مرکز نگهداری سالمندان: دل‌گرمی و مراقبت در شرق تهران

مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران

مرکز نگهداری سالمندان مجموع ه­ای مجهز است که برای افراد سالمند راه اندازی شده است تا سالمندان بتوانند در آرامش و امنیت زندگی کنند و پرستاران و پزشکان حاضر نیز به صورت شبانه روزی از سالمندان مراقبت می‌نمایند. در مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران با توجه به توانایی مالی سالمندان اتاق­های تک نفره یا چند نفره در اختیار سالمند قرار می­گیرد و معمولا سعی می­شود آسایش و آرامش سالمند فراهم شود. در مرکز نگهداری سالمندان در تهران تلاش می­شود تا سالمندان را به شرکت در فعالیت­های گروهی و تعامل با هم سالان خود تشویق نمایند و امکانات لازم برای تفریح و کارهای گروهی برای سالمندان فراهم می­شود تا سالمندان بتوانند روزهای شاد و مفرحی داشته باشند.

از نظر فیزیکی نیز برای سالمندان امکاناتی در نظر گرفته شده است که بتوانند قدرت بدنی از دست رفته خود را بازیابند و مانند سایر همسالان خود، عادی زندگی کنند. خدماتی مانند فیزیوتراپی و کار درمانی از جمله خدمات فیزیکی و حرکتی است که در بهترین مرکز نگهداری سالمندان تهران ارائه می­شود.

 

در دنیای امروز، جامعه‌ای که با تغییرات سریع جمعیتی روبروست، نگهداری و مراقبت از سالمندان به یکی از چالش‌های مهم می‌تواند تبدیل شود.

مراکز نگهداری سالمندان نقشی حیاتی ایفا می‌کنند. یکی از این مراکز، در شرق تهران واقع شده است و با اهمیت خاصی به نگهداری و مراقبت از افراد سالمند می‌پردازد.

 

برای مراکز نگهداری از سالمند استانداردهایی تعیین شده است که هر مرکز نگهداری سالمندان در تهران موظف است از آنها پیروی کند و امکانات لازم برای مراقبت و آسایش سالمندان را فراهم نماید. فعالیت­های جسمی، گروهی، تفریحی و ذهنی از جمله فعالیت­هایی است که برای توان بخشی جسمی و ذهنی سالمندان مفید هستند و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران نباید ارتباط سالمند را با جامعه بیرون قطع نماید. برنامه­ های گردشی و تفریحی خارج از محیط مرکز سالمندان بایستی در برنامه کاری مراکز سالمندان قرار گیرد تا سالمندان چند بار در سال بتوانند از مرکز خارج شوند و برای تفریح یا زیارت در بیرون از مرکز اوقات خود را سپری نمایند. این امر موجب می­شود تا سالمند با محیط بیرون از مرکز سالمندان و افراد جامعه تعامل داشته باشد و احساس نکند که فراموش شده است و باید تا آخر عمر در محیط بسته زندگی کنند.

بسیاری از افراد در خانواده خود با یک الی دو سالمند در ارتباط هستند که نیازمند نگهداری و مراقبت می­باشند. سالمندان با ورود به دوره میانسالی توانایی پیشین خود را از دست می­دهند و برای ادامه زندگی نیازمند کمک می­باشند. البته این مورد برای سالمندان ناراحت کننده است که محتاج کمک فرد دیگری باشند اما بخشی از زندگی است که گریزی از آن نیست. به همین جهت در هنگام نگهداری و مراقبت از سالمندان بایستی با احترام و رعایت عزت نفس سالمند با او رفتار نمود تا سالمند عزیزتان افسرده و غمگین نباشد.

شرایط مناسب در مرکز نگهداری سالمندان

تعداد بسیاری از سالمندان با ورود به دوره میانسالی با مشکلات و بیماری­های گوناگونی مواجه می­شوند که نیازمند مراقبت و نگهداری می­باشند. به عنوان مثال بیماری مانند آلزایمر موجب می­شود تا فرد قادر نباشد به تنهایی زندگی کند و برای انجام اموری مانند کارهای منزل یا انجام امور شخصی و مصرف داروها با مشکلاتی مواجه خواهد بود. به همین دلیل حضور یک مراقب یا پرستار در کنار سالمند به صورت شبانه روز یا رسیدگی به صورت چند بار در طول روز الزامی است.

مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران؛ با تمرکز بر توجه و مراقبت‌های بهداشتی، فضایی امن و دلنشین را برای سالمندان ایجاد کرده است.

در مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران، کادر مجرب و متخصص با دانش علمی و انسانی خود به بهترین شکل ممکن در خدمت سالمندان قرار دارد.

برای مراقبت از سالمندان محیط خانه را باید با شرایط سالمند سازگار باشد. برای سالمندانی که قادر نیستند تعادل خود را حفظ نمایند خانه باید ایمن باشد تا احتمال زمین خوردن و آسیب دیدن سالمند به حداقل برسد. محیط زندگی اگر ناامن باشد و لوازم زیادی بر سر راه سالمند وجود داشته باشد موجب می­شود تا سالمند به وسایل برخورد کند و زمین بخورد.

  • محیط خانه و نحوه چیدمان وسایل باید مناسب سازی شود و حتی الامکان لوازم منزل به صورتی چیده شوند تا مزاحمتی برای سالمند ایجاد نکند. بهتر است خانه را از لوازم اضافی خالی کنید. هر قدر خانه خلوت­تر باشد و لوازم کمتری داشته باشد، خطرات احتمالی که سلامت سالمند را تهدید می‌کند کاهش خواهند یافت.

 

  • سالمندان به دلیل کاهش سطح ایمنی بدن، نسبت به آلودگی­های محیطی حساس­تر هستند و به همین دلیل احتمال ابتلای سالمندان به بیماری­ها و عفونت ­های پوستی بیشتر است. بنابراین بایستی ملحفه و محل استراحت سالمند بایستی زود به زود عوض و شسته شود و محیط زندگی سالمند از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود و لباس­های سالمند نیز به طور مرتب تعویض شود و پس از شستشو در معرض هوای آزاد قرار داده شود.
  • فرش­ها و موکت­های اتاق­ها و راهرو را به وسیله چسب یا گیره نگهدارنده ثابت کنید تا زیر پا نغلزد و موجب زمین خوردن سالمند نشود. لبه­های لوله شده فرش و موکت را صاف کنید تا به پای سالمند گیر نکند.
  • اگر در خانه سطح ناصافی وجود دارد یا در قسمت ورودی اتاق چارچوب در بالا آمده است، تمامی آنها را باید صاف کنید. اگر توالت یا حمام در سطح بالاتری در سطح اتاق قرار دارند، بهتر است از یک سطح شیب دار محکم و مجزا استفاده کنید و آن را در قسمت جلوی در خوب محکم نمائید تا حرکت نکند. به این ترتیب رفت و آمد برای سالمند راحت­تر خواهد شد.
  • تخت خواب سالمند باید از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد، به گونه­ای که سالمند بتواند به سادگی از تخت پائین بیاید یا برای استراحت قادر باشد به راحتی بر روی تخت قرار بگیرد. اگر تخت خیلی کوتاه باشد ممکن است برای برخاستن یا نشستن با مشکل حفظ تعادل مواجه شود و بر کمر و پای او فشار زیادی وارد شود.
  • سالمندان باید از مواد غذایی تازه و مقوی استفاده نمایند. مواد غذایی موجود در خانه باید مرتبا بررسی شود و مواد فاسد شده یا کهنه شده دور انداخته شود. برای سالمندان به طور مرتب میوه و سبزیجات تازه تهیه نمائید و اگر خوردن میوه برایشان سخت است آبمیوه و کمپوت­های نرم را جایگزین کنید. در هنگام پخت غذا، از مواد مغذی استفاده نمائید و رژیم غذایی مخصوص سالمند را رعایت نمائید.
  • اگر در خانه پله وجود دارد، روی پله ­ها را با فرش یا موکت بپوشانید و از محکم بودن نرده­ها اطمینان حاصل کنید. فرش یا موکت را با گیره­های مخصوص ثابت کنید تا روی پله نغلزند و موجب لیز خوردن و سقوط سالمند نشوند.
  • وسایل خانه را طوری بچینید که در راهرو یا مسیر رفت و آمد به آشپزخانه و سرویس بهداشتی وسیله­ای سر راه سالمند قرار نداشته باشد. آشپزخانه و سرویس بهداشتی از جمله پر رفت و آمدترین قسمت­های خانه محسوب می­شوند. صندلی و میزهای اضافی را در گوشه­هایی از خانه که رفت و آمدی در آنجا صورت نمی­گیرد قرار دهید.
  • لوازم آشپزخانه را در دسترس قرار دهید. لوازم پر استفاده را در کابینت­های بالا قرار ندهید تا سالمند برای برداشتن آنها نیازی نداشته باشد از صندلی یا چهارپایه استفاده کند. لوازم پر کاربرد را روی کابینت یا در کشوهای اول قرار دهید.
  • اگر سالمند مبتلا به آلزایمر در منزل دارید باید مراقب در خروجی باشید، بهتر است در را همیشه قفل کنید و کلید را در جایی قرار دهید که سالمند نتواند آن را بردارد. هرگز سالمند مبتلا به آلزایمر را در خانه تنها نگذارید و در را به روی او قفل نکنید. این کار موجب می­شود تا سالمند از لحاظ روحی آسیب ببیند و این مساله موجب تشدید بیماری می­شود.
  • در سراسر خانه چراغ خواب نصب کنید تا اگر سالمند در نیمه شب دچار بی خوابی شد، هنگام راه رفتن به چیزی برخورد نکند یا زمین نخورد.
  • سالمند را برای گردش و تفریح به بیرون از منزل ببرید یا از دوستان وی بخواهید تا برای دیدن وی به منزل او بیایند و سالمند ساعتی را با دوستان و همسالان خود معاشرت داشته باشد.
  • اگر سالمند شما به بیماری آلزایمر مبتلا است بر روی وسایل مختلف برگه­ای بچسبانید و نحوه استفاده از آن را به زبان ساده بنویسید یا شکل بکشید تا اگر سالمند نحوه کار کردن با آنها را فراموش کرد، دچار مشکل نشود. در خانه یادداشت­های محبت آمیز نیز نصب کنید. به سالمند خود یاددآوری کنید که او را دوست دارید و همیشه به فکر او هستید.
  • اگر سالمند از اتومبیل استفاده می­کند، حتما همیشه با او همراه شوید یا از او بخواهید تا اجازه دهد شما رانندگی کنید. هرگز سالمند را درون اتومبیل تنها نگذارید.
  • در سرویس بهداشتی، توالت فرنگی نصب کنید تا سالمند برای استفاده از توالت راحت­تر باشد. کف حمام را با کفپوش­های مناسب بپوشانید تا در صورتی که سالمند تعادل خود را از دست داد و زمین خورد، آسیب جدی به وی وارد نشود.
  • در داخل جیب سالمند آدرس و شماره تلفن خود را بگذارید تا در صورتی که سالمند از خانه بیرون رفت و آدرس را گم کرد، راهی برای پیدا کردن او داشته باشید.
  • از دوستان و همسایگان سالمند بخواهید تا در صورتیکه مشکلی برای سالمند پیش آمد یا چیزی دیدند یا صدایی شنیدند، شما را مطلع کنند تا بتوانید خود را سریعا به خانه سالمند برسانید.

برخی از سالمندان توانایی کافی برای انجام کارهای شخصی و امور روزمره را دارند و می­توانند به تنهایی زندگی کنند. تنها برای انجام اموری مانند خرید کردن، تمیز کردن و اینگونه موارد نیاز دارند که کسی کمکشان کند. در اینگونه موارد بهتر است هفته­­ای یک الی دو بار به آنها سر بزنید و خریدهایشان را انجام دهید، خانه را تمیز کنید و … بهتر است اجازه دهید تا سالمند کارهایش را خود انجام دهد تا احساس از کار افتادگی نکند. شما تنها به عنوان همراه در کارها به او کمک نمائید. سالمندان به دلیل بالا رفتن سن، کمی حساس می­شوند و ممکن است کمک شما را نوعی ترحم به شمار آورند و دوست نداشته باشند از شما کمک بخواهند. به همین دلیل آگاه باشید و تمام خانه را به دقت بررسی کنید و اگر چیزی خراب بود و نیاز به تعمیر داشت، خودتان پیش قدم شوید و کارها را انجام دهید.

اما برخی مواقع سالمندان به بیماری­های سختی دچار هستند که قادر نیستند به تنهایی زندگی کنند. بیماری­هایی مانند نابینایی، زوال عقل، آلزایمر، پوکی استخوان، سکته مغزی و پارکینسون موجب می­شود تا سالمند نیازمند یک مراقب باشد. فردی که برای انجام کارهای شخصی به او کمک کند، داروها را مدیریت کند و در زمان لازم داروها را در اختیار سالمند قرار دهد، برای حرکت کردن و استفاده از سرویس بهداشتی به او کمک کنند. در اینصورت فرد مراقب باید به صورت شبانه روی در کنار سالمند حضور داشته باشد. گاهی برای افراد حضور شبانه روز در کنار سالمند بسیار سخت است. امروزه هر فردی در زندگی شخصی خود مشکلاتی دارد که قادر نیست به صورت مداوم در کنار سالمند باشد و از او مراقبت نماید. در این شرایط شاید استخدام یک پرستار برای مراقبت و نگهداری از سالمند پیشنهاد خوبی باشد، البته استخدام پرستار هزینه­های سنگینی دارد و بسیاری از خانواده­ها قادر به تامین هزینه استخدام پرستار نمی­باشند.

در این شرایط برای مراقبت از سالمند بهتر است بهترین تصمیم گرفته شود. شاید آسایشگاه سالمندان گزینه مناسبی برای مراقبت از سالمند شما باشد. البته بسیاری از افراد در مقابل این تصمیم جبهه می­گیرند و از نظر عاطفی نمی­توانند قبول کنند که والدین سالمند خود را به مرکز سالمندان بسپارند. در ادامه درباره مزایای مرکز نگهداری سالمندان صحبت خواهیم نمود.

 

مزایای حضور سالمند در مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران

 

در شرایطی که والدین سالمند شما به بیماری سختی مبتلا هستند و قادر نیستند به تنهایی زندگی کنند، نیازمند مراقبت شبانه روز می­باشند. این امر برای همسر سالمند و فرزندان وی امری غیر قابل تحمل خواهد بود. یکی از مهمترین مشکلاتی که در منزل بوجود می­آید خستگی فرد مراقب می­باشد، زیرا هیچ فردی نمی­تواند به صورت شبانه روز بیدار باشد. برخی از سالمندان دچار اختلالات خواب می­شوند و شب را بیدار می­مانند و در طول روز نیز نمی­توانند بخوابند.

 

از تغذیه مناسب گرفته تا فعالیت‌های روزانه آموزنده، همه چیز با هدف حفظ سلامت و آرامش افراد سالمند در مرکز نگهداری سالمندان در تهران طراحی شده است.

مرکز نگهداری سالمندان؛ همچنین به عنوان یک جامعه کوچک، فرصت‌های اجتماعی را برای سالمندان ایجاد می‌کند.

 

یکی از دلایل شایعی که فرزندان سالمند خود را به آسایشگاه سالمندان می­سپارند، شرایط سخت سالمند و عدم توانایی وی برای انجام امور شخصی می­باشد. بیشتر افرادی که در مرکز نگهداری سالمندان در تهران زندگی می­کنند، افرادی هستند که ناتوان هستند و حتی برای انجام اموری مانند لباس پوشیدن یا غذا خوردن نیز نیاز به کمک دارند. برخی از سالمندان نیز قادر به راه رفتن نیستند و برای حرکت یا تعویض لباس یا پوشک باید دو الی سه نفر او را بلند کنند.

برخی از سالمندان به بیماری آلزایمر و در شرایط حادتر به زوال عقل مبتلا هستند و برای انجام اموری شخصی خود با مشکل مواجه می­شوند. این افراد نباید حتی یک لحظه تنها بمانند زیرا امکان دارد به خود آسیب برسانند و یا کار خطرناکی انجام دهند.

برخی دیگر به بیماری سخت پارکینسون مبتلا هستند که به طور کامل توانایی جسمی خود را از دست می­دهند و برای تمام کارهای خود نیازمند کمک می­باشند. برخی حتی برای غذا خوردن و لباس پوشیدن نیز به کمک نیاز دارند و برخی دچار بیخوابی شبانه و توهم می­شوند.

بیش از نیمی از افرادی که در بهترین سرای سالمندان شرق تهران زندگی می­کنند مشکلات جدی دارند. برخی مشکلاتی مانند بد رفتاری یا بد کلامی، رفتار نامناسب با ساکنین خانه و سایر افراد، مقاومت در برابر درمان و همکاری نکردن در انجام کارهای شخصی، لجبازی، بدگمانی و آسیب به افراد خانواده و … به قدری حاد و سخت هستند که نگهداری از سالمند در منزل را غیر ممکن می­کنند.

بسیاری از سالمندان پس از مدتی با انجام تمام درمان­های فیزیوتراپی و کاردرمانی توانایی لازم برای حضور در منزل و زندگی در کنار فرزندان را بدست می­آورند. برخی دیگر که کسی را بیرون از مرکز ندارند برای مدتی طولانی در مرکز می­مانند.  

یکی از مزایای مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران، حضور پرستاران و پرسنل حرفه­ای و متخصص می­باشد که به صورت شبانه روز در کنار سالمندان حضور دارند و برای انجام امور شخصی به سالمندان کمک می­کنند. پرستاران و مراقبین به صورت شیفتی در مرکز حضور دارند و با بیماری­ها و شرایط سالمندان آگاه هستند و می­دانند که چگونه با سالمندان رفتار کنند.

از دیگر مزایای مرکز نگهداری سالمندان در تهران محیط مناسب و شرایط مناسب برای زندگی می­باشد. در مرکز سالمندان امکانات کافی برای زندگی و مراقبت از سالمند فراهم می­باشد. اتاق­ها و سرویس بهداشتی به گونه­ای در نظر گرفته شده است که سالمندان بتوانند به راحتی زندگی کنند و برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.

انتخاب بهترین مرکز نگهداری سالمندان در تهران

 

در هنگام انتخاب خانه سالمندان برای والدین سالمند خود سوالات زیر را در نظر داشته باشد و آنها را روی برگه­ای یادداشت کنید تا زمانی که برای بررسی وضعیت به مرکز نگهداری سالمندان در تهران مراجعه می­نمائید، نکته را از قلم نیندازید.

گروه‌های گفتگو، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های هنری از جمله فعالیت‌هایی هستند که ارتباطات اجتماعی را تقویت می‌کنند و احساسات انزوا را کاهش می‌دهند.

مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران؛ تلاش می‌کند تا سالمندان را از احساس تنهایی و ایزوله شدن درآورده و آن‌ها را به یک جامعه فعال و پویا وارد کند.

سوالات می­توانند شامل موارد زیر باشند:

  • آیا مرکز نگهداری سالمندان تمیز است؟ آیا در بدو ورود بوی نامطبوعی به مشام می­رسد یا خیر؟
  • آیا امکانات لازم برای آسایش سالمندان فراهم است؟ محیط زندگی سالمندان برای رفت و آمد و زندگی سالمندان مناسب است؟
  • مراقبین و پرستاران با سالمندان رفتار خوبی دارند و به کارهای سالمندان رسیدگی می­شود یا خیر؟
  • تعداد اتاق کافی برای سالمندان وجود دارد و در هر اتاق چند تخت قرار دارد؟
  • تهویه اتاق­ها خوب است و هوای تازه در اتاق­ها جریان دارد؟
  • برای تفریح و سرگرمی سالمندان فضا و امکانات لازم در نظر گرفته شده است؟
  • نکات ایمنی و مراقبتی برای جلوگیری از آسیب دیدن سالمندان رعایت شده است؟
  • تعداد کافی پرستار و مراقب وجود دارد؟
  • پزشک متخصص در مرکز حضور دارد؟ امکانات درمانی و اورژانسی برای رسیدگی به حال سالمندان در مواقع ضروری فراهم است؟
  • مراقبت و رسیدگی به صورت شبانه روز انجام می­شود؟
  • رژیم غذایی مناسب برای هر سالمند با توجه به شرایط جسمی و بیماری انها رعایت می­شود؟
  • چه خدماتی به سالمندان ارائه می­شود و هزینه خدمات چه میزان است؟
  • آیا برنامه­ای برای ارتباط سالمندان با بیرون از مرکز نگهداری سالمندان در نظر گرفته می­شود؟
  • برای دیدار با سالمندان چه زمانی می­توان به مرکز مراجعه نمود؟

ویژگی­ های مرکز نگهداری سالمندان در تهران

اگر امکانات و خدمات مرکز نگهداری سالمندان مطابق استاندارد تعیین شده باشد و ارتباط با اعضای خانواده به طور مرتب شکل گیرد، مشکلات روحی و روانی سالمندان به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در دوران سالمندی، فرد به دلیل اینکه توانایی خود را از دست می­دهد و دیگر نمی­تواند مثل سابق با دوستان خود ارتباط برقرار کند و از خانه بیرون برود و کارهای خود را انجام دهد، احساس تنهایی و افسردگی می­کند. مرکز نگهداری سالمندان گلبرگ با ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه برای سالمندان، کمک می­کند تا سالمند با هم سالان خود در کاری گروهی شرکت کند و با آنها گفتگو نماید، در برنامه­های تفریحی و سرگرم کننده شرکت کند و روحیه سالمند را بالا ببرد.

مهمترین هدف این مرکز نگهداری، ایجاد یک محیطی است که سالمندان به آرامش و با آرامش می‌توانند از سال‌های خوابیده در خود استفاده کنند.

همراهی، مراقبت و ایجاد فضایی که احترام به سالمندان را با افتخار نشان دهد، اصول اساسی این مرکز نگهداری سالمندان است.

از مهمترین استانداردهای تعریف شده برای مرکز نگهداری سالمندان می­توان به فراهم نمودن اتاق کافی و خلوت برای سالمندان اشاره نمود. در حالت استاندارد در هر اتاق سه الی چهار تخت باید وجود داشته باشد. همچنین پرستاران و مراقبین باید به تعداد کافی برای سالمندان وجود داشته باشند تا در صورت نیاز به کمک فردی باشد که بتواند در سریع­ترین زمان ممکن به وی کمک نماید.

فضای سبز و محیط آزاد برای ورزش و تفریح سالمندان از دیگر ویژگی­های بهترین مرکز نگهداری سالمندان می­باشد. سالمندان نیاز دارند ساعتی در روز در فضای آزاد و زیر نور خورشید قرار گیرند و از هوای تازه استفاده نمایند. همچنین انجام ورزش گروهی و فعالیت­های حرکتی برای بالا بردن روحیه فرد سالمند مفید خواهد بود.

دکوراسیون زیبا و استفاده از گل و گلدان برای ایجاد حس زندگی و نشاط به محل زندگی سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار می­باشد. دکوراسیون اتاق­ها، نور کافی، تهویه مناسب و استفاده از رنگ­های شاد و جذاب در بهبود حال روحی سالمندان بسیار موثر می­باشد. برای بالا بردن حس اعتماد به نفس در سالمندان می­توانید برخی از کارهای سبک مانند آب دادن به گل­ها یا رسیدگی به گیاهان باغچه را به سالمندان بسپارید تا آنها با انجام فعالیت­های متنوع حس خوبی داشته باشند و امید به زندگی در آنها افزایش یابد.

از دیگر ویژگی­های بهترین مرکز نگهداری سالمندان تهران تنظیم رژیم غذایی برای تک تک سالمندان با توجه به شرایط جسمی و بیماری آنها می­باشد. حضور متخصص تغذیه برای رسیدگی به شرایط سالمندان ضروری است و اینکه برای هر سالمند رژیم غذایی مخصوصی تنظیم شود و در اختیار فردی قرار گیرد که غذاها را تهیه می­نماید. پرستاران و مراقبین باید از برنامه غذایی سالمندان اطلاع داشته باشند.

در مرکز نگهداری سالمندان خدمات پزشکی و مراقبتی به بهترین شکل ممکن برای سالمندان گرامی فراهم می­باشد. خدماتی از قبیل ویزیت روزانه پزشک و خدمات پرستاری تخصصی با حضور کادر مجرب و حرفه­ای، انجام خدمات فیزیوتراپی و کار درمانی، روان درمانی و حضور روان شناس کار بلد و متخصص، حضور متخصص تغذیه برای بررسی رژیم غذایی سالمندان و خدمات گفتار درمانی و شنوایی سنجی از جمله خدماتی است که در مرکز نگهداری سالمندان شرق تهران ارائه می­گردد. سالمند شما با اقامت در مرکز نگهداری سالمندان در تهران زندگی آرامی را تجربه خواهد کرد و از امکانات و خدمات پزشکی و درمانی نهایت بهره را می‌برد.

6 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] سن، بی اشتهایی یکی از مشکلات شایع در افراد سالمند در مرکز نگهداری سالمندان می‌شود که می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود. درمان […]

  2. […] مرکز نگهداری سالمندان به منظور ارائه مراقبت و حمایت به سالمندان در محیط خانه […]

  3. […] شیک و زیبا برخوردار بوده و تمیز باشد. سالمند باید مرکز نگهداری سالمندان را مانند خانه خود بداند احساس راحتی کند. فضای خانه […]

  4. […] از حقوق برخوردار است.به همین دلیل پیش از بردن ایشان به مرکز نگهداری سالمندان باید نظر سالمندتان را […]

  5. […] می‌شود برای سالمند مزایای بسیاری به همراه دارد. در مرکز نگهداری از سالمندان خدماتی فراهم شده است که در منزل وجود نداشته و تهیه کردن […]

  6. […] در نگاه اول خانه سالمندان مکان خوب و مناسبی برای نگهداری از سالمندان به نظر نرسد. به دلیل اینکه فرزندان از نظر عاطفی احساس […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *