بهترین خانه سالمندان و سرای سالمندان در ازگل

دنبال بهترین خانه سالمندان و سرای سالمندان در ازگل بودن ، مسئله بسیاری از افرادی است که برای انتخاب آسایشگاه سالمندان، برای مراقبت بهتر از سالمندان خود، به دنبال آن هستند.

یکی از مهمترین و شاید حیاتی ترین سن زندگی هر فردی به دوران سالمندی او اشاره کرد. بروز مشکلات و بیماری‌های جسمی و فیزیکی از یک طرف و مشکلات روحی از سوی دیگر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زندگی افراد در این دوران داشته باشد.

 در این میان، تلاش اطرافیان برای بهبود کیفیت زندگی فرد سالمند بسیار مهم است. هرچند سالمندی با مشکلات عدیده فیزیکی و روحی همراه است اما با کسب اطلاعات کامل در مورد مشکلات این دوران، می‌توان تا حدود بسیار زیادی این مشکلات را کاهش داد.

با توجه به اینکه امروزه در بسیاری از جوامع جهانی، با پیری جمعیت و افزایش آمار تعداد سالمندان در جامعه خود مواجه هستند و همین مسئله موجب شده است تا به فکر توسعه برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی برای این قشر از جامعه باشند.

ایجاد خانه سالمندان و ارائه خدمات پزشکی مخصوص سالمندان و گسترش شاخه طب سالمندان در پزشکی، مهمترین  اقدامات انجام شده در این خصوص بوده  است.

یکی از مسائل مهمی که با افزایش سن افراد، هم خود فرد و هم خانواده و اطرافیان با آن مواجه می‌شوند، بیماری‌ها و مشکلات دوران سالمندی است که از نظر طب سالمندی، به چند دسته تقسیم شده و قابل پیشگیری و درمان هستند.

در ادامه قصد داریم تا در مورد این مسائل توضیحات بیشتری ارائه نماییم.

یک آسایشگاه سالمندان مجهز با اتاق های خصوصی در محله ازگل به شما خانه سالمندان گلبرگ را پیشنهاد میدهیم

اقدامات پیشگیرانه مشکلات سالمندی

از آنجا که بسیاری از مشکلات دوران سالمندی نیازمند مداخله و اقدامات پزشکی است، این اقدامات بر اساس زمان مداخله و میزان لزوم مداخلات پزشکی، به چند دسته تقسیم شده‌اند.

  1. پیشگیری سطح اول- دفع عوامل خطرزا:

مهمترین و اولین گام برای ایجاد محیطی آرام و سالم و تضمین دوران سالمندی باکیفیت برای عزیزانمان، انجام فعالیت‌هایی جهت سالم کردن سبک زندگی و برطرف نمودن تمام موارد مشکل‌ساز، تا حد ممکن است.

استفاده از برنامه غذایی متناسب با سن سالمندان، گنجاندن برنامه‌های تفریحی و ورزشی در برنامه هفتگی و همچنین انجام مراقبت‌های روتین پزشکی و کنترل مرتب سلامتی این عزیزان، از اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری از بروز هرگونه مشکلات بعدی در آنها دارد.

همچنین چنانچه فرد عادت به استفاده از مواد دخانی داشته است، با ورود به سنین سالمندی، باید استفاده از این مواد را محدود و حتی ترک کند تا بتواند دوران سالمندی خویش را با کیفیت و به بهترین صورت بگذراند.

  1. پیشگیری سطح دوم- غربالگری:

ممکن است فرد سالمند دارای بیماری‌های خفیفی باشد که به دلیل وجود علائم بالینی، خود از وجود آنها بی اطلاع باشد. یا حتی بروز برخی بیماری‌ها و مشکلات سالمندی پیش از موعد و به صورت مشکلات پیری زودرس، می‌تواند با گذشت زمان برای فرد مشکل ساز شود.

به همین جهت، بهتر است آزمایش‌ها و چکاپ‌های دوره‌ای در این سنین، زیر نظر پزشک متخصص و به صورت منظم انجام گیرد تا در صورت وجود هر گونه مشکل و یا بیماری، غربالگری و شناسایی عوامل خطرآفرین انجام شده از پیشرفت آنها پیشگیری شود.

همچنین کنترل هرگونه مشکلات و یا بیماری‌های موجود در فرد، از همان ابتدای سالمندی و تحت نظر بودن وی، می‌تواند به داشتن یک زندگی باکیفیت‌تر و بهتر به فرد سالمند کمک کننده باشد.

  1. پیشگیری سطح سوم- کنترل بیماری‌های مزمن:

بسیاری از سالمندان، در این دوره از زندگی خود، با یک یا چند بیماری‌ مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این سطح از پیشگیری، مداخلات پیشگیرانه خاصی قابل انجام نبوده و تمام فعالیت‌ها تنها به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری و بروز مشکلات بیشتر ناشی از آن انجام می‌شود.

در این مرحله، با استفاده از دارو و یا فعالیت‌های توانبخشی و در صورت نیاز فیزیوتراپی، از تشدید مشکل و حتی بروز حمله‌های جدید پیشگیری می‌شود تا فرد بتواند راحت‌تر زندگی کند.

گاها بعضی از سالمندان روزانه باید قرص های خاص و یا فشار خون و سطح قند خون آنها بررسی شود

یک آسایشگاه سالمندان مجهز با اتاق های خصوصی در محله ازگل به شما خانه سالمندان گلبرگ را پیشنهاد میدهیم

مراقبت‌های ضروری دوران سالمندی

به طور کلی، بروز مشکلات سالمندی در تمام افراد، با افزایش سن و ورود به این دوران، دیر یا زود رخ خواهد داد اما برخی از مراقبت‌ها و رعایت برخی از نکات در شیوه زندگی، می‌تواند تا حدود زیادی در کنترل و تعویق بروز این مشکلات موثر واقع شود.

به همین دلیل بهتر است سالمندان عزیز در خانه سالمندان شرق تهران نکات و برنامه‌های زیر را در برنامه روزانه خود داشته باشند تا به تقویت بیشتر بدن خود کمک نمایند.

  • پیاده روی و ورزش‌های سبک روزانه تاثیر بسیار زیادی در سلامتی جسمی و روحی فرد خواهد داشت؛ برای پیاده روی دقت کنید که فرد سالمند باید از کفش‌های دارای پاشنه‌های نرم و کوتاه و غیر لغزنده استفاده نماید.

انجام ورزش‌های سبک و نرمش‌های روزانه موجب می‌شود تا عضلات سالمندان نرم شده و از ابتلا به آرتروز پیشگیری می‌کند. برای این که سالمندان برای ورزش کردن اشتیاق بیشتری داشته باشند، بهتر است ورزش‌ها به صورت گروهی و همراه با همسالان انجام شود.

 یکی از بهترین ورزش‌ها برای سالمندان پیاده روی در هوای آزاد است. این ورزش علاوه بر این که برای عضلات و مفاصل ساامندان مفید است، برای دستگاه تنفس و تقویت ریه مفید است.

  • رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از غذاهایی با چربی کم، کم نمک. به دلیل احتمال بروز اختلالات گوارشی بهتر است این عزیزان، غذاهای خود را در حجم‌های کم و در وعده‌های متعدد استفاده نمایند.

همچنین گنجاندن میوه و سبزیجات به صورت خام و بخارپز و یا مخلوط با انواع سالاد، می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش مشکلات گوارشی و احتمال ابتلا به یبوست در افراد سالمند داشته باشد.

  • با افزایش سن، میزان حجم مایعات بدن به شدت کاهش پیدا می‌کند و چنانچه مصرف مایعات به مقدار کافی و متناسب انجام نشود، ممکن است عوارش جبران ناپذیری در پی داشه باشد.

یکی از مشکلات رایج در دوران سالمندی که به دلیل کاهش میزان آب در بدن رخ می‌دهد، مشکل یبوست است. به همین دلیل افراد سالمند، باید روزانه 6 تا 8 لیوان آب را در برنامه خود داشته باشند و یا مقدار آب مورد نیاز بدن را با مصرف مایعات و غذاها یا میوه‌های سرشار از آب، تامین نمایند.

  • یکی از اعضای بدن که همواره دارای حساسیت بلایی بوده و مراقبت بیشتری نیاز دارد، چشم‌ها هستند. با بالا رفتن سن، این عضو حساسیت بیشتری پیدا کرده و به ویژه در برابر اشعه‌های خورشید آسیب‌پذیرتر می‌شود. به همین دلیل، استفاده از عینک آفتابی در هنگام خروج از منزل، برای افراد سالمند امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

برخی از سالمندان به دلیل کهولت سن قدرت بینایی خود را از دست می‌دهند و باید به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنند و از عینک طبی مناسب استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا روند ضعیف شدن چشم‌ها کندتر شده و مشکلات بینایی سالمندان کمتر شود.

  • فشار خون یکی از مشکلات عمده‌ای است که اغلب افراد با افزایش سن با آن مواجه می‌شوند. مهمترین عامل در بروز فشار خون به ویژه در دوران سالمندی موثر است، وزن زیاد است. افزایش وزن در تمام سنین برای سلامتی بدن مضر است. به ویژه در دوران سالمندی، این مسئله می‌تواند خطرات بعدی را نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل، کاهش وزن و کنترل مداوم فشار خون برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از این مشکلات، ضروری است.
  • دوران سالمندی همراه است با کاهش توانایی و قدرت جسمانی و همین موضوع سبب می‌شود تا افراد سالمند بسیار زودتر از دیگران خسته شوند. بنابراین بهتر است در وهله اول از انجام هر گونه فعالیت‌ شدید پرهیز نمایند اما در صورتی که مشغول کارهای سنگین‌تر از حالت معمول هستند، بهتر است در فواصل زمانی کوتاه، به استراحت و تجدید قوا بپردازند.
  • اغلب افراد با رسیدن به سن سالمندی و از دست دادن سلامت دندان‌های خود، به ناچار از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان در این شرایط از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار بوده و در صورت عدم رعایت موارد و نکات بهداشتی مربوط به دندان‌های مصنوعی، احتمال بروز عفونت‌های لثه و دهان در این عزیزان بیشتر خواهد بود.
  • ضعف سیستم و دستگاه عصبی در دوران سالمندی امری اجتناب ناپذیر است و برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل ناشی از اختلال در این سیستم، باید نکات و مواردی را رعایت نمود. یکی از مواردی که رعایت آن به ویژه در این دوران، بسیار حائز اهمیت است، رعایت نکات مربوط به سیستم بینایی است.

ضعف سیستم بینایی و کاهش قدرت بینایی، در بسیاری از عزیزان سالمند، ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به طور کلی بهتر است این عزیزان به یکباره و به طور ناگهانی، از مکان تاریک به مکان روشن و یا بالعکس وارد نشوند.

تغییرات ناگهانی روشنایی محیط، به دلیل تحریک و وارد آوردن فشار ناگهانی و شدید به عصب بینایی و شبکیه چشم، می‌تواند موجب روز دردهای شدید در این عضو گردد.

  • گرفتگی عظلات یکی دیگر از مشکلات شایع در دوران سالمندی است که ممکن است در اعضای مختلفی از بدن این عزیزان رخ دهد. به منظور رفع این مشکل و ساده‌تر شدن حرکت برای آنها، بهتر است روزانه چند مرتبه، بر حسب میزان گرفتگی، اعضای تحت فشار ماساژ داده شوند.

از روش‌های دیگر رفع گرفتگی عضلات، شرکت در جلسات فیزیوتراپی است. درمان‌های فیزیوتراپی کمک می‌کنند تا گرفتگی و سفتی عضلات رفع شوند و سالمند راحت‌تر بتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد. بسیاری از سالمندان به دلیل سفتی و خشکی عضلات قادر نیستند به راحتی کارهای روزمره و شخصی خود را انجام دهند. بنابراین بیشتر از سایر سالمندان نیازمند کمک هستند.

  • حتما شنیده‌اید که در برخی افراد به ویژه افرادی که دچار ضعف عمومی هستند، تغییر ناگهانی وضعیت از حالت نشسته به ایستاده، موجب افت شدید و ناگهانی فشار و بروز سرگیجه می‌شود. احتمال بروز این اتفاق در افراد سالمند بسیار بیشتر از افراد دیگر بوده و به همبن دلیل است که این افراد باید به آرامی از حالت خوابیده به نشسته و یا از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر حالت دهند.
  • کم‌خوابی باعث می‌شود تا افراد در هر شرایطی دچار ضعف اعصاب و مشکلات ناشی از آن شوند. افراد سالمند به خودی خود، به دلیل تغییرات هورمونی، مشکلات خواب نامنظم و بی‌خوابی‌های شبانه را تجربه می‌کنند.

بنابراین، توجه به خواب این عزیزان در طول شبانه روز بسیار مهم بوده و اطرافیان باید سعی کنند تا راهی برای ایجاد برنامه خواب منظم برای آنها پیدا کنند.

با ایجاد نظم مناسب برای خواب روزانه و شبانه، سالمند خواب منظمی داشته و از نظر روحی و روانی در آرامش خواهد بود. بسیاری از سالمندان به دلیل تنهایی ساعات زیادی از روز را می‌خوابند و یا به دلیل این که خواب منظمی ندارند در طول شب نمی‌توانند خواب راحتی را تجربه کنند.

برخی از داروهای خواب آور باید با مشورت پزشک مصرف شوند تا برای کیفیت زندگی سالمند مشکلی ایجاد نشود. داشتن خواب و تغذیه مناسب در سلامت روحی و روانی سالمندان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در ادامه با اصول تغذیه مناسب برای سالمندان آشنا خواهیم شد.

در دوران سالمندی یکی از دوران حساس زندگی هر فردی هست که باید به تغذیه بیشتر توجه بشه

یک آسایشگاه سالمندان مجهز با اتاق های خصوصی در محله ازگل به شما خانه سالمندان گلبرگ را پیشنهاد میدهیم

 

اصول تغذیه سالم در دوران سالمندی

داشتن تغذیه سالم در تمام دوران زندگی و در مراحل مختلف امری ضروری بوده و ضامن سلامتی بدن خواهد بود. این مسئله در دوران سالمندی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به دلیل شرایط جسمانی و بیماری‌های احتمالی موجود در این دوران، داشتن برنامه غذایی تهیه شده طبق اصول طب سالمندی بسیار مهم است.

استفاده از رژیم غذایی غلط در دوران سالمندی، موجب افزایش احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت، پوکی استخوان و در مراحل پیشرفته‌تر، افزایش خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی و حتی ابتلا به انواع سرطان خواهد شد.

با رعایت برنامه غذایی مناسب برای افراد سالمند، می‌توان سیستم ایمنی بدن این عزیزان را تقویت و در نتیجه از بروز و تشدید بیماری‌های ذکر شده پیشگیری نمود.

مواد غذایی مورد نیاز سالمندان

  • گروه غلات:

این گروه از زنجیره مواد غذایی، که شامل انواع نان سبوسدار، برنج، سیب زمینی، ماکارونی و موادی از این دست می شود، به دلیل داشتن انواع کربوهیدرات‌ها، منابعی غنی از انرژی محسوب شده و مصرف آنها موجب تامین انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه افراد خواهد شد.

اما با توجه به مشکلات ناشی از مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات­ها، مصرف این گروه از مواد غذایی را محدود نمود. به ویژه در مورد سالمندان، استفاده 6 تا 9 واحد غلات در طول روز، می‌تواند تمامی مواد و انرژی مورد نیاز بدن آنها را فراهم نماید.

  • میوه و سبزیجات:

نیاز بدن سالمندان به انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آهن و به ویژه فیبر، بسیار بیشتر از نیاز سایر افراد است. به همین دلیل، باید حداقل 2 واحد انواع میوه و 3 واحد از انواع سبزیجات در رژیم غذایی روزانه آنها قرار داشته باشد تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات ناشی از کمبود ویتامین و فیبر در بدن این عزیزان پیشگیری گردد.

  • گروه لبنیات:

برخی از افراد این تصور اشتباه را دارند که لبنیات به دلیل دارا بودن چربی‌ها باید به طور کلی از برنامه غذایی سالمندان حذف شوند. اما باید متذکر شویم که دریافت میزان کلسیم، فسفر، پروتئین و برخی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز افراد سالمند، تنها با مصرف روزانه این گروه از مواد غذایی امکان‌پذیر است. بنابراین بهتر است تا حدود 2 الی 3 واحد از این گروه، در رژیم غذایی روزانه افراد سالمند گنجانده شود.

  • گروه ویتامین‌ها:

کم تحرکی سالمندان و عدم تمایل آنها برای خروج از منزل به دلیل مشکلات جسمانی و گاه افسردگی، موجب می شود این عزیزان کمتر در معرض نور خورشید قرار گرفته و نیاز بیشتری به دریافت ویتامین D از طریق مواد خوراکی داشته باشند.

چنانچه این ویتامین از طریق مواد غذایی نیز برای بدن آنها فراهم نشود، احتمال بروز پوکی استخوان در آنها چندین برابر خواهد شد.

از سوی دیگر، برای پیشگیری و در مان برخی از مشکلات گوارشی دوران سالمندی، دریافت روزانه ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامنی B12 بسیار ضروری است. بنابراین قرارگرفتن غذاهای حاوی این دو ویتامین اصلی در رژیم روزانه سالمندان بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

  • گروه پروتئین‌ها:

همه ما در طول عمر خود به پروتئین‌ها نیاز داریم زیرا همانگونه که می‌دانید، پروتئین‌ها در بدن وظیفه اصلی عضله‌سازی را بر عهده دارند. افزایش سن و پاگذاشتن به سنین سالمندی، همراه است با کاهش توده عضلانی و ذخایر پروتئینی بدن.

در نتیجه، دریافت پروتئین در این سنین، به صورت روزانه باید انجام شود تا علاوه بر کمک به کاهش روند تحلیل عضلات، از بروز مشکلات و بیماری‌های عفونی نیز پیشگیری گردد.

برای این منظور بهتر است تا از موادی نظیر ماهی، مغزهای خوراکی و روغنی (مانند پسته، بادام، گردو و غیره)، لبنیات، حبوبات و گوشت‌های سفید و قرمز در رژیم غذایی روزانه این عزیزان استفاده شود.

  • مایعات:

دریافت مایعات برای سالمندان از مهمترین و واجب‌ترین مواد خوراکی است که باید حتما و به مقدار کافی در برنامه غذایی آنها وجود داشته باشد. کاهش آب در بدن سالمندان ارتباط مستقیم با خطر ابتلا به عفونت‌های مختلفی نظیر عفونت‌های ادراری، عفونت دستگاه تنفسی، یبوست و زخم بستر (در سالمندان دارای ناتوانی‌های حرکتی) خواهد داشت.

بنابراین، مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب برای افراد سالمند یکی ز واجبات تغذیه‌ای در این دوران به شمار می‌رود.

نیازهای مراقبتی روزانه سالمندان

  • استحمام و بهداشت شخصی:

بهداشت شخصی و استحمام روزانه یکی از اصول مراقبتی لازم و ضروری در دوران سالمندی است. برخی از سالمندان قادر به انجام کارهای شخصی به تنهایی نبوده و وجود یک پرستار برای رسیدگی به این امور در کنار آنها الزامی است.

حتی افرادی که خود به تنهایی می‌توانند کارهای شخصی خود را انجام دهند، نیازمند مراقبت بوده و یک نفر باید مراقب آنها باشد تا اتفاق برایشان نیفتد.

  • تحرک و جابه‌جایی:

چه افراد سالمند دارای مشکلات حرکتی و چه آنهایی که برای حرکت و جابه‌جایی خود نیاز به کمک ندارند، بایستی همواره مراقبت‌هایی را در این زمینه دریافت نمایند.

حرکت‌های سریع و ناگهانی و حتی بالا و پایین رفتن از تخت، گاهی برای آنها سخت بوده و در این شرایط باید فردی به عنوان پرستار مراقب آنها باشد.

  • مصرف داروها:

مصرف داروها، به ویژه در افرادی که بیماری‌های مزمن دارند، امری بسیار مهم است و باید به صورت مرتب و سر ساعت و طبق دستور پزرشک مصرف شوند.

اغلب سالمندان ساعت مصرف دارو، دوز مصرفی و یا حتی نام داروهایی را که قرار است سرساعت خاص مصرف کنند را فراموش می‌کنند. به همین دلیل، همواره باید یک نفر به عنوان پرستار یا مسئول داروها، مصرف آنها را زیر نظر داشته باشد.

  • انجام امور و کارهای شخصی:

کاهش توانایی حرکتی در سالمندان می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از آنها توانایی کنترل ادرار را ندارند و برخی دیگر حتی برای پوشیدن لباس و شانه کردن موهایشان نیز به کمک نیاز دارند.

در چنین مواردی، وجود پرستار و یا یک فرد مراقب، به عنوان کمک برای انجام این کارها، در کنار سالمندان واجب و ضروری است.

چگونه تمام اصول مراقبتی را  در مورد سالمندان رعایت کنیم؟

شرایط سالمندی و نیازهای ویژه این دوران، به ویژه در مورد افرادی که دارای ناتوانی‌های حرکتی شدید، آلزایمر پیشرفته و یا بیماری‌های خاصی هستند که باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشند، گاه کار مراقبت  از آنها را برای خانواده‌ها سخت می‌کند.

در چنین شرایطی برای برخی از افراد، کمک گرفتن و استفاده از خدمات خانه سالمندان می‌تواند بهترین گزینه و بهترین انتخاب باشد.

چندین خانه سالمندان در ازگل وجود دارند که در این میان می‌توانید با توجه به شرایط خود و موقعیت سرای سالمندان در ازگل، یکی از بهترین خانه سالمندان در ازگل را انتخاب نموده و برای نگهداری از عزیزانتان از خدمات و امکانات آن بهره‌مند گردید.

خانه سالمندان گلبرگ، یکی از بهترین خانه سالمندان در ازگل است که با دارا بودن کادر پزشکی و خدماتی مجرب و متعهد، شرایطی عالی را برای سالمندان عزیز فراهم نموده اند.

تمام اصول مراقبتی لازم برای بهبود کیفیت سالمندان، با دقت و تعهد لازم، در خانه سالمندان گلبرگ برای سالمندان عزیز و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود و همین امر موجب شده است تا این مرکز به عنوان یکی از بهترین خانه سالمندان در ازگل معرفی گردد.

برای آشنایی بیشتر با خانه سالمندان گلبرگ و دریافت راه‌های ارتباطی با مدیریت و بخش‌های مختلف این مجموعه، با مراجعه به آدرس https://gollbarg.com  می‌توانید پاسخ تمام سوالات موجود در ذهن خود را بیابید.

محیط صمیمی، وجود کادر پزشکی برای ارائه انجام مراقبت‌های پزشکی روزانه، خدمات مراقبتی‌ و پرستاری مداوم و شبانه روزی در کنار فراهم نمودن شرایط مناسب جهت ارائه خدمات تفریحی و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و قرار گرفتن در جمع هم‌سالان، از دیگر امکاناتی است که خانه سالمندان گلبرگ را به یکی از بهترین‌های سرای سالمندان تهران تبدیل کرده  است

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *