آسایشگاه سالمندان نیروی هوایی

آسایشگاه سالمندان نیروی هوایی

علت‌های زیادی مثل مشکل جسمانی خود ما، احتیاج سالمند به مراقبت‌های ویژه، وجود فضایی نامناسب در محیط خانه، وجود مشغله زیاد یا حتی نگرانی از این‌ که زندگی زناشویی تان از هم پاشیده شود شما را مجبور به فرستادن پدر یا مادر (یا هر دو) به خانه سالمندان می ‌کند. دراین ‌میان حرف ‌هایی نیز شما را آزار خواهد داد مثل سرزنش اطرافیان که باید در مقابل آنها صبور باشید و با تدبیر درست کار خود را پیش ببرید.

مزایای آسایشگاه سالمندان در نیروی هوایی

 اگر سالمند شما دارای بیماری خاصی است و امکان مراقبت از او را ندارید بهتر است آن را به سرای سالمندان برده تا دوران نقاهت خود را زیر نظر پزشک و پرستاران با تجربه سپری کند و سپس به جمع خانوادگی شما بپیوندد.

مزیت دیگر خانه سالمندان برای افرادی است که باید در خانه تنها زندگی کنند و به علت ناتوانی در جسم نمی ‌تواند از خود مراقبت کرده و با دیگران در ارتباط باشند در این صورت خانه سالمندان دارای محیطی آرام برای او بوده که می ‌تواند با هم ‌سن و سال‌های خود معاشرت کند و با شرکت در برنامه ‌های گروهی و تفریحی اوقاتش را بگذراند.

از خوبی‌ های آسایشگاه سالمندان نیروی هوایی این است که هر ساعت از شبانه ‌روز احتیاج به فوریت‌های پزشکی برای فرد سالخورده شد، افرادی هستند که می ‌توانند با اقدامات مناسب به آن‌ها کمک کنند.

آسایشگاه-سالمندان-در-نیروهوائی-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

آسایشگاه-سالمندان-در-نیروهوائی-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

معایب آسایشگاه سالمندان

خیلی از پدر مادرهای پیر ما دوست دارند که سال‌های باقی‌ مانده از عمر خود را در خانه خودشان و با حضور فرزندانشان بگذرانند. اگر سالمند شما دارای افسردگی است به‌ هیچ ‌وجه نباید او را به این مراکز ببرید،

زیرا بیماری آن‌ها شدیدتر می‌ شود. آن‌ها فکر می ‌کنند که از طرف خانواده برای همیشه طرد شده‌اند و دچار فشار عاطفی بیشتری می شوند.

برای برخی از سالمندان عزیز، این مکان‌ها بعد از مدتی عادی و یکنواخت می ‌شود و روحیه خود را از دست می‌ دهند. هر روز که در آن ‌جا به سر می‌ برند برایشان بسیار سخت و ناراحت کننده است.

پس لازم است اطرافیان و مخصوصاً فرزندان به صورت مرتب به آن‌ها سر بزنند و زمانی را از روز کنار آن‌ها طی کنند.

خانه-سالمندان-در-نیروهوائی-خانه-سالمندان-گلبرگ

خانه-سالمندان-در-نیروهوائی-خانه-سالمندان-گلبرگ

چگونه سالمند خود را با محیط جدید سازگار کنیم؟

این ‌که از قبل نتیجه بگیریم خانه سالمندان خوب است یا بد، اصلاً درست نیست زیرا کیفیت هر آسایشگاه سالمندی به باور خود فرد سالخورده و شرایطی که در آن قرار می ‌گیرد بستگی دارد

قبل از این‌ که پدر یا مادر خود را به هر دلیل به این مراکز ببرید با آن‌ها صحبت کنید، هیچ ‌گاه بدون نظر آن‌ها و آماده ‌سازی از لحاظ روحی دست به اینکار نزنید زیرا شما به خاطر آسایش و راحتی او این کار را می ‌کنید تا کمترین آسیب وارد شود.

اگر خدایی ناکرده بدون رضایت و فریب او را به این مراکز بفرستید، باعث شدید تا یکی از سخت ‌ترین تجربه‌ های عمرش برای او به یادگار بماند در این صورت فکر می ‌کند که از خانواده طرد شده، فرزندانش نسبت به او خیانت کرده‌اند و در مقابل محبت‌هایش ناسپاس هستند.

سالمند بخواهد خود را با محیط جدید تطبیق دهد  خیلی طول می ‌کشد چه قدر خوب می شود زمانی را فراهم کنید

تا گاهی به محیط خانواده برگردد تا این حس را نداشته باشد که مورد بی ‌مهری قرار گرفته و امید دیدن خانواده و عزیزانش به او انگیزه زندگی دهند.

 

برای دیدن مقالات بیشتر خانه سالمندان اینجــــــــــــا کلیک کنید

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *