هزینه نگهداری در خانه سالمندان گلبرگ

هزینه نگهداری سالمند در خانه سالمندان

هزینه نگهداری سالمندان در خانه سالمندان طبق سطح خدمات درخواستی و نیازهای اختصاصی هر سالمند تعیین می شود. در خانه سالمندان شرایط برای آسایش و رفاه سالمندان مهیا شده و هزینه نگهداری در خانه سالمندان نیز بر اساس خدماتی که به سالمند ارائه می‌گرد محاسبه خواهد شد. اما به طور کلی هزینه نگهداری از سالمند در خانه سالمندان بسیار کمتر از هزینه نگهداری از وی در منزل خواهد بود و این هم به نفع خود سالمند است و هم فرزندان و خانواده وی.

سالمندان برای خود دارای مسئولیت های جسمی و سلامتی مخصوص هستند که نبایدآنها را به حال خود رها کرده و لازم است که به طور مرتب پیگیر وضعیتشان باشید، شاید یک فرد جوان یا میانسال بتواند به تنهایی از پس کارهای شخصی اش در منزل بربیاید، ولی برای سالمندان به خاطر کهولت سن امکان ندارند و ممکن است در معرض خطر حملات انواع بیماری‌ها قرار گیرند. در خانه سالمند باید امکاناتی باشد تا فرد در یک مکان امن و مناسب با خیال راحت و بدور از هر خطر و مشکلی روزهای خود را بگذراند.

هزینه نگهداری سالمند در خانه سالمندان متناسب با نیازها و خدمات موردنظر، محیط زندگی، مکان جغرافیایی و دیگر عوامل متغیر است.

هزینه نگهداری سالمندان در خانه سالمندان؛ شامل خدمات پزشکی، پرستاری، تغذیه، مراقبت‌های روزانه، فعالیت‌های تفریحی و اجتماعی، مسکن، و سایر خدمات باشد.

در شرایطی که سالمند قادر نیست به طور مستقل زندگی کند و برای انجام کارهای روزمره و شخصی خود نیازمند کمک است بهتر است که خانواده و فرزندان سالمند به دنبال راهی باشند تا سالمند بتواند در آرامش و امنیت کامل زندگی کند. با توجه به شرایط زندگی هیچ یک از اعضای خانواده نمی‌توانند هم از پس هزینه‌های نگهداری از سالمند برآیند و هم از او به صورت شبانه روزی مراقبت کنند.

شریک زندگی سالمند نیز قطعا خود در دوران سالمندی به سر برده و توانایی نگهداری از سالمند را نخواهد داشت. در نتیجه بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که با سالمند صحبت کنید و شرایط را برای او توضیح دهید و از وی بخواهید برای مدتی کوتاه در خانه سالمندان اقامت داشته باشد و از امکانات پزشکی و خدمات بهداشتی آن استفاده کند. پس از بهبودی شرایط جسمی دوباره به منزل بازگردد و در کنار خانواده خود یا به طور مستقل زندگی کند.

خدمات موثر در هزینه نگهداری در خانه سالمندان

در خانه سالمندان خدمات متنوعی برای سالمندان فراهم شده است که موجب می‌شود تا سالمندان زندگی آرام و مرفهی را تجربه کنند. در مرکز تمامی خدمات بهداشتی، پزشکی و پرستاری به بهترین شکل ممکن ارائه می‌گردد و پرسنل به صورت شبانه روزی مراقب سالمندان هستند.

ه طور معمول، هزینه نگهداری سالمند در خانه سالمندان در مقایسه با مراکز مراقبتی تخصصی کمتر است، اما می‌تواند متنوع باشد و بسته به نیازها و خدمات ارائه شده، متغیر باشد.

رای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد هزینه‌ها، توصیه می‌شود با خانه‌های سالمندان مورد نظر تماس بگیرید و جزئیات مربوطه را بدانید.

از جمله خدماتی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود عبارت است از:

ویزیت های اختصاصی ویژه پزشکان متخصص

در خانه سالمندان هر هفته در روزهای مشخصی پزشکان متخصص در حوزه‌های گوناگون در مرکز حضور می‌یابند و سالمندان را مورد معاینه قرار می‌دهند. در صورتی که هر یک از سالمندان بیماری یا علائمی داشته باشد معاینات و آزمایشات لازم انجام شده و با هماهنگی خانواده سالمند درمان‌های لازم در مرکز یا خارج از مرکز آغاز می‌شود. سالمندان می‌توانند مشکلات و ناراحتی‌های خود را با پزشکان متخصص در میان بگذارند تا علت درد یا ناراحتی در آنها به طور دقیق تشخیص داده شود.

دارای مکانو فضای مناسب برای سالمند در منطقه خوش آب ‌وهوا

فضای خانه سالمندان به صورتی طراحی و آماده شده است تا سالمندان از اقامت در این مرکز لذت ببرند. خانه سالمندان در منطقه خوش آب و هوای شهر واقع شده و فضای داخلی آن نیز با گیاهان و درختان مزین گشته است. فضای خانه سالمندان به صورتی طراحی و آماده شده است تا سالمندان آنجا را همانند خانه خود دانسته و در آرامش و رفاه کامل به سر ببرند. این آرامش و حال روحی خوب در بهبود شرایط جسمی و روانی سالمند بسیار موثر خواهد بود.

ویزیت دندانپزشکی و تاثیر آن بر هزینه نگهداری سالمندان در خانه سالمندان

سلامت دندان و لثه‌ها در سالمندان به طور دوره‌ای و توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که سالمند به درمان مشخصی نیاز داشته باشد به خانواده وی اطلاع داده می‌شود و اگر فرزندان سالمند بخواهند وی را به بیرون از مرکز و به مراکز دندانپزشکی برده و درمان‌های لازم را انجام می‌دهند. برخی از درمان‌های ساده در مرکز انجام می‌شود اما در صورت نیاز به درمان‌های تخصصی‌تر نیاز است که سالمند در کلینیک تحت درمان قرار گیرد.

فیزیوتراپی و کادر درمانگر

سالمندان به دلیل کهولت سن به مشکلاتی از جمله خشکی عصلات و مفاصل، درد در نواحی مختلف بدن از جمله کمر، زانو، پا و گردن هستند و نیاز دارند تا تمرین‌های فیزیوتراپی را به طور مرتب انجام دهند. علاوه بر این سالمندانی که به تازگی عمل جراحی داشته و یا به دلیل سکته مغری بخشی از بدن خود را برای مدتی طولانی حرکت نداده‌اند باید تمرینات کاردرمانی را به طور مستمر انجام دهند تا توانایی جسمی خود را مجدد به دست آورند.

انجام امور EKG و سونداژ، فتوتراپی ، سرم تراپی و

در مرکز نگهداری از سالمندان خدمات پرستاری و بهداشتی از جمله سرم تراپی، سونداژ، انجام تزریقات، تعویض پانسمان و … توسط پرستاران انجام می‌شود. پرستاران با مشکلات و شرایط سالمندان آشنایی کامل داشته و در زمان مناسب نسبت به ارائه خدمات پرستاری اقدام می‌نمایند. تجهیزات و خدمات پرستاری در خانه سالمندان و مراقبت‌هایی که سالمند نیاز دارد در هزینه نگهداری از سالمند موثر خواهد بود.

مجهز به آسانسور برای سهولت و راحتی در جابجایی سالمندان

در خانه سالمندان امکاناتی از جمله آسانسور، راهروهای مجهز به میله‌های حمایت کننده و بسیاری از تجهیزات دیگر به منظور آسایش و ایجاد امنیت برای سالمندان در نظر گرفته شده است. آسانسور در تمامی طبقات در دسترس بوده و سالمندان می‌توانند برای رفت و آمد در طبقات و بخش‌های مختلف مرکز از آسانسور استفاده کنند. وجود آسانسور یکی از مهمترین ویژگی‌های یک مرکز مجهز و نمونه است.

کادر روان ‌شناس مجرب و متخصص

برخی از سالمندان با ورود به دوره سالمندی درگیر مسائل و مشکلاتی می‌شوند که باعث بروز مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی در آنها می‌شود. در نتیجه حضور روانشناس و روان درمانگر در خانه سالمندان بسیار ضروری بوده و برای درمان سالمندان الزامی است. سالمندان می‌توانند مشکلات و دغدغه‌های ذهنی خود را با روان شناس در میان بگذارند و با استفاده از راه حل‌های درمانی روان شناس زندگی آرام و بهتری را تجربه کنند.

مجهز به دارو و لوازم سالمند

در خانه سالمندان تمامی تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز سالمندان فراهم بوده و هر زمان سالمندی به تجهیزات پزشکی یا داروی خاصی نیاز داشته باشد پرستاران و پزشکان حاضر در مرکز لوازم مورد نیاز را در اختیار وی قرار خواهند داد. در هر مرکز یک اتاق اورژانس وجود دارد که در صورت بروز مشکلات ناگهانی و پیش بینی نشده اقدامات پزشکی مورد نیاز را انجام دهند تا مشکلی برای سالمند پیش نیاید.

استفاده از پوشک در برای سالمندان دارای بی اختیاری ادرار

برخی از سالمندان به دلیل بیماری یا کهولت سن دچار بی اختیاری ادرای می‌شوند و یا سالمندانی که جراحی کرده‌اند و نمی‌توانند از سوند استفاده کنند می‌توانند از پوشک استفاده کنند. کادر حاضر در مرکز به طور مرتب پوشک را تعویض نموده و اقدامات بهداشتی را انجام می‌دهند تا مشکلی برای سالمند به وجود نیاید.

تاثیر هزینه نگهداری از سالمند در خانه سالمندان در اتاق های مجهز به تخت (خصوصی ، دو ، سه ، چهار تخته) و مبله

اتاق‌ها به صورت جند نفره و حتی انفرادی و خصوصی آماده و مجهز شده است و هر سالمند بنا به شرایط روحی خود می‌تواند اتاق مورد نظر را انتخاب نموده و در آن اقامت داشته باشد. تمامی لوازم مورد نیاز در اتاق‌ها فراهم شده و سالمند می‌تواند در آرامش در اتاق خود ساکن شود.

تاثیر هزینه نگهداری از سالمند در خانه سالمندان بر جوانب گوناگون زندگی سالمند و خانواده‌هایش تأثیر می‌گذارد.

افزایش هزینه نگهداری ممکن است بهبود و گسترش خدمات و مراقبت‌های ارائه شده به سالمندان منجر شود. این شامل پرستاری حرفه‌ای، تغذیه مناسب، ترفیع رفاه روحی، فعالیت‌های تفریحی و تمرینات فیزیکی است.

  • دستشویی و توالت‌ خانه سالمندان (مجهز به آب گرم و سرد)
  • سالن‌ ها و اتاق نشیمن خانه سالمندان (داشتن نور کافی، مجهز به میله و دستگیر های حمایتی، وجود صندلی و کاناپه راحتی)

این سالن‌ها به منظور دورهمی‌های سالمندان آماده شده است و سالمندان می‌توانند ساعاتی از روز را در کنار یکدیگر به گفتگو و معاشرت بپردازند. یکی از مهمترین مسائلی که در بهبود حال روحی سالمندان تاثیر دارد معاشرت و حضور در اجتماع است. هر قدر سالمند تنهاتر باشد مشکلات روحی و جسمی بیشتری به سراغ وی خواهند رفت.

  • خدمات پزشکی موجود در سرای سالمندان (وجود دکتر و پرستار مجرب، ویزیت روزانه و مرتب، وجود امکانات فیزیوتراپی)

پزشک عمومی همه روزه سالمندان را ویزیت می‌کند و پرستاران علائم حیاتی سالمندان را هر روز به طور مرتب چک می‌کنند تا در صورت وجود کوچکترین تغییر در حال سالمند اقدامات مورد نیاز برای درمان انجام شود. پرستاران مصرف داروها را مدیریت کرده و هر لوازم پزشکی که سالمند نیاز داشته باشد را در اختیار وی قرار می‌دهند.

  • آشپزخانه صنعتی طبق اصول بهداشتی (تحت نظر کارشناس تغذیه برای ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت)

تغذیه در سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و سالمندان بایستی همه روزه مواد غذایی سالم مصرف کنند. در مرکز نگهداری از سالمندان غذایی که برای سالمندان تهیه می‌شود بر اساس رژیم غذایی سالمندان بوده و از مواد اولیه تازه با کیفیت برای تهیه غذا استفاده می‌شود. در طول روز میان وعده‌های سالم و میوه برای سالمندان تهیه می‌شود تا مود معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

  • مجهز بودن تمامی اتاق ها به سیستم تهویه هوا
  • هر اتاق مجهز به کمد ، مبل، تلویزیون و یخچال
  • امکانات رفاهی متعدد (تورهای تفریحی، سفرهای زیارتی، کلینیک آب‌ درمانی، رفتن به سینما و…)

از دیگر مواردی که در هزینه خانه سالمندان خصوصی تاثیر دارد برنامه‌های تفریحی و گردشی است که برای سالمندان در نظر گرفته شده است. معمولا برای بهبود روحیه سالمندان در طور سال برنامه‌های تفریحی و گردشی متعددی با هماهنگی خانواده‌ها انجام می‌شود. سفرهای زیارتی، گردش‌های درون شهری و تفریحات دیگری که موجب می‌شود تا سالمندان اوقات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

  • اقدامات مراقبتی در دوران کرونا
  • وجود دستگاه اکسیژن در همه اتاق های برای مواقع اورژانسی

مزایای خانه سالمندان

همانطور که اشاره کردیم حضور سالمند در خانه سالمندان با توجه به خدمات و امکاناتی که در مرکز ارائه می‌شود برای سالمند مزایای بسیاری به همراه دارد. در مرکز نگهداری از سالمندان خدماتی فراهم شده است که در منزل وجود نداشته و تهیه کردن آنها در منزل برای سالمند نیز بسیار هزینه بر و گران خواهد بود.

خانه‌های سالمندان به عنوان مکان‌های اختصاصی برای مراقبت و ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان دارای مزایای بسیاری هستند.

خانه‌های سالمندان با ارائه مراقبت‌های حرفه‌ای از جمله پرستاری، داروخانه و مشاوره پزشکی، اطمینان حاصل می‌کنند که نیازهای پزشکی و مراقبتی سالمندان به خوبی تامین می‌شود.

از دیگر مزایای حضور سالمند در خانه سالمندان عبارت است از:

  • دسترسی مناسب به نیروی مراقبتی در خانه سالمندان برای دادن اطلاعات لازم در طول شبانه روز
  • خدمات بهداشتی و درمانی شامل خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، اورژانسی و….. برای مواقع ضروری و حساس
  • امنیت سالمندان در سرای سالمندان مناسب برای سالمندانی که دارای بیماری آلزایمر و اختلال حواس هستند
  • کمک به راحتی خانواده های دارای مشغله های کاری و مشکلات خانوادگی
  • کمک به سالمند دارای کهولت سن و ناتوان در انجام کار‌های روزمره مانند امور شخصی، راه رفتن، لباس پوشیدن، غذا خوردن، کمک به رفتن به توالت و حمام و…..
  • تغذیه مناسب سالمند در خانه سالمندان طبق نظر پزشک تغذیه
  • استفاده از محیط اجتماعی فعال و هم صحبتی با هم سن و سال های خود و جلوگیری از افسردگی
  • برگزاری برنامه‌ های تفریحی و سرگرمی در فضای آسایشگاه
  • انجام حرکات اصلاحی و تربیت‌ بدنی (باشگاه‌ های ورزشی، استخر، سونا، جکوزی)
  • وجود سالن مطالعه و نماز خانه

با توجه به مواردی که در بخش قبل اشاره شد متوجه شدیم که اقامت سالمند در خانه سالمندان نه تنها برای حفظ سلامت و امنیت وی خوب و مفید بوده بلکه برای آسایش و آسودگی خاطر خانواده سالمند نیز بهترین راه حل است. بسیاری از فرزندان سالمندان ناچار هستند برای امرار معاش روزانه ساعت طولانی در محل کار خود باشند و فرصت کمی دارند تا از سالمند خود مراقبت کنند.

این مساله برای سالمندانی که نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این سالمندان نباید یک لحظه تنها رها شوند. به عنوان مثال سالمندی که دچار آلزایمر شده است هر لحظه ممکن است به خود آسیب بزند و یا از منزل خارج شده و گم شود. بنابراین نمی‌توان این افراد را تنها رها کرد. از طرفی نمی‌توان همیشه در کنار آنها حضور داشت و مراقبت ایشان بود.

با توجه به هزینه نگهداری در خانه سالمندان می‌توان نتیجه گرفت که حضور سالمند در خانه سالمندان نه تنها مقرون به صرفه است بلکه برای خود او نیز آسایش بیشتری به ارمغان خواهد آورد. هزینه نگهداری سالمندان در خانه سالمندان کمتر از هزینه استخدام پرستار خواهد بود. برای اطلاع از هزینه نگهداری از سالمند در خانه سالمندان با شماره تلفن مرکز تماس حاصل فرمائید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *