قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی گلبرگ در تهران

قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی در تهران

هنگامی ‌که یک شخص وارد مرحله ای به نام کهن‌ سالی و پیری می ‌شود به مراقبت بسیار و ارتباط عاطفی بالایی احتیاج دارد. اگر فردی سالخورده در منزل دارید همواره مراقب طرز سخن گفتن خود با او باشید، زیرا در این سن اشخاص خیلی حساس و دل نازک می شوند. یکی از مکان ‌هایی که برای نگهداری از این عزیزان مناسب است خانه سالمندان است که در ادامه به بررسی هزینه آسایشگاه سالمندان می ‌پردازیم.
قیمت نگهداری سالمندان در هر خانه سالمندی طبق سطوح خدماتی و درخواستی آن همچنین نیازهای اختصاصی این عزیزان تعیین می شوهد.

هر سالمندان برای خود مسئولیت های مخصوصی در زمینه سلامتی و جسمی دارد که نیاز است ما هیچ وقت آنها را به حال خود رها نکنیم و به طور مستمر پیگیر وضعیت شان باشیم، شاید یک جوان یا یک شخص میانسال بتواند خود به تنهایی از پس برخی از کارهای شخصی در منزل بربیاید، ولی برای افراد سالمند به علت کهولت و پیری امکان ندارند و هر آن ممکن است در معرض خطر های اطراف و حملاتی مانند بیماری قرار گیرند.

قیمت آسایشگاه‌های سالمندان خصوصی به وفور تفاوت دارد و بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات، خدمات ارائه شده و سطح مراقبت، متغیر است.

یکی از اجزای مهم در انتخاب آسایشگاه سالمندان خصوصی، قیمت این مراکز است که تأثیر زیادی بر تصمیم گیری خانواده‌ها دارد.

در یک خانه که سالمندی زندگی می کند باید امکاناتی برای رفاه و آسایش او باشد تا فرد در یک مکان مناسب و امن با خیالی آسوده و راحت و بدور از هرگونه تهدیدی برای سلامتی او روزهایش را سپری کند.
دوران سالمندی را می توان از دوره‌های مهم زندگی هر شخص به حساب آورد که حتی ممکن است از پس خیلی از کارها و نیازهای روزانه خود هم بر نیاید و برای انجام دادن امور بهداشتی و نظافتی به کمک یکی از اعضای خانواده نیاز داشته باشد. دراین‌ بین از دست رفتن شریک و همسر زندگی آن ‌ها بعد از چند سال در کنار هم بودن برایشان دردناک و سخت است و جای خالی او باعث آزار روح و روان آن ها می ‌شود. حالا شاید این سوال برای هر کدام از ما پیش آید، فرزندان در این بین چه نقشی در زندگی سالمند خود دارند؟ به ‌نظر شما خانه سالمندان می تواند محل مناسبی برای نگهداری از عزیزان مان باشد.

با توجه به قیمت آسایشگاه سالمندان در تهران چرا باید سالمند را به آسایشگاه ببریم؟

عده ای از روان ‌شناسان اعتقاد دارند که دوران پیری یکی از دوره هایی است که فرد با کاهش و ناتوانایی ‌های جسمی و محرومیت ‌های اجتماعی روبه‌ رو می‌ شوند، كه باید با آن ‌ها كنار آمده و راه حل های مناسبی برایشان پیدا کند. در این دوره، نیرومندی و سلامت جسمانی سالمند شما كاهش می‌ یابد و در بسیاری از موارد با بازنشسته شدن از شغلش بخش زیادی از درآمدش را از دست می‌ دهند و به کم کم رابطه او با همسر، دوستان و خویشاوندان هم كمتر می‌ شود.

در انتخاب آسایشگاه، تعادل میان قیمت و کیفیت چالشی است که باید به آن توجه شود.

به عبارت دیگر، قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی نباید فقط به عامل مالی تبدیل شود، بلکه باید از منظر ارزش و احترام به سالمندان، مورد ارزیابی قرار گیرد.

به همراه این آسیب ‌ها آن‌ها دچار افت در جایگاه اجتماعی هم می ‌شوند كه از لازم های پیری است و همان‌ طور كه در برخی از کشورها مطرح است، احساس “بی ‌مصرف بودن” به آن ها دست می دهد.
لازم به ذکر است كه دوران پیری چیزی بیشتر از مسن شدن است. پیری ممكن است به آهستگی یا در برخی از موارد به سرعت و در بعضی افراد به تدریج در حرکتات آن ها نمود کند. حتی در برخی از ما این دوران آهسته و به زیبایی طی می شود و بعضی دیگر آنی و در اثر یک واقعه ناگوار، شاید واقعی یا خیالی، ناگهان پیر ‌شوند.

حال اگر از بحث چگونه پیر شدن صرف نظر کنیم این دوران را می توان غیرقابل اجتناب دانست که در انتظار سرنوشت همگان است.
جدیدا برخی از روان ‌شناسان سعی بر تصویر کشیدن خوش‌ بینانه از این دوران داشتند. آن‌ ها در عین حال كه فقدان‌ تعدادی از فعالیت ها و مشكلات دوره پیری را قبول دارند، بر این باور هم هستند كه سن پیری می‌ تواند با شادی و نشاط هم همراه باشد و تا زمانی كه شخص با یک محیط فعال برخورد می‌ كند، پس قادر به کسب تجربه‌ های جدیدی هم است.
مطلب واضح و شفاف این است که تحول ها تا آخرین سال‌ های زندگی همه ما انسان ها ادامه می ‌یابد و اگر انسان در دوران پایانی بزرگسالی شاهد کاهش ظرفیت ‌های بدنی خود است، با این وجود همواره قادر و توانایی این را دارد که آن ها را مهار كرده و محیط اطراف خود را حفظ ‌كند و اگر قسمتی از افرادی را كه دوست دارد، از دست بدهد اما هنوز نیاز دارد که محبت ببیند و به او محبت شود.

سن پیری

 

اگر از شما بخواهند سن افرادی که پا به دوران پیری گذاشتند از ظاهرشان حدس بزنید، احتمال زیاد دچار اشتباه می شوید. در بیشتر مواقع ما می‌ گوییم كه یك آدم سالمند نسبت به سن خود “جوان به نظر می ‌رسد” یا نه “پیر به نظر می ‌رسد”.

آسایشگاه-سالمندان-ارزان-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگاین نوع نظر دادن ما بیانگر این است كه سن زمانی یا همان سن تقویمی ، شاخصی ناقص برای سن كاركردی یا عملكرد واقعی آن است. زیرا افراد از نظر زیستی با آهنگ های مختلفی پیر می ‌شوند، در مجموع متخصصان این امر در بین سالمندانی که پیر و شكننده به نظر می‌ آیند و دارای علایم ضعف هستند با سالخوردگانی که پیرجوان نامیده می شوند و از نظر جسمانی نسبت به سن خود زیاد جوان نشان می دهند، فرق می ‌گذارند.
روان ‌شناسان شروع سن پیری را اغلب در حدود 60 الی 65 سالگی، یعنی در سنی كه بیشتر مردم بازنشسته می‌ شوند تلقی می کنند، البته تعیین کردن یک سن خاص برای شروع سن پیری قطعیت کاملی ندارد.
از نظر سنی حتی می توان از یك فرد 65 ساله هنوز انتظار زندگی بیشتر از 12 سال را داشت و اگر فردی دارای سن80 سالگی باشد احتمال و انتظار زندگی تا 10 سال دیگر هم برای او امکان دارد.

فرهنگ پیری

در هر فرهنگی معنی با هم فرق می‌ كند. ولی در اکثر فرهنگ ‌ها زندگی و مرگ از چرخه های حیات هر انسانی محسوب می شود و دارای تجربه های انسانی هستند.

پیری رسیدن به فرزانگی و خردمندی است. اما در فرهنگ های غرب پیر شدن و مرگ اموری مهار شدنی به شمار می آیند و برای خیلی از افراد این اتفاق صدمه زدن به موجودیت آدمی است ، پس تصورشان از پیر شدن پا بر لب گور و کردن می باشد.

در این قسمت سه اسطوره در مورد پیری بیان می ‌كنیم كه زیاد قابل اعتنا نیستند :

  1. كهولت پیری اجتناب ‌ناپذیر است؛
  2. پیران، افرادی فاقد بهره‌ وری هستند که دیگر نمی توانند مولد باشند؛
  3. افراد پیر در مقابل تغییر، مقاومت می‌ كنند؛
    مقام و منزلت یك فرد سالخورده در جامعه خیلی بالا است، فرد سالمند با خانواده خود كه برای او احترام ویژه ای قائلند و او را برای خود و حتی جامعه مفید می ‌دانند زندگی می‌ كند. كناره‌ گرفتن اجباری از فعالیت ‌ها وجود ندارد و فرد سالمند تا هر زمان كه قادر باشد به كار خود ادامه می ‌دهد.

نشانه‌های بدنی پیری

رسیدن به سن بالا در زندگی نتیجه بسیاری از عوامل پیچیده‌ مانند وضع تغذیه، وضعیت ژنتیك فرد، بهداشت و عوامل محیطی دیگر می تواند باشد .

اما به هر حال رسیدن به دوران پیری همراه با تغییراتی در جسم همراه است مخصوصا كاهش قدرت شنوایی، بینایی ، بویایی، چشایی و كم شدن قدرت بدنی و سریع شدن واكنش افراد در برابر محرك‌ها است.
در بیشتر موارد تا سن 65 سالگی معمولا احتیاجی به كم کردن شدید كارهای روزانه نیست. تعدادی از افراد سالمند بالای 65 سال نیز حتی قادرند چند سال بعد هم به كارهای قبلی خود ادامه دهند.

از نظر فعالیت‌ های روزانه ، خوردن، پوشیدن لباس ، استحمام، خرید، آشپزی، و انجام دادن كارهای خانه نیز اکثر سالخوردگان تا سن 80 سالگی و در برخی از موارد بعد از آن نیز خودشان از عهده كارهای برمی ‌آیند.

بعضی از افراد سالخورده نیز دچار یك بیماری مزمن هستند که از معروفترین آن ها می توان به لرزش عضلانی، بیماری‌های قلبی، درد مفاصل، ضعف شنوایی اشاره کرد.
به هر حال افراد مسن ممکن است بیشتر از بقیه به پزشك مراجعه ‌كنند، در بیمارستان بستری ‌شوند و وقت و پول زیادتری را برای مراقبت‌ های بهداشتی خود صرف كنند.

مراجعه کردن به دندانپزشك برای مراقبت از بیماری های لثه و دندان نیز به علت اهمیت داشتن در امر تغذیه بسیار حایز اهمیت است.

حال سالمندانی كه در خانه سالمندان نگهداری و زندگی می ‌كنند، كه البته در کشور ما به علت بعضی تفکرات و تعصبات درصد بسیار كمی را تشكیل می ‌دهند، نیاز به مراقبت‌ های پزشكی و روان پزشکی بیشتری دارند و در این مراکز قیمت آسایشگاه سالمندان بر طبق نوع ارائه خدمات و تجهیزات محاسبه می شود.

پس میزان سلامتی افراد در دوران پیری به عوامل زیادی وابسته است که از مهمترین این عوامل می توان به نوع سبك زندگی فرد، طرز تغذیه، میزان خواب، میزان ورزش، استفاده کردن یا عدم استفاده از سیگار و مشروبات الكلی و حتی رفتار های جنسی او اشاره داشت.
همین طور پیری مثل دوران بلوغ با تغییراتی در اندام‌ ها و همچنین شكل ظاهری آن‌ ها و تغییراتی در روند تغذیه بافت ‌ها مشخص می شود. از بارزترین و ملموس ترین این تغییرات بی‌ شك می تواند در زمینه اندام بیرونی مثل پوست و مو به طور واضح دید.
از دیگر تغییرات جسمی در دوران پیری می توان به حساسیت در برابر سرما و گرما اشاره کرد که بدن فرد نمی ‌تواند در مقابل این عوامل به سرعت خود را سازگار كند.

میزان خواب نیز دوران پیری و کهن سالی كاهش می ‌یابد. از طرف دیگر چین ‌وچروك‌ های بدن به علت كم شدن چربی در بافت ها و لاغر شدن عضلاتی که در زیر پوست قرار دارند، بیشتر می‌ شود.

بقیه تغییرات واضح و آشكار، شبیه نازك شدن، كم شدن و سفید شدن موی سر و ریش ، رویش مو در گوش مردان و چانه زنان مشاهده كرد. ، قد كوتاهتر، پهنا و وزن بدن سالمندان كمتر، استخوان‌ های آن ها لاغرتر و بدن به سمت خمیدگی می رود.

مهمترین خدماتی موثر در قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی

  •  ویزیت سالمندان به صورت ویژه توسط پزشکان متخصص و کارآزموده؛
  • دارای مکان ها و فضای های مناسب و استاندارد برای سالمند در منطقه های خوش آب ‌وهوا؛
  • دارای کادر مجرب برای انجان فیزیوتراپی؛
  • انجام امور EKG ، سرم تراپی، سونداژ، فتوتراپی و …
  • مجهز به آسانسور برای راحتی و آسانی در جابجا کردن سالمندان؛
  • کادر روان ‌شناس مجرب و متخصص از دیگر عوامل موثر در قیمت خانه سالمندان است؛
  • مجهز به دارو و لوازم سالمند؛
  • اتاق های دارای تخت های خصوصی و چند نفره و مبله، یخچال، مبل، کمد، تلویزیون؛
  •  دستشویی و توالت‌ مناسب برای خانه سالمندان ( مجهز به آب سرد و گرم)؛
  • اتاق نشیمن و سالن های خانه سالمندان که مجهز به نور کافی، میله و دستگیر برای حمایت سالمند، دارای صندلی و کاناپه راحتی برای آسایش بیشتر فرد سالخورده؛
  •  خدمات پزشکی سرای سالمندان شامل دکتر و پرستار به صورت ویزیت مرتب و روزانه؛
  • آشپزخانه تحت نظر کارشناس تغذیه برای ارتقاء دادن سطح سلامت و بهبود کیفیت غذاها؛
  • تمامی اتاق ها مجهز به سیستم تهویه هوای مناسب؛
  •  امکانات رفاهی زیاد به صورت سفرهای زیارتی، تورهای تفریحی، رفتن به سینما، کلینیک آب‌ درمانی، و…)؛
  • اقدامات مراقبتی در دوران کرونا؛
  • مجهز شدن به دستگاههای فیزیوتراپی، دستگاه اکسیژن و توان ‌بخشی برای راحتی حال سالمند.

چرا آسایشگاه سالمندان گلبرگ بیشتر توصیه می شود؟ قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی در تهران چقدر است؟

  1.  دارای کلینیک با پزشک و پرستارانی با تجربه که در 24 ساعت هر لحظه می‌ توانند حال و احوال سالمند را کنترل و تحت نظارت داشته باشند؛
  2.  بدون هیچ محدودیتی ، از هر منطقه‌ از تهران پذیرای سالمندان هستند؛
  3. دارای خدمات VIP برای راحتی ، آسایش و رفاه حال سالمندان است؛
  4. امکان ورود و خروج سالمندان با اجازه و مصلحت خانواده های آنها در صورت صدمه نرسیدن به سالخورده دارد؛
  5. هماهنگی های لازم و ضروری با وکیل در صورت نیاز داشتن سالمند شما ، برای انجام کارهای حقوقی او به بهترین نحو ممکن فراهم می گردد؛
  6. ملاقات همه ایام هفته از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر بدون هیچ محدودیتی در زمان، که آسایشگاه توانایی پذیرایی از همه سالمندان را دارد؛
  7. نگهداری از سنین مختلفی از افراد سالخورده ناتوان تا مسن سالم در آسایشگاه وجود دارد.

همان طور که اشاره کردیم عوامل مختلفی بر قیمت آسایشگاه سالمندان در تهران تاثیر دارد. خدمات و امکاناتی که در آسایشگاه سالمندان فراهم شده است در منزل هیچ یک از سالمندان وجود نداشته و سالمند برای استفاده از امکانات پزشکی ناچار هستند از منزل خارج شده و به مراکز درمانی مراجعه کنند. اما در آسایشگاه سالمندان تمامی امکانات مورد نیاز سالمند فراهم است. قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی با توجه به همین امکانات و خدماتی که سالمند نیاز دارد برآورد خواهد شد. مسلما قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی در تهران کمتر از این خواهد بود که خانه را برای نگهداری از سالمند تجهیز کنید یا پرستار شبانه روزی استخدام نمائید.

3 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] مختلفی برای پرداخت قیمت آسایشگاه سالمندان وجود دارد. یکی از این روش‌ها، پرداخت خصوصی هزینه‌ها […]

  2. […] مراقبت هایی را که ارائه می دهند دقیق می کنند.همچنین به قیمت آسایشگاه سالمندان خصوصی نیز توجه داشته […]

  3. […] قیمت آسایشگاه سالمندان مقرون به صرفه باشد اما حضور سالمند در منزل خود به وی حس […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *