خانه سالمندان درجه یک در تهران

مساله تغذیه سالمندان در خانه سالمندان درجه یک در تهران از جمله مواردی است که با از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رژیم غذایی هر یک از سالمندان با توجه به شرایط جسمی و بیماری سالمند متفاوت خواهد بود. مواد غذایی که سالمندان بایستی در طول روز مصرف نمایند باید بتواند میزان انرژی مورد نیاز سالمند را تامین نماید به همین دلیل مصرف مواد غذایی سالم و مقوی برای سالمندان بایستی به طور صحیح صورت گیرد و این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. رژیم غذایی سالمندان علاوه بر اینکه بایستی سالم و بهداشتی باشد، بهتر است به صورت متنوع انتخاب شود تا میل به غذا خوردن در سالمند را ترغیب نماید.

برای آشنایی بیشتر با خانه سالمندان لطفا کلیک کنید

مواد غذایی اصلی مورد نیاز سالمندان

بدن سالمندان به دلیل تغییر وضعیت جسمی و ابتلا به انواع بیماری نیازمند رژیم غذایی خاصی است که بایستی توسط اعضای خانواده، خود سالمند و پرستار رعایت شود. چند ماده مهم بایستی در برنامه غذایی سالمندان وجود داشته باشد تا مواد مورد نیاز بدن آنها را تامین کند، مهمترین مواد غذایی مورد نیاز سالمندان عبارتند از:

  • مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3: اسیدهای چرب از جمله موادی است که در هر سنی باید مصرف شود و از ابتلا به انواع سرطان، آرتروز و بیماری‌‎های قلبی و عروقی و روماتوئید جلوگیری می‌کند. مصرف این ماده در سنین سالمندی موجب می‌شود تا روند پیشرفت برخی از بیماری‌ها کند شود و خطر ابتلای سالمندان به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف اسیدهای چرب امگا 3 موجب می‌شود تا ضعف بینایی در سالمندان با سرعت کندتری بروز نماید.

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از انواع ماهی، دانه‌های کتان و سویا، روغن کانولا و گردو. پزشکان به سالمندان توصیه می‌کنند تا حداقل دو بار در هفته مواد حاوی امگا 3 را مصرف نمایند و از مکمل‌های غذایی اسیدهای چرب امگا 3 نیز با توجه به تجویز پزشک استفاده کنند. مصرف انواع مکمل‌ها بایستی با مشورت پزشک خانه سالمندان گلبرگ انجام شود و میزان آن نباید بیشتر از میزان مورد نیاز بدن باشد، زیرا ممکن است برای بدن عوارضی به همراه داشته باشد.

  • مواد غذایی حاوی کلسیم: کلسیم برای استحکام استخوان‌ها و سلامت آنها مورد نیاز است و تحقیقات نشان داده است که وجود کلسیم کافی در بدن موجب می‌شود تا فشار خون پائین باشد. در سنین سالمندی مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم کاهش می‌یابد و به همین دلیل بدن کلسیم مورد نیاز را از استخوان‌ها می‌گیرد و به همین دلیل استخوان‌ها پس از مدتی پوک و شکننده می‌شوند و با کوچکترین ضربه و فشار مستعد ترک و شکستن خواهند بود.

مواد غذایی حاوی کلسیم عبارتند از انواع مواد لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و کشک و … و انواع سبزیجات پهن برگ و غلات غنی شده که مصرف آنها به بدن کمک می‌کند تا کلسیم مورد نیاز را تا حدی تامین نماید. برای تامین کلسیم کافی بایستی از مکمل‌های کلسیم استفاده شود و حتما بایستی تحت نظر پزشک و با تجویز وی مصرف شود. در خانه سالمندان لاکچری در تهران متخصص تغذیه مقدار مورد نیاز کلسیم را برای هر یک از سالمندان با توجه به شرایط جسمی و تراکم استخوانی آنها تجویز می‌نماید.

  • مواد غذایی حاوی فیبر: فیبر از جمله موادی است که به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث می‌شود تا مواد غذایی به خوبی جذب بدن شوند و نیازهای بدن تامین شود. با افزایش سن روند هضم غذا و جذب مواد با سرعت کندتری انجام می‌شود و به همین دلیل ممکن است مواد غذایی به مقدار کافی جذب نشود و بدن با کمبود ویتامین و مواد غذایی مورد نیاز مواجه شود. به همین دلیل مصرف مواد غذایی حاوی فیبر در سنین سالمندی از اهمیت بالاتری برخوردار است و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

مواد غذایی حاوی فیبر عبارتند از آجیل، ماکارونی حاوی سبوس، برنج سبوس دار یا برنج قهوه‌ای، نان سبوس دار، میوه و سبزیجات و انواع غلات سبوس دار. این مواد سرشار از فیبر هستند و بایستی به صورت مرتب در وعده‌های غذایی سالمندان مورد استفاده قرار گیرند. در برنامه غذایی بهترین خانه سالمندان تهران مواد غذایی تازه و مقوی برای سالمندان تهیه می‌شود و میان وعده‌های سالم و میوه و آب میوه در اختیار آنها قرار داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مرکز و هزینه خانه سالمندان تهران با ما در ارتباط باشید.

  • مصرف آب به مقدار کافی: با افزایش سن مقدار آب مصرفی توسط سالمندان کاهش می‌یابد و علت آن این است که سالمندان احساس تشنگی نمی‌کنند در حالی که بدن آنها به آب احتیاج دارد. مصرف روزانه 8 لیوان آب برای تمامی افراد الزامی است و اگر آب بدن کم شود فرد به صورت مداوم احساس خستگی و خواب آلودگی خواهد داشت و مشکلات گوارشی نیز برای وی پیش خواهد آمد. افرادی که مواد غذایی حاوی فیبر مصرف می‌کنند بایستی آب کافی بنوشند تا عمل هضم غذا به خوبی انجام شود.

اگر فردی عادت به نوشیدن آب ندارد و یا به ندرت احساس تشنگی را تجربه می‌کند بهتر است در کنار خود همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشد و در فواصل زمانی کوتاه مقداری آب بنوشد. بدین ترتیب مقداری از آب مورد نیاز بدن تامین خواهد شد. عدم مصرف آب کافی می‌تواند مشکلات کلیوی برای سالمندان ایجاد نماید. ما در خانه سالمندان درجه یک در تهران این موضوع را به سالمندان عزیز یادآور خواهیم شد تا مقدار آب مورد نیاز را در طول روز مصرف نمایند.

  • مواد غذایی سرشار از آهن: یکی از مهمترین مواد غذایی مورد نیاز بدن مواد حاوی آهن می‌باشند و بدن برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز دارد تا خون بتواند اکسیژن را از ریه‌ها گرفته و به سایر اندام‌های داخلی بدن منتقل کند. اگر بدن با کمبود آهن مواجه شود اکسیژن کافی به اندام‌ها نخواهد رسید و در نتیجه فرد دچار حالت بی حالی و خستگی مفرط خواهد بود، در اصطلاح پزشکی به این حالت کم خونی گفته می‌شود که در سنین سالمندی بسیار شایع می‌باشد. به همین دلیل مواد غذایی حاوی آهن بایستی به مقدار لازم در برنامه غذایی سالمندان گنجانده شود. متخصصین تغذیه خانه سالمندان لاکچری در تهران در رژیم غذایی هر یک از سالمندان با توجه به وضعیت جسمانی و نوع بیماری آنها، مواد غذایی حاوی آهن و یا مکمل آهن را تجویز می‌نمایند تا سالمندان با مشکل کم خونی مواجه نشوند و مقدار آهن مورد نیاز بدنشان تامین شود.
  • مواد غذایی سرشار از ویتامین C: بر اساس تحقیقات پزشکی مصرف ویتامین C موجب می‌شود تا بدن در برابر ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی ایمن باشد، علاوه بر این وجود ویتامین C کافی در پوست باعث می‌شود تا پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و کلاژن سازی حتی در سنین بالا به خوبی انجام شود. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C برای ترمیم استخوان‌ها و بهبود زخم ضروری است. ویتامین C به طور طبیعی در میوه و سبزیجات یافت می‌شود و در صورت عدم توانایی در مصرف میوه و سبزیجات در سالمندان پزشک متخصص برای آنها مکمل مورد نیاز را تجویز خواهد نمود. دقت داشته باشید که مصرف مکمل‌های ویتامین C بهتر است تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.
  • مصرف مکمل یا مواد غذایی حاوی ویتامین D: سالمندانی که کمبود کلسیم دارند بایستی در کنار مصرف مکمل کلسیم مواد غذایی حاوی ویتامین D یا مکمل ویتامین D را مصرف نمایند، زیرا ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند و در نهایت از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. از دیگر راه‌های تامین ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌باشد. به همین منظور در خانه سالمندان گلبرگ ساعاتی در روز از سالمندان دعوت می‌شود تا در فضای آزاد مجموعه حضور داشته باشند و از هوای آزاد و نور خورشید بهره مند گردند. برای اطلاع از هزینه خانه سالمندان تهران با شماره‌های مرکز تماس حاصل نمائید.

مواد غذایی حاوی ویتامین D عبارتند از انواع غلات، مواد لبنی مانند شیر و ماست و آب میوه تازه و طبیعی. همچنین ویتامین D را می‌توان در تخم مرغ و ماهی قزل آلا و ماهی تن نیز یافت و با مصرف این مواد غذایی در طول هفته مقداری از ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین نمود. در صورت فقدان ویتامین D ممکن است استخوان به شت شکننده شود و با کوچکترین ضربه یا زمین خوردن بشکند. در سنین سالمندی علاوه بر مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D پزشکان مکمل‌های خوراکی ویتامین D را نیز تجویز می‌نمایند تا از بروز پوکی استخوان در سالمندان جلوگیری نمایند.

  • مواد غذایی حاوی ویتامین B12: ویتامین B12 برای تولید گلبول قرمز و بهبود عملکرد عصب در بدن حیاتی است اما با افزایش سن به دلیل کند شدن روند هضم و جذب غذا در سیستم گوارش، مقدار ویتامینی که توسط مواد غذایی جذب بدن می‌شوند کاهش می‌یابد. به همین دلیل پزشکان بهترین خانه سالمندان تهران برای سالمندان مصرف مکمل‌های خوراکی ویتامین B12 را تجویز می‌نمایند تا مقدار ویتامین مورد نیاز بدن آنها تامین شود.
  • مواد غذایی سرشار از پتاسیم: مصرف پتاسیم در دوره سالمندی از ابتلا به فشار خون بالا و ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌کند و متخصصان بر این باورند که پتاسیم موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود. مواد غذایی حاوی پتاسیم عبارتند از آلو خشک، موز و سیب مینی، همچنین پزشک برای برخی از سالمندان مکمل پتاسیم تجویز می‌نماید اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پتاسیم برای فرد مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و باید از مصرف خود سرانه مکمل پتاسیم اجتناب نمود. متخصص تغذیه و پزشکان حاضر در خانه سالمندان درجه یک در تهران سالمندان را برای مقدار مصرف مکمل‌های خوراکی و نحوه مصرف آن راهنمایی خواهند نمود و در رژیم غذایی آنها مواد حاوی پتاسیم گنجانده خواهد شد.

 

  • مواد غذایی حاوی منیزیم: وجود منیزیم در بدن برای بهبود عملکرد فیزیولوژیکی بدن ضروری است و برای سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن و استخوان‌ها مورد نیاز است. گاهی ممکن است مصرف برخی از داروها منجر به کاهش میزان منیزیم در بدن شود، در این صورت بایستی از مواد غذایی حاوی منیزیم و مکمل‌ها استفاده نمود. مقدار مصرف مکمل بایستی با تجویز پزشک انجام شود.
بهترین خانه سالمندان تهران-خانه سالمندان گلبرگ

بهترین خانه سالمندان تهران-خانه سالمندان گلبرگ

اهمیت تغذیه در دوره سالمندی

تغذیه مناسب در دوران سالمندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع در سلامت سالمندان و بهبود حال جسمی و وضعیت بیماری آنها نقش بسزایی خواهد داشت. با افزایش سن تغییراتی در روند سوخت و ساز بدن و عملکرد دستگاه گوارش بوجود می‌آید که با تغذیه صحیح و استفاده از رژیم غذایی سالم می‌توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد. بیماری‌های قلبی- عروقی، فشار خون، پوکی استخوان و کاهش قوای جسمی از جمله مواردی است که ممکن است به دلیل عدم دریافت مواد غذایی مورد نیاز در سالمندان مشکل آفرین باشد.

یکی از دلایل تغذیه نادرست در سالمندان عدم توانایی آنها در تهیه مواد اولیه و پختن غذا است. بسیاری از سالمندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند توان خرید ندارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند از مواد غذایی موجود در منزل استفاده کنند که در برخی مواقع ممکن است مواد فاسد شده باشد یا تازه نباشند. عدم دریافت مواد غذایی سالم و کافی موجب می‌شود تا بدن سالمندان با کمبود ویتامین و املاح مواجه شود و عوارضی را برای آنها به همراه داشته باشد. اما در خانه سالمندان گلبرگ وعده‌های غذایی از مواد غذایی تازه و سالم تهیه می‌شوند و رژیم غذایی هر سالمند با توجه به وضعیت جسمی و سلامتی آنها تنظیم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش سالمند در خانه سالمندان گلبرگ و هزینه خانه سالمندان تهران می‌توانید

به سایت https://gollbarg.com/ مراجعه نمائید و با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایئد.

مهمترین علل اهمیت تغذیه در دوران سالمندی عبارتند از:

  • افزایش سن و کاهش عملکرد بدن: در دوره سالمندی عملکرد بسیاری از دستگاه‌های بدن کاهش پیدا می‌کند. به عنوان مثال عملکرد دستگاه گوارش با افزایش سن کاهش می‌یابد و عمل هضم غذا و جذب مواد موجود در آن بسیار کاهش می‌یابد. در نتیجه بدن نمی‌تواند ویتامین‌ها و املاح موجود در مواد غذایی را جذب کند. برخی از سالمندان به دلیل بیماری یا مشکلات دندان و دهان نمی‌توانند از تمامی گروه‌های مواد غذایی استفاده کنند. به همین دلیل با مشکلاتی از قبیل ضعیف شدن سیستم ایمنی، کم خونی و بیماری‌های قلبی و … مواجه می‌شوند. در خانه سالمندان درجه یک در تهران برای چنین افرادی از غذاهایی مانند سوپ با مواد مغذی و سبزیجات تهیه می‌شود تا بتوانند به راحتی مواد غذایی لازم را دریافت نمایند.
  • تغییر در اشتها: در سنین سالمندی برخی از افراد حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل میلی به خوردن غذا ندارند و یا از خوردن غذا لذت نمی‌برند. در صورت عدم مصرف غذای کافی ممکن است مشکلاتی از قبیل سوء هاضمه و سایر بیماری‌ها در سالمند بروز نماید که پیش زمینه بیماری‌های دیگر خواهد بود. همچنین کاهش توده بدنی نیز منجر به بروز بیماری‌های کلیوی و ضعف سیستم ایمنی خواهد شد. همچنین در صورت افزایش وزن و مصرف بیش از حد و افراطی مواد غذایی منجر به افزایش وزن و تجمع توده چربی در بافت‌های بدن می‌شود که در نهایت منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد. به همین دلیل با ورود به دوره میانسالی بایستی مواد غذایی با دقت بیشتری مصرف شود و وزن در حد ایده آل ثابت نگه داشته شود تا در سنین سالمندی مشکلی برای فرد بوجود نیاید.
  • کاهش کافتن نیاز به انرژی: از آنجائیکه در سن سالمندی فرد تحرک کمتری دارد نیاز کمتری به انرژی نیز خواهد داشت و بهتر است از مواد غذایی مقوی با حجم کم استفاده شود و کالری مواد غذایی مورد استفاده نیز به دقت بررسی شود، زیرا کالری بیش از حد در بدن به صورت چربی تجمع خواهد داشت و برای فرد سالمند خطر آفرین خواهد بود.
  • کم آب شدن بدن و مشکلاتی از قبیل یبوست: در سن سالمندی میل به مصرف آب در فرد کاهش می‌یابد و به همین دلیل بدن بسیار کم آب می‌شود و به همین دلیل است که مشکلاتی از قبیل یبوست در افراد سالمند بسیار شایع می‌باشد. به همین دلیل مصرف مایعات باید به صورت مداوم به افراد سالمند یادآوری شود تا مقدار آب مورد نیاز بدن تامین گردد. کاهش میزان ادرار و تغییر رنگ آن یکی از علائم کم آب شدن بدن است و تنها با استفاده از مصرف حدود 8 لیوان در روز می‌تواند این مشکل را حل نماید. مشکلات گوارشی مانند یبوست نیز با مصرف آب بهبود خواهد یافت.

گروه غذایی مورد نیاز سالمندان

با افزایش سن افراد اشتهای خود را از دست می‌دهند و مقدار کمی غذا در هر وعده غذایی مصرف می‌کنند، به همین دلیل باید تعداد وعده‌های غذایی بیشتر شود و در فواصل بین وعده‌های اصلی باید از میان وعده سالم و مقوی استفاده شود تا سالمندان بتوانند انرژی مورد نیاز خود را بدست آورند. در رژیم غذایی سالمندان بایستی مواد غذایی از تمامی گروه‌ها وجود داشته باشد تا نیازهای بدن برآورده شود. مهمترین گروه‌های غذایی مورد نیاز سالمندان عبارتند از:

  • گروه میوه و سبزیجات: از جمله منابع غنی ویتامین A، C و ویتامین‌های گروه B و آهن و فیبر میوه و سبزیجات هستند و باید به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند. مصرف دوبار میوه در روز و استفاده از سبزیجات در تمام وعده‌های غذایی برای سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که امکان مصرف میوه برای سالمندان وجود ندارد و نمی‌توانند میوه را به طور کامل بجوند بهتر است از آب میوه تازه و طبیعی استفاده شود.
  • گروه غلات: از اصلی‌ترین مواد مورد نیاز سالمندان غلات است که بهتر است از نوع سبوس دار باشد. برنج سبوس دار، انواع نان سبوس دار و ماکارونی و سیب زمینی از جمله مواد غذایی مفید برای سالمندان است و بایستی به صورت روزانه مصرف شود. در برنامه غذایی سالمندان باید از انواع مختلف غلات استفاده شود و توصیه می‌شود حداقل 6 واحد در روز غلات در برنامه غذایی سالمندان وجود داشته باشد.
  • گروه لبنیات: کلسیم، فسفر و پروتئین از موادی هستند که با مصرف لبنیات تامین می‌شوند. به همین دلیل پزشکان خانه سالمندان لاکچری در تهران همواره به سالمندان توصیه می‌کنند در طول روز حتما 2 الی 3 واحد لبنیات مصرف کنند. شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی از جمله منابع غنی از کلسیم و فسفر هستند که بهتر از نوع کم مصرف آن استفاده شود. مصرف لبنیات در بهبود حال جسمی سالمندان نقش بسیار موثری دارد.
  • گروه پروتئین‌ها: در دوره سالمندی به دلیل افزایش سن توده عضلات کاهش می‌یابد و پروتئین ذخیره شده در بدن نیز کمتر می‌شود. اگر سالمندی به بیماری خاصی مبتلا باشد نیاز به دریافت مقدار بیشتری پروتئین خواهد داشت و باید در برنامه غذایی وی به صورت روزانه مواد حاوی پروتئین گنجانده شود. متخصص تغذیه بهترین خانه سالمندان تهران برای سالمندانی که بیماری سختی دارند و نیاز به مصرف مواد پروتئینی دارند رژیم غذایی مخصوصی تنظیم می‌نماید و پرستاران نیز بر اساس آن مواد غذایی مناسب را در اختیار سالمندان قرار می‌دهند. انواع ماهی‌ها، مرغ و گوشت، تخم مرغ و حبوبات و مغزها از جمله منابع غنی پروتئین هستند.
  • گروه ویتامین‌ها: مصرف ویتامین‌ها از دیگر مواد مورد نیاز سالمندان است و سالمندانی که به دلیل ضعف عضلانی یا بیماری تحرک کمتری دارند نیاز به ویتامین بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل قرا گرفتن در معرض نور خورشید و مصرف میوه و سبزیجات تازه و مواد غذایی حاوی ویتامین برای این عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف ویتامین‌ها موجب می‌شود تا عملکرد دستگاه گوارش بهتر شود و مشکلات ناشی از عدم هضم غذا و جذب مواد کمتر شود.
  • مایعات: مصرف آب و مایعات در سنین میانسالی و سالمندی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و از بروز بیماری‌های عفونی، یبوست و زخم بستر و … جلوگیری می‌کند. سالمندانی که میل به نوشیدن آب ندارند می‌توانند از آب‌های طعم دار و یا آب میوه استفاده کنند و مایعات مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند. مغز سالمندان نیز در صورت کاهش میزان مایعات بدن دچار مشکل خواهد شد و مشکلاتی از قبیل خستگی، کند شدن حافظه و … را به همراه خواهد داشت.
خانه سالمندان لاکچری در تهران-خانه سالمندان گلبرگ

خانه سالمندان لاکچری در تهران-خانه سالمندان گلبرگ

بهترین رژیم غذایی برای سالمندان چیست؟

  • بهتر است از مواد غذایی کم کالری استفاده کنید.
  • از میوه و سبزیجات متنوع استفاده کنید و سعی کنید آنها را به صورت خام یا بخار پز مصرف نمائید.
  • از غلات سبوس دار استفاده کنید و نان جو یا نان سنگک را جایگزین نان‌های دیگر نمائید.
  • از لبنیات کم چرب غنی شده با ویتامین D استفاده کنید.
  • به جای گوشت قرمز از گوشت سفید و ماهی استفاده نمائید و مصرف تخم مرغ را فراموش نکنید.
  • از حبوبات و مغزها در وعده‌های غذایی استفاده کنید.
  • از مصرف مواد غذایی با کالری بالا پرهیز کنید و غذاهای حجیم و سرخ کردنی مصرف نکنید.
  • مصرف مایعات را فراموش نکنید.
  • فعالیت فیزیکی داشته باشید و ورزش سبک انجام دهید.
1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] در خانه سالمندان درجه یک تهران پرستاران با انواع بیماری‌ها و نیازهای افراد سالمند آشنایی کامل دارند و به خوبی می‌دانند که با یک سالمند چگونه ارتباطی عمیق و موثر برقرار کنند تا بتوانند خدمات پرستاری را به بهترین شکل ممکن ارائه نموده و در حال روحی و جسمی سالمندان تاثیر مثبتی داشته باشند. پرستاری که از یک سالمند مراقبت می‌کند با پرستاری که از یک کودک مراقبت می‌نماید شیوه کاری متفاوتی دارند. یک پرستار خوب می‌تواند یک روانشناس خوب باشد و با توجه به شرایط روحی و رفتاری بیمار خود با وی ارتباط برقرار نموده و در ایفای نفش خود به عنوان پرستار و مراقبت موفق عمل کند. […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *