خانه سالمندان در نظام آباد

برای کمک بیشتر به فرد سالمند بهتر است سبک زندگی آنان را بهتر کرده  و برای ایجاد تغییر و تحول در زندگی شان به هر نحو تشویق شوند.

 این یک امر طبیعی است که وقتی سن بالا می رود، هر شخص در برابر بیماری‌ های مختلف و عوارض آن آسیب‌ پذیرتر می ‌شود.

پس سالمند ومخصوصا اطرافیانش که از او مراقبت می‌ کنند باید به این گروه سنی کمک کرده تا یک سبک زندگی سالم را دنبال و آگاهی های لازم را برای رویارویی با مشکلاتی که برای سلامتی ‌شان پیش می آید بدون هیچ نگرانی حل کنند.

چند توصیه مفید برای افرادی که از والدین مسن و سالخورده خود نگهداری می ‌کنند و سلامتی آنها برایشان اهمیت دارد:

تشویق به انجام معاینات دوره‌ای:

هرگز این را فراموش نکنید که افراد مسن بیشتر از هر فرد دیگری در معرض خطر ابتلا به بیماری ‌های گوناگون مثل پوکی استخوان، انواع سرطان (روده، پستان، پروستات)، بیماری های قند و فشار و…است.

پس هر موقع یکی از علایم را تشخیص دادید سریعتر برای درمان آن اقدام کنید. اگر شما هم فرد سالمندی دارید که از مراجعه به پزشک وحشت دارد، حتما او را همراهی کنید.

تشویق به تحرک داشتن:

زندگی بدون ‌تحرک برای هیچ گروه سنی مناسب نیست، اما برای افرادی که در سن بالاتر هستند این موضوع خطر سازتر است. برخی از سالخوردگان تمایلی به تحرک و داشتن فعالیت های هر چند سبک از خود نشان نمی ‌دهند.

از فعالیت ‌های سبک که برای این گروه سنی مناسب می باشد شنا است که در کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، تقویت ماهیچه‌ ها بدون فشار آمدن بر مفاصل و حفظ سلامت قلب کمک زیادی می ‌کند.

داشتن رژیم غذایی سالم:

اگر بخواهیم به عادات غذایی نامناسب روی بیاوریم کار آسانی است و به جرات می توان گفت خیلی از ما دوره ‌ای از عمر خود را این گونه گذراندیم.

هر گاه فردی به سن کهولت می رسد به علت عدم مصرف مواد خوراکی سالم و وقت نگذاشتن برای تهیه یک وعده غذایی مقوی، سلامت خود را به طور جدی به خطر می ‌اندازد.

فرزندان در این بین وظیفه دارند تا با تهیه غذاهای سالم و ارگانیک و کنترل رژیم غذایی والدین سالمند در بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی آنان کمک کنند.

تقویت توان ذهنی:

مغز نیزمثل بقیه اعضا و بخش‌ های دیگر بدن به ورزش کردن نیاز دارد. انجام دادن فعالیت‌ های تقویتی برای بالا بردن قدرت حافظه، باعث می شود تا سلامت مغز حفظ ‌شود. بازی شطرنج و درست کردن پازل از کارهای مفید در تقویت حافظه و قدرت ذهن در سالمندان است.

آسایشگاه-سالمندان-در-نظام-آباد-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

آسایشگاه-سالمندان-در-نظام-آباد-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

 

خدمات ارایه شده در خانه سالمندان در نظام آباد

خانه سالمندان در نظام آباد با بیش از چند سال تجربه مفید ومستمر در نگهداری سالمندان توانسته در این امر موفق باشد. این سرای سالمند در مکانی کاملا آرام بخش با امکانات ویژه قرار گرفته است.

* تغذیه سالمندان

خانه سالمندان نظام آباد دارای آشپزخانه صنعتی وطبق اصول و نظریه کارشناس تغذیه اقدام به تهیه و توزیع غذا می گردد. همچنین در هر فصل متناسب با میوه آن خرید و در اختیار سالمندان قرار می گیرد.

* خدمات تفریحی

در این آسایشگاه آسایشگاه سالمندان شرق تهران به صورت ماهیانه با برگزاری جشن ها همراه موسیقی زنده، زیارت اماکن متبرکه، رفتن به پارک ، بردن سالمندان به سینما و تئاتر ، رستوران و…. محیطی شاد و مفرح به وجود آورده است.

* امکانات

این سرا دارای اتاق های خصوصی، دو، سه و چهار تخته است. بیشتر اتاق ها دارای سرویس بهداشتی اختصاصی، کمد، تلویزیون، مبل و یخچال می باشد.

* رسیدگی منظم

خدمات پزشکی و مراقبتی شامل ویزیت روزانه پزشک، خدمات تخصصی پرستاری، فیزیوتراپی، کار درمانی، مددکاری، روانشناسی، تغذیه و … به سالمند عزیز ارائه می شود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *