خانه سالمندان در لویزان و شیان

خانه سالمندان در لویزان و شیان چه امکاناتی دارد و ویژگی های خانه سالمندان مجهز چه فاکتورهایی می‌باشد؟

برای اشخاصی که می خواهند سالمند خود را به منظور بهبود اوضاع زندگی و مراقبت و محافظت بیش تر به خانه سالمندان ببرند، راهنمای انتخاب خانه سالمندان کمک بزرگی می تواند باشد برای انتخاب یک مرکز مجهز و بهتر.

با انتخاب خانه سالمندان در شیان، اعضای یک خانواده می توانند از راحتی و آرامش سالمند خود آسوده خاطر بوده و خیالی راحت داشته باشند. برای این که فرد سالمند قادر باشد به دور از اعضای خانواده و خانه خود زندگی با آرامشی را سپری کند، می بایست در بهترین خانه سالمندان در شیان که مجهز و خوب است، اوقات بگذراند.

هر چه قدر مرکزی که انتخاب می کنید امکانات بیش تری داشته باشد و سالمند شما دارای رفاه بیش تری باشد، هم اعضای خانواده سالمند و هم خود سالمند ذهنی آرام و آسوده و زندگی آرامی خواهند داشت.

بعضی از سالمندان به علت شرایط روحی و جسمی و گاهی به علت مبتلا شدن به بیماری هایی که توان جسمی آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد، قادر نیستند در خانه زندگی و آسایش راحتی داشته باشند.

کلیه امکانات رفاهی و مراقبتی برای سالمند در منزل فراهم نیست و به همین علت اعضای خانواده قادر نیستند آن طور که باید از فرد سالمند مراقبت و نگهداری کنند. از سویی دیگر سالمندانی که پا به سن گذاشته اند و قادر به انجام کارهای شخصی خود نیستند، قادر نمی باشند به تنهایی و تکی زندگی را سپری کنند.

برای نزدیکان و فرزندان شخص سالمند هم سخت است که به طور شبانه روزی در کنار سالمند حضور داشته باشند. از سویی دیگر هزینه استخدام پرستار از هزینه خانه سالمندان در لویزان بسیار بالاتر بوده و برای تعداد زیادی از اشخاص مقدور نخواهد بود.

خانه سالمندان گلبرگ برای پذیرش کردن سالمند شرایطی تعیین گردیده که به منظور حفظ آرامش مجموعه اهمیت بالایی دارد.

ویژگی های خانه سالمندان چیست ؟

به منظور این که بتوانید خانه سالمندان خوب و مناسب برگزینید می بایست در وقت بازدید از مرکز چندین نکته اساسی و مهم را مورد توجه قرار دهید. یک خانه سالمندان استاندارد می بایست چندین ویژگی مهم داشته باشد تا بتوان گفت این مرکز ، یک مرکز مناسب و مجهز برای نگهداری از سالمند است.

خانه سالمندان شرق تهران و بهترین خانه سالمندان در لویزان ویژگی هایی دارد از جمله:

  • فضایی آرام و امن برای سالمندان عزیز

فاکتور اول جهت راهنمای انتخاب خانه سالمندان این است که به محیط نگهداری و زندگی از سالمندان توجه خاصی بکنیم. سالمندان احتیاج دارند در یک محیط بدون تنش و استرس زندگی را سپری کنند. مجموعه ای که به منظور نگهداری از سالمند تاسیس گردیده می بایست در یک مکان دنج و آرام واضع شده باشد.

در واقع در اطراف مرکز می بایست مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل ورزشگاه یا مدرسه و … وجود نداشته باشد.

در داخل مجموعه برقرار کردن امنیت و آرامش محیط هم بر دوش پرسنل خانه سالمندان در شیان و پرستاران آن می باشد. در خانه سالمندان گلبرگ برای پذیرش کردن سالمند شرایطی تعیین گردیده که به منظور حفظ آرامش مجموعه اهمیت بالایی دارد.

عدم پذیرش سالمندانی که دارای معلولیت ذهنی هستند و افرای که بر روی رفتار خود هیچ کنترلی ندارند و امکان دارد موجب آسیب رساندن به بقیه شوند، یکی از این شرایط می باشد. این مسئله به علت به وجود آوردن آرامش و امنیت برای دیگر ساکنان مجموعه می باشد و در هنگام پذیرش شرایط سالمند به وسیله پزشک و پرستار خانه سالمندان در لویزان با دقت بررسی می گردد.

بعضی از مراکز ویژه نگهداری از سالمندان بیمار و معلول وجود دارند و امکانات و خدمات خاصی برای این عزیزان فراهم کرده اند. امکان دارد محیط متشنج روی حال جسمی و روحی سالمندان تاثیر نا مطلوبی داشته باشد و کار پرسنل و پرستاران را ازیاد کند.

در نتیجه یکی از ویژگی های خانه سالمندان در لویزان و شیان این است که سالمندان دارای معلولیت ذهنی و مبتلا به بیماری های زوال عقل و… را پذیرش نمی کنند.

  • ایجاد امکانات مناسب و کافی برای سالمندان محترم

از نکات دیگری که می بایست در هنگام بازدید از خانه سالمندان در شیان به دقت بررسی گردد، تعداد طبقات و امکانات کافی برای رفت و آمد بین طبقات و حیات مرکز می باشد. معمولا مراکز نگهداری از سالمندان دارای چندین طبقه می باشند و به همین دلیل می بایست آسانسور و راه پله مکناسب داشته باشد تا سالمندان دارای مشکلات کمر درد و پا درد بتوانند به آسانی بین طبقات رفت و آمد کنند.

خانه سالمندان گلبرگ از 2 طبقه تشکیل شده و شرایط مناسب به منظور رفت و آمد سالمندان در فضای سبز و حیات مرکز و اتاق ها فرام شده است. سالمندان محترمی که نمی توانند تعادل خود را حفظ کنند ، قادر هستند از آسانسور برای تردد در طبقات مرکز و مجموعه بهره بگیرند.

در بخش ورودی اتاق ها هم سطح شیب داری درست شده است که از زمین خوردن سالمندان در هنگام ورود به اتاق جلوگیری می کند. این مبحث برای سالمندانی که با بهره گیری از عصا یا واکر قادر به راه رفتن هستند و سالمندانی که روی صندلی چرخ دار می نشینند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای دریافت بهترین امکانات می توانید به بهترین خانه سالمندان در لویزان و بهترین خانه سالمندان در شیان مراجعه کنید.

  • تغذیه درست و رژیم غذایی صحیح برای سالمندان

می بایست سالمندان مطابق به وضعیت بیماری و شرایط جسمانی خود تغذیه مناسب را مصرف کنند و چنان چه پزشک ممنوعیت غذایی ویژه ای را برای آن ها تعیین کرده باشد، می بایست در رژیم غذایی فرد سالمند از تغذیه جایگزین بهره گیری شود تا انرژی مورد نیاز و ویتامین های او تامین گردد.

خانه سالمندان در در لویزان و شیان که مجهز هستند، متخصص تغذیه مطابق با شرایط سالمندان برای آنان رژیم غذایی خاص تنظیم می کنند و پرسنل و پرستاران وظیفه دارند تغذیه مناسب را مطابق به همان رژیم تنظیمی، در اختیار سالمندان قرار دهند.

این مسئله برای سالمندانی که فشار خون بالا دارند یا به بیماری خاصی مبتلا هستند، از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. به طور کلی می بایست سالمندان مواد غذایی پر انرژی را در وعده های کوچک دریافت کنند.

نباید در رژیم غذایی یک سالمند غذایی وجود داشته باشد که دارای کالری بالا باشد و یا پروتئین دریافتی یک شخص سالمند در هفته می بایست مقداری معین باشد که به وسیله متخصص تغذیه تعیین می گردد.

همین طور بهره گیری از مکمل های غذایی هم امکان دارد برای همه سالمندان احتیاج نباشد. هر فرد سالمند مطابق به شرایط بدنی خود به نوع خاصی از مکمل و ویتامین نیاز دارند که می بایست تحت نظر پزشک مصرف گردد.

به همین علت حضور پزشک متخصص تغذیه در خانه سالمندان شیان بسیار حائز اهمیت بوده و می بایست این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

خانه سالمندان گلبرگ برای پذیرش کردن سالمند شرایطی تعیین گردیده که به منظور حفظ آرامش مجموعه اهمیت بالایی دارد.

  • حمام و سرویس بهداشتی در اتاق ها برای راحتی سالمندان

از ویژگی های دیگر خانه سالمندان که در هنگام بازدید از مراکز می بایست به آن توجه کنید، وجود سرویس بهداشتی در اتاق های مجزا می باشد. بعضی از سالمندان توانایی کنترل ادرار خود را ندارند و می بایست بسیار سریع به توالت دسترسی داشته باشند.

چنان چه فاصله تخت سالمند از توالت زیاد باشد امکان دارد برای سالمند مشکلاتی پیش بیاید که خجالت وی را به همراه داشته باشد. مناسب بودن فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی نکته دیگری برای سالمندان است.

در بخش های گوناگون حمام و توالت می بایست میله هایی تعبیه شده باشند تا فرد سالمند قادر باشد با بهره گیری از آن ها به حفظ تعادل خود بپردازد. مطلوب است از توالت فرنگی استفاده شده باشد چرا که اکثر سالمندان نمی توانند از توالت عادی استفاده کنند.

همین طور تمیز بودن فضای دستشویی و حمام و رعایت نکته های بهداشتی از مسائل دیگری است که اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که بدن سالمندان در سنین بالاتر از دوره جوانی بسیار حساس تر بوده و امکان دارد مشکلات عفونی و پوستی با کوچک ترین منبع آلودگی برای آنان به وجود آید.

می بایست پرسنل به صورت مداوم سالمندان را حمام کنند و در انجام امور نظافتی به آن ها یاری برسانند تا به دلیل توانا نبودن در نظافت کامل بدنی، برای سالمندان عزیز مشکلی به وجود نیاید.

  • برنامه های مفرح و سرگرم کننده برای افزایش روحیه سالمندان

خانه سالمندان در لویزان و شیان تنها جایی برای محافظت و نگهداری از سالمند نمی باشد. بلکه یک محیطی است که در آن مدت زمان طولانی زندگی را سپری خواهد کرد. به همین علت می بایست برنامه هایی وجود داشته باشد تا اوقات لذت بخشی را برای سالمندان بسازد تا قادر باشند از زندگی خود لذت ببرند.

در خانه سالمندان گلبرگ مراسم مفرح و شادی برای سالمندان در نظر گرفته شده و مناسبت های گوناگون و تولد هر کدام از سالمندان با برگزاری مراسم های شادی جشن گرفته می شود. همین طور دیگر فعالیت های گروهی و سرگرمی و بازی هم از دیگر برنامه هایی می باشد که به منظور بالا نگه داشتن اعتماد به نفس و روحیه سالمندان به وسیله مدیر مرکز انتخاب شده است.

  • دارا بودن هوای آزاد و فضای سبز در خانه سالمندان

برای سالمندان وجود داشتن فضای آزاد و سبز همانن حیاطی سرسبز و زیبا، بالکنی برای نشستن در کنار دوستان بسیار مفید بوده و می تواند در حال روحی آن ها و بهبود شرایط جسمانی سالمندان بسیار تاثیرگذار باشد.

تمرین و ورزش در هوای آزاد، قدم زدن در حیاط و کشیدن هوای تازه در ریه ها و قرار گرفتن در زیر نور خورشید می تواند روی شرایط زندگی سالمندان تاثیر بسیار ویژه ای داشته باشد. در نتیجه این مسئله را نباید کم اهمیت دانسته و دست کم بگیرید.

دارا بودن محیطی برای تفریح و آرامش سالمندان یکی از الزامات یک مرکز نگهداری از سالمند می باشد. با بردن سالمند خود به بهترین خانه سالمندان در لویزان می توانید تمامی این امکانات را داشته باشید.

سالمندان قادر هستند در حیاط و هوای آفتابی نشسته و یا با دوستان خود قدم زنان راه بروند. هم چنین در فضای بارانی در بالکن نشسته و از بوی باران و هوای تازه لذت برده و مجموعه را مثل منزل خود دوست داشته باشند.

وجود فضای سبز در خانه سالمندان و سرگرم شدن با گیاه و گل و امکان باغبانی ، از مزایای دیگر برای سالمندان می باشد. بعضی از سالمندان از این که به باغبانی بپردازند بسیار لذت خواهند برد. بنابراین قادر هستند با رسیدگی و مراقبت به یک گل و گلدان روحیه بهتری پیدا کنند و به زندگی امیدوار باشند.

  • دارا بودن خدمات پزشکی و درمانی در خانه سالمندان

شرایط روحی و جسمی سالمندان به علت افزایش سن می بایست به طور دوره ای و مداوم بررسی گردد و این مبحث احتیاج به وجود امکانات مناسب و کافی در خانه سالمندان دارد. در خانه سالمندان گلبرگ خدمات مراقبتی و پزشکی به طور روزانه خدمت سالمندان اراه گردیده و کلیه سالمندان ویزیت می شوند.

خدمات روان درمانی برای آن دسته از سالمندان که به علت غم، بیماری، مصرف دارو و عوارض عمل جراحی به مشکلات روحی یا افسردگی دچار شده اند، از دیگر خدمات در مجموعه می باشد.

همین طور برای سالمندانی که به علت مشکلات سکته مغزی توانایی صحبت کردن ندارند، گفتار درمانی می تواند روش مفیدی برای بازگردانی قدرت بیان و تکلم صحیح کلمات باشد. از دیگر خدماتی که برای سالمندان الزامی باشد، خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی می باشد.

انجام تمرین های روزانه و مرتب به سالمندان یاری می رساند تا دردهای ناشی از کهولت سن و یا بیماری و عمل جراحی را کاهش دهند. همین طور سالمندانی که توانایی جسمانی خود را از دست داده اند قادر هستند با بهره گیری از تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی قدرت بدنی خود را بهبود بخشند و امور شخصی خود را تکی انجام دهند.

امکان دارد نیمی از سالمندان بعد از گذشت مدت زمانی زندگی و سپری کردن اوقات در خانه سالمندان به خانه خود باز گردند و به صورت مستقل و یا در کنار اعضای خانواده خود زندگی را ادامه دهند. در مرکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه و اختصاصی پرستاری یکی از اساسی ترین نیاز های سالمندان می باشد.

در نهایت باید بگوییم که هیچ فرزندی در صمیم قلب راضی به دور ماندن از سالمند خود نیست. این را بدانید که خانه سالمندان یک محیط آرام و امن است که برای سالمندان عزیز شما آماده ارائه خدمات می باشد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *