خانه سالمندان در شمیران نو

کمک به سالمند برای طی کردن این دوران حساس یکی از مهم ترین موضوعاتی است که اعضای هر خانواده ای با آن روبرو می شوند.

دیر یا زود هر کدام از ما به سن پیری می رسیم، پس نمی توان از این موضوع به راحتی گذشت.

برای هر انسانی دیدن پیر شدن پدر و مادرش خیلی سخت و دشوار است، مخصوصا اگر سلامت جسم و روان آن ها هم کاهش یابد. بسیاری از سالمندان ما هنگامی که وارد این مرحله می شوند غیر قابل کنترل شده و به مراقبت های بیشتری احتیاج دارند.

اگر شما خود تصمیم دارید تا مسئولیت نگهداری فرد سالخوردیتان را بر عهده بگیرید حتما در نظر داشته باشید که با انجام کارهای کاربردی و صحیح تاثیر مثبتی بر روی شرایط زندگی او بگذارید.

آسایشگاه-سالمندان-در-شمیران-نو-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

آسایشگاه-سالمندان-در-شمیران-نو-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

در ادامه برخی از راههای بهبود شرایط سالمند در خانه سالمندان در شمیران نو را با هم بررسی می کنیم:

1- حضور مرتب در کنار سالمند:

همیشه سعی کنید به صورت حضوری به دیدار سالمند خود رفته و هیچ گاه آن را تنها نگذارید. اگر در بعضی مواقع هم به خاطر شرایط زندگی خود نمی توانید از او به درستی مراقبت کنید بهتر است با کمک بهترین کادر در خانه سالمندان در شهر خود این روزها را برای او شیرین رقم بزنید.

هر گاه سالمند شما به خانه سالمندان برده می شود خیلی طول می کشد تا به آن محیط و شرایطش عادت کند، پس با حضور مرتب خود راحتی و آرامش را به او هدیه دهید.

2- تماس مکرر:

در زندگی امروز همه ما به بهانه مشکلات و مشغله کاری از دیدار والدین خود غفلت می کنیم. ولی چقدر خوب بود که اگر نمی توانیم حضوری خدمت آن ها برای دست بوسی برسیم با روزی چند بار تماس جویای حالشان باشیم.

در بهترین حالت اگر سالمند شما فردی مستقل هم که باشد دوست دارد از شما بشنود که اهمیت زیادی برای او قائل هستید. همیشه این را در نظر داشته باشید که با یک تماس تلفنی غافلگیر کننده واقعا باعث خوشحالی پدر و مادر خود می شوید.

3- همدلی با سالمند:

خیلی از چالش های دوران پیری مانند بیماری های سلامتی، از دست دادن حافظه ، ناتوانی جسمی و حتی عدم توانایی برای انجام کارهای روزانه می تواند باعث ایجاد ناامیدی در سالمند شما شود.

به شما توصیه می کنیم در هنگام کمک ه آن ها اگر واقعا شرایطشان را درک نمی کنید حداقل با گوش دادن و دلجویی یک حس خوشایند و مثبت در آن ها به وجود آورید.

4- همراهی در دیدار با پزشک:

وقتی پدر و مادر سالخورده شما برای چکاب یا هر کار پزشکی روتین به مطب پزشکی مراجعه می کند بهترین کار همراهی شما با آن ها است.

زیرا به علت کهولت سن امکان عدم تمرکز بر روی صحبت های پزشک از طرف او زیاد بوده و حضور شما می تواند باعث حفظ سلامتی آن بزرگواران شود.

امکانات خانه سالمندان درشمیران نو

۱- دارای مکان و فضای مناسب برای سالمند در منطقه خوش آب ‌وهوا؛

 ۲- طی کردن دوران پیری با بهترین امکانات؛

 ۳- ویزیت روزانه پزشکان با سابقه و مراقبت از آن‌ها توسط پرستاران حرفه‌ای و دلسوز در همه ساعت‌های روز؛

۴- دارای کادر روان ‌شناس مجرب و متخصص؛

 ۵- دارای فیزیوتراپی و کادر درمانگر؛

 ۶- مجهز به آسانسور برای راحتی و سهولت در جابجایی سالمندان؛

 ۷- برگزاری برنامه‌ های تفریحی و سرگرمی در فضای آسایشگاه سالمندان شرق تهران

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *