد شاغل و به ویژه در مورد مردان صدق می­کند. زمانی که افراد شاغل پس از حدود 30 سال خدمت، به سن بازنشستگی رسیده و ناچار به سپری کردن روز خود درون خانه هستند، حس بی ارزش و بی­فایده بودن به آن ها دست داده و اغلب آن­ها دچار افسردگی بازنشستگی می شوند.
  • کاهش درآمد، بازنشستگی و کاهش توانایی افراد در انجام بسیاری از کارها، مسلما موجب کاهش سطح درآمدی آن­ها شده و همین مسئله تاثیر مستقیم بر روحیه سالمندان خواهد داشت.
  • کاهش انگیزه زندگی و در نتیجه عدم تمایل به انجام کارهای شخصی و امور روزمره زندگی
  • تغییر محل زندگی: در برخی موارد، تنهایی فرد سالمند و عدم توانایی فرزندان در رسیدگی به موقع و منظم به آنها موجب می­شود تا این عزیزان به ناچار مجبور به زندگی در محلی نزدیکتر به منزل فرزندان و فاصله گرفتن از خانه­ای می­شوند که سال­های زیادی را از جوانی در آن سپری کرده اند. این مسئله موجب می­شود تا افراد سالمند از تمام خاطرات سال­های زیادی از زندگی خود دور شوند که تاثیر منفی بر روحیه آن­ها می گذارد.

برای درمان و رفع این مشکلات می­توان با در نظر گرفتن شرایط سالمند، از روش­های مختلفی استفاده کرد.

خانه سالمندان گلبرگ بهترین خانه سالمندان در لواسان میباشد که تمام انتظارات شما برای نگهداری سالمند شما را دارا است.

راهکارهایی برای ایجاد زندگی آرام تر برای سالمندان

  • کاهش اضطراب و نگرانی­های فرد سالمند: می­دانیم که استرس و اضطراب منشاء اصلی بسیاری از بیماری­ها است؛ بنابراین با کاهش صحبت در مورد مشکلات و مسائل استرس زا، افزایش تحرک و ورزش کردن، می توان این مشکل را تا حدودی از سالمندان دور کرد.
  • حفظ روابط اجتماعی: برای کاهش حس تنهایی و همچنین خطر ابتلا به آلزایمر، سعی کنید ارتباط فرد سالمند را با دوستان، اعضای خانواده و همسالان حفظ نمایید. حضور فرد سالمند در این جمع­ها و حفظ احترام آن­ها می­تواند حس ارزشمندی و دوست داشته شدن را به آنها القا نموده و موجب بهبود روحیه آن­ها گردد.
  • فعالیت­های بدنی و مغزی: کاهش فعالیت­های فیزیکی در افراد سالمند به دلیل کاهش توانایی بدنی آن ها، موجب کسالت و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر در آن­ها خواهد شد بنابراین سعی کنید تا تحرکات فیزیکی متناسب با شرایط بدنی آنها و همچنین فعالیت­های مغزی و بازی­های فکری و چالش­های فکری را در برنامه روزانه این عزیزان بگنجانید.
  • مرور خاطرات گذشته و صحبت در مورد آنها، پیگیری اخبار و روزنامه ها و مطالعه کتاب های مورد علاقه، می­تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش روند پیری مغز و افسردگی در سالمندان گردد.

تغذیه در سالمندان

باید توجه داشت که تغیرات فیزیولوژیکی دوران سالمندی غیر قابل اجتناب بوده و بروز برخی از مشکلات نظیر چربی خون، فشار خون و موارد این چنینی در افراد سالمند می­تواند موجب بروز خطرات جدی­تر در آن­ها گردد.

به همین دلیل است که تغذیه دوران سالمندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همواره باید برنامه غذایی مشخص و در صورت لزوم زیر نظر پزشک متخصص، برای این عزیزان رعایت گردد.

مواد غذایی مورد استفاده برای سالمندان باید به گونه­ای باشد که در کنار تامین انرژی مورد نیاز آن­ها برای انجام فعالیت­های روزانه، تاثیر منفی بر سلامتی­شان نداشته باشد.

در این میان، مصرف پروتئین، میزان کافی مایعات و انرژی و مواد معدنی موجود در مواد غذایی و مهمتر از همه میزان چربی آن­ها  باید به دقت تحت نظر بوده و با مراقب خاص و با در نظر گرفتن شرایط سلامتی و جسمانی آن­ها در برنامه غذایی گنجانده شوند.

چه موقع باید از مرکز نگهداری سالمندان کمک گرفت؟

در برخی موارد، مشکلات جسمانی، روحی و شرایط فیزیکی سالمندان و شرایط خانوادگی آنها به گونه ای است که امکان مراقبت مطلوب از این عزیزان در منزل وجود ندارد.

در چنین مواردی کمک گرفتن از امکانات موجود در سرای سالمندان و مرکز نگهداری سالمندان می تواند تاثیر مثبت و بسیار مطلوبی در روند بهبودی این عزیزان داشته باشد.

خانه سالمندان گلبرگ یکی از چندین مرکز سالمندان در لواسان است که با یک جستجوی ساده می توان نام آن را در لیست بهترین خانه سالمندان در لواسان نیز مشاهده نمود.

چندین مرکز سالمندان در لواسان وجود دارد که با کمک خیرین و پزشکان و متخصصان متعهد و همچنین یاری مددکاران، به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات به سالمندان عزیز و خانواده­های این عزیزان، به بهترین نحو ممکن می­نمایند.

خانه سالمندان گلبرگ، همانگونه که ذکر شد، به عنوان یکی از بهترین خانه سالمندان در لواسان، با دارا بودن کادری مجرب و دلسوز از پزشکان و پرستاران، در محیطی بسیار دلنشین با فضایی آرام و در یک خانه قدیمی با اتاق­هایی دلباز و نورگیر، پذیرای سالمندان عزیزی است که برای داشتن زندگی بهت و باکیفیت تر نیازمند دریافت مراقبت­های خاص روزانه هستند.

اگر به دنبال یافت یک خانه سالمندان در لواسان هستید که علیرغم ارائه خدمات پزشکی، تفریحی و مراقبتی لازم برای سالمند عزیزتان، امکان پذیرایی از خانوده آن­ها در ایام هفته و به صورت شبانه روزی داشته باشد، خانه سالمندان گلبرگ، می­تواند انتخابی مناسب و شایسته برای شما باشد.

البته باید این نکته را نیز خاطر نشان شد که خانه سالمندان گلبرگ، تنها خانه سالمندان در لواسان نبوده و چندین مرکز سالمندان در لواسان وجود دارند که همگی در لیست بهترین خانه سالمندان در لواسان قرار می گیرند.

این شما هستید که با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط خود و سالمندتان و با در نظر گرفتن تمام شرایط شخصی خود، می­توانید یکی از این مراکز را برای یاری گرفتن در جهت بهبود زندگی عزیز سالمند خود انتخاب نمایید.

خانه سالمندان گلبرگ در محیطی دنج و یک منزل قدیمی و به منظور ایجاد محیطی مشابه منزل برای سالمندان عزیز تاسیس شده و در طول سالیان خدمت خود به این عزیزان از یاری مجموعه بزرگی از پزشکان، متخصصین طب سالمند، پرستاران، روانشناسان، مددکاران و بسیاری دیگر از خدمات مورد نیاز سالمندان، به ارائه خدمات به این جامعه پرداخته است.

وجود امکانات مراقبتی، بهداشتی، تفریحی و پزشکی موجود در مجموعه خانه سالمندان کلبرگ، اطمینان خاطری برای خانواده­های سالمندان عزیز ایجاد می­کند که عزیزانشان در فضایی آرام و دلنشین، می­توانند به زندگی عادی و معمول خود بازگردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر در مورد این مرکز و همچنین مشاهده آلبوم عکس متعلق به قسمت­های مختلف آن، می توانید با مراجعه به آدرس https://gollbarg.com  و برقراری تماس با مسئولین و مدیریت مجموعه از طریق راه­های ارتباطی موجود در سایت، سوالات خود را مطرح نموده و پس از رفع ابهامات موجود در ذهن خود، تصمیم گیری نهایی خود را در زمینه استفاده از امکانات مجموعه انجام دهید.

اما همواره این نکته را در نظر داشته باشید که برای بهره بردن از امکانات مراکز نگهداری سالمندان جهت بهبود روند زندگی فرد سالمند، این کار را حتما با رضایت وی انجام دهید زیرا در غیر این صورت نتیجه کاملا عکس خواهد بود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *