مزایا خانه سالمندان

مزایا خانه سالمندان برای سالمند شما بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. آیا می‌دانید مزایای خانه سالمندان شامل چه مواردی است؟ آیا شما در شرایطی قرار دارید که تصمیم گرفته‌اید سالمند خود را به خانه سالمندان ببرید اما هنوز در این مورد تردید دارید؟ با ما همراه باشید تا چندین مزیت مهم خانه سالمندان و نقش آن در بهبود کیفیت زندگی سالمندان را بر شماریم.

بسیاری از سالمندان به دلیل ناتوانی و کهولت سن قادر نیستند به تنهایی زندگی کنند و گاهی برای انجام امور شخصی خود نیز نیاز به کمک دارند، از طرفی فرزندان وی نیز به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند به طور مداوم در کنار سالمندشان باشند و از وی مراقبت کنند. فرستادن والدین سالمند به خانه سالمندان در تهران کار دشواری است که از نظر عاطفی فرد را دچار عذاب وجدان می‌کند. اما خانه سالمندان چندین مزیت مهم برای سالمند شما دارد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز در دو راهی فرستادن و نفرستادن سالمند خود به خانه سالمندان هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در دوره سالمندی علاوه بر نیازهای جسمی، نیازهای روحی سالمند نیز افزایش می‌یابد

چه مراقبت‌هایی در خانه سالمندان صورت می‌گیرد؟

دوره سالمندی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است. در این دوران فرد به دلیل کاهش توانایی بسیار حساس خواهد بود و دوست ندارد کسی به او ترحم کند. برخی از سالمندان نیز در این دوره به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شوند. انواع بیماری‌های جسمی و ذهنی موجب می‌شود تا سالمند مانند گذشته نتواند به طور مستقل زندگی کند. بیماری‌هایی مانند آلزایمر یا سکته مغزی و فلج بدن ناشی از آن باعث می‌شود تا سالمند قادر نباشد از خود مراقبت کند و نیاز دارد که فردی در کنار او حضور داشته باشد و در امور منزل و شخصی به وی کمک کند.

در دوره سالمندی علاوه بر نیازهای جسمی، نیازهای روحی سالمند نیز افزایش می‌یابد. سالمندان از این که تنها باشند هراس دارند و خیلی زود دچار انزوا و افسردگی می‌شوند. در این شرایط فرزندان باید برای والدین سالمند خود زمان بیشتری را صرف کنند و بیشتر از قبل به آنها سر بزنند و مراقب آنها باشند.

اما در زندگی امروزه شاهد هستیم که به دلیل مشکلات اقتصادی هر فرد از صبح تا عصر و برخی از افراد تا شب مشغول کار کردن هستند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند. حال اگر هزینه نگهداری از سالمند و گرفتن پرستار و … نیز به آن اضافه شود دیگر وقتی برای رسیدگی به سالمند باقی نخواهد ماند. در این شرایط بهترین و اقتصادی‌ترین راه بردن سالمند به خانه سالمندان شبانه روزی است. هزینه خانه سالمندان بسیار کمتر از هزینه استخدام پرستار شخصی است.

در خانه سالمندان شبانه روزی پرستارها و مراقبین به صورت 24 ساعته در کنار سالمندان حضور دارند و مراقب سلامت عمومی وی هستند. در کارها به وی کمک می‌کنند و برای انجام امور شخصی نیز سالمند را یاری می‌نمایند. بدین ترتیب فرزندان می‌توانند از اینکه سالمندشان تنها نیست آسوده خاطر باشند.

از دیگر مراقبت‌هایی که در خانه سالمندان گلبرگ انجام می‌شود، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است. حضور پزشک و ویزیت روزانه سالمندان یکی از مراقبت‌های مهم این مجموعه است. سلامت عمومی و علائم حیاتی سالمندان به طور مرتب و روزانه بررسی می‌شود و در صورت وجود هر گونه مشکل جسمی و سلامتی، درمان‌های لازم انجام می‌شود. مراقبت‌های بهداشتی در این مجموعه توسط پرستاران مجرب و کار آزموده انجام می‌شود و سالمندان از نظر مراقبت جسمی و روحی در بهترین شرایط قرار دارند.

پرستارها به صورت شبانه روزی در کنار سالمندان هستند و هر سالمند با توجه به شرایط جسمی خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کند.

پرستارها به صورت شبانه روزی در کنار سالمندان هستند و هر سالمند با توجه به شرایط جسمی خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کند.

مزایا خانه سالمندان

سالمندانی که به دلیل کهولت سنی یا بیماری جسمی یا ذهنی در شرایط خاصی هستند، نیاز به مراقبت ویژه و تخصصی دارند. به عنوان مثال سالمندی که به دلیل سکته مغزی قادر نیست نیمی از بدن خود را حس کند و برای انجام کارهای شخصی مانند توالت رفتن یا غذا خوردن نیاز به کمک دارد نمی‌تواند لحظه‌ای تنها رها شود. یا سالمندی که مبتلا به آلزایمر است و هر لحظه ممکن است منزل را ترک کند یا به خود آسیب بزند نباید حتی برای یک ساعت نیز تنها بماند. سالمندان علاوه بر مراقبت جسمی نیاز به درمان‌های منظم دارند. به عنوان مثال یک سالمند که سکته مغزی داشته است برای اینکه بتواند قدرت بدنی خود را بدست آورد باید به طور مرتب تمرین‌های فیزیوتراپی را انجام دهد.

سالمندانی که ناچار هستند تنها زندگی کنند بیشتر در خطر ابتلا به انواع بیماری جسمی و روحی قرار دارند. زیرا با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند. از تغذیه گرفته تا انجام کارهای بهداشتی همگی بر سلامت سالمند و کیفیت زندگی وی تاثیر خواهد داشت.

مهمترین مزیت حضور سالمند در خانه سالمندان عبارت است از:

  • تجربه زندگی آرام و بدون دغدغه: سالمندان به دلیل کاهش توان جسمی و ضعیف شدن عضلات برای انجام کارهایی مانند حمام کردن، عوض کردن لباس، غذا خوردن و بسیاری از کارهای روزمره نیاز به کمک دارند. در خانه سالمندان تمامی خدمات نگهداری از سالمند ارائه می‌شود. پرستارها به صورت شبانه روزی در کنار سالمندان هستند و هر سالمند با توجه به شرایط جسمی خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کند.

وعده‌های غذایی به صورت منظم در اختیار سالمندان قرار داده می‌شود، زمان مصرف داروها به آنها یادآوری می‌شود، در صورت نیاز هنگام حمام کردن یک نفر مراقبت آنها را همراهی می‌کند و بسیاری از خدمات دیگر که موجب می‌شود سالمند در آرامش زندگی کند. مقرون به صرفه بودن خدمات خانه سالمندان موجب می‌شود تا سالمند دیگر نگران هزینه خانه سالمندان نباشد.

 

  • دریافت خدمات بهداشتی و درمانی: از دیگر مزایای خانه سالمندان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت منظم و روزانه است. هر روز پزشک عمومی وضعیت سلامت سالمندان را بررسی می‌کند، پرستاران داروهای مورد نیاز را در اختیار سالمندان قرار می‌دهند، آزمایشات لازم در بازه زمانی مناسب انجام می‌شود و چکاپ کامل صورت می‌گیرد. یک روز در هفته پزشک متخصص در مجموعه حضور دارد و سالمندان به صورت تخصصی معاینه می‌شوند و در صورت نیاز به درمان، اقدامات لازم انجام می‌شود.

مهمترین مزیت حضور سالمند در خانه سالمندان در تهران برخورداری از خدمات پزشکی د بهداشتی است. این امکانات در منزل به سختی تامین می‌شود و برای انجام امور درمانی نیاز است که سالمند به مراکز درمانی منتقل شود، اما در مراکز نگهداری از سالمند تمامی خدمات درمانی به صورت منظم انجام می‌شوند و سلامت سالمند تحت نظر است.

  • امنیت جانی و مالی: افراد سالمندی که تنها زندگی می‌کنند در معرض خطرات جانی و مالی بسیاری قرار دارند. خطرات جانی مانند زمین خوردن، مسمومیت، سوء تغذیه، فراموش کردن مصرف دارو در زمان مناسب و … و خطرات مالی مانند سوء استفاده افراد کلاهبردار از سالمند، سرقت از منزل سالمند، آسیب زدن به جان و اموال سالمند و بسیاری از خطرات احتمالی که افراد سود جو به دلیل عدم توانایی سالمند از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و ممکن است به وی آسیب بزنند.

اما در خانه سالمندان شبانه روزی، سالمند از هر نظر تحت مراقبت است. تمامی قسمت‌های خانه سالمندان ایمن سازی شده است و هیچ خطری برای سالمندان وجود نخواهد داشت. وجود آسانسور، درهای بزرگ، میله‌های حمایت کننده در قسمت‌های مختلف مجموعه، زمین نرم و عدم وجود هیچ گونه مانع بر سر راه سالمندان موجب می‌شود تا هیچ خطری متوجه سالمندان نباشد. از نظر مالی نیز سالمندان تحت مراقبت قرار دارند و ملاقات با افرادی ناشناس انجام نمی‌شود. بدین ترتیب سالمندان از نظر مالی در امنیت هستند.

  • افزایش ارتباطات اجتماعی و تعامل با همسالان: بیشتر سالمندان از تنهایی بیزار هستند و دوست دارند با دوستان و اقوام خود در ارتباط باشند، شاید این تصویر در ذهن شما هم باشد که سالمندان در پارک دور هم جمع می‌شوند و ساعت‌ها به گفتگو می‌پردازند. این یک نیاز در دوره سالمندی است. در خانه سالمندان گلبرگ این امکان فراهم شده است و سالمندان می‌توانند ساعاتی از روز دور هم جمع شوند و با یکدیگر صحبت کنند. در اتاق‌ها نیز تنها نخواهند بود. در هر اتاق دو الی 3 تخت وجود دارد و سالمندان احساس تنهایی نخواهند کرد.

در مجموعه نگهداری از سالمند برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده متنوعی برای سالمندان در نظر گرفته شده است و به منظور بالا بردن روحیه سالمندان این برنامه‌ها به طور مرتب انجام می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود تا در فعالیت‌های گروهی شرکت داشته باشند. این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و موجب می‌شود روحیه سالمندان حفظ شود و احساس سرزندگی و نشاط داشته باشند.

  • برنامه غذایی منظم و تغذیه مناسب و کافی: بیشتر سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند دچار بیماری سوء تغذیه یا چاقی هستند. علت آن نیز عدم کنترل و وجود برنامه غذایی مشخص و مناسب برای سالمند است. سالمندی که تنها زندگی می‌کند توجه نمی‌کند که چه غذایی برای او مفید است و چه غذایی برای سلامت وی ضرر دارد و باید آن را از برنامه غذایی خود حذف کند. به همین دلیل مشکلات بسیاری برای سالمندان پیش می‌آید. عدم دریافت ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن موجب می‌شود تا بدن دچار بیماری شود و در صورت ابتلا به نوعی از بیماری شرایط سالمند بدتر خواهد شد.

از دیگر مزایا خانه سالمندان حضور پزشک متخصص تغذیه و بررسی شرایط جسمی سالمندان و تجویز مواد غذایی مورد نیاز برای هر یک از سالمندان است. برنامه غذایی هر سالمند با توجه به وضعیت سلامت وی تنظیم می‌شود و در اختیار پرستاران قرار می‌گیرد و غذاهای مناسب برای سالمندان تهیه می‌شود. بدین ترتیب مواد غذایی و مغذی مورد نیاز بدن سالمندان تامین خواهد شد. در صورت نیاز پزشک از مکمل‌های خوراکی نیز برای بهبود شرایط جسمی سالمندان استفاده می‌کند.

مصرف میوه و سبزیجات، پروتئین کافی، مواد حاوی قند به میزان کنترل شده، مصرف مایعات به مقدار زیاد و … در برنامه غذایی سالمندان وجود دارد و بسته به شرایط هر یک از سالمندان مقدار این مواد کم یا زیاد خواهد شد. به عنوان مثال رژیم غذایی یک سالمند مبتلا به دیابت با رژیم غذایی سالمندی که فشار خون بالا دارد متفاوت خواهد بود.

  • انجام نظافت روزانه و رعایت نکات بهداشتی: سالمندان تنها و مستقل به دلیل عدم توانایی در انجام کارهای منزل نمی‌توانند به خوبی بهداشت محل زندگی خود را رعایت کنند. تمیز کردن ملحفه‌ها و تعویض آنها، شستشوی سرویس بهداشتی، تمیز کردن ظروف مصرفی، رعایت نظافت شخصی و … نیازمند حضور یک مراقب و همراه است. به همین دلیل مشکلات پوستی و عفونی بسیاری در افراد سالمند بروز می‌کند.

در خانه سالمندان شبانه روزی پرسنل به طور مرتب ملحفه و روبالشی‌ها را عوض می‌کنند و با استفاده از مواد ضد عفونی کننده تمام قسمت‌های سرویس بهداشتی و اتاق سالمندان پاک می‌شوند. پرسنل سالمندان را به طور مرتب به حمام می‌برند و به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند تمامی قسمت‌های بدن را به طور کامل شستشو دهند. سالمندانی که توانایی حرکت کردن ندارند به صورت مرتب و چند بار در روز جابجا می‌شوند تا دچار زخم بستر نشوند. در صورتی که سالمندی جراحی داشته باشد، محل عمل به طور مرتب تمیز و پانسمان عوض می‌شود.

اگر سالمندی توانایی کنترل ادرار نداشته باشد، پرسنل مربوطه چند بار در روز پوشک یا شوند را عوض می‌کنند و بدن سالمند را شستشو می‌دهند تا عفونتی پیش نیاید. لباس‌ها به طور منظم عوض می‌شوند و اتو کشیده و مرتب در اختیار سالمند قرار داده می‌شود.

  • ارائه خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی: برخی از سالمندان به دلیل بیماری‌هایی مانند آلزایمر، فلج بدن ناشی از سکته مغزی، پارکینسون و سایر بیماری‌هایی که موجب ضعف جسمی و کاهش توانایی در حفظ تعادل بدن می‌شوند، نیاز دارند که به طور مرتب تمرین‌های کاردرمانی و ورزش‌های فیزیوتراپی را انجام دهند.

از مهمترین مزایای خانه سالمندان گلبرگ وجود خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی در مجموعه است و خدمات پزشکی و پرستاری به صورت اورژانسی و مراقبت‌های پزشکی در مجموعه ارائه می‌شود. خدمات روان درمانی نیز در این مجموعه با حضور روانشناس مجرب ارائه می‌گردد و وضعیت روحی سالمندان به طور منظم مورد بررسی قرار می‌گیرد و درمان‌های لازم برای هر سالمند انجام می‌شود.

تمامی خدمات درمانی و پزشکی توسط کادر مجرب، پرستاران آشنا با بیماری‌های سالمندان و شرایط آنها و تیم پزشکی متخصص صورت می‌گیرد و بهترین و کامل‌ترین خدمات بهداشتی و رفاهی برای سالمندان عزیز فراهم شده است. شما می‌توانید با خیالی آسوده سالمند خود را به خانه سالمندان شبانه روزی بسپارید و سالمندتان زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای را در کنار همسالان خود تجربه خواهد نمود.  

برای اطلاع از خدمات و امکانات خانه سالمندان در تهران به نشانی اینترنتی https://gollbarg.com/ مراجعه فرمائید.

برای اطلاع از شرایط پذیرش سالمندان، هزینه خانه سالمندان و نحوه ملاقات با سالمندان و غیره می‌توانید با شماره تلفن‌های مجموعه تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را کسب نمائید.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] سالمندان دارای فشارخون در خانه سالمندان گلبرگ، یکی از مزایا خانه سالمندان […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *