خانه سالمندان در پیروزی

هنگامی ‌که فردی وارد مرحله پیری و کهن‌ سالی می ‌شود به مراقبت زیاد و ارتباط عاطفی بالایی نیاز دارد. اگر فرد سالمندی در خانه دارید همیشه مراقب طرز صحبت کردن با او باشید، زیرا در این سن افراد خیلی حساس می شوند. یکی از مکان ‌هایی که برای نگهداری از این عزیزان وجود دارد خانه سالمندان است که در ادامه به بررسی مهم ‌ترین این مراکز در پیروزی می ‌پردازیم.

خانه سالمندان در پیروزی با تجربه چند ساله و استاندارد همیشه سعی کرده ارتباط مؤثری بین فرد سالخورده و خانواده او برقرار کند تا با این کار مشکلات روانی آن‌ها را به حداقل برساند. دوران سالمندی یکی از دوره‌های مهم زندگی هر فرد است که حتی ممکن است از پس برخی کارها و نیازهای روزمره خود هم بر نیاید و برای انجام امور بهداشتی به کمک اعضای خانواده نیاز داشته باشد. دراین‌ میان از دست رفتن همسر و شریک زندگی آن‌ها بعد از سال‌ها در کنار هم بودن برایشان سخت و دردناک است و جای خالی او باعث آزار روح و روانش می ‌شود. حال شاید این سوال برایتان پیش آید فرزندان دارای چه نقشی در زندگی سالمند هستند؟ به ‌نظر شما خانه سالمندان محل مناسبی برای نگهداری از سالمند است؟

آسایشگاه-سالمندان-در-پیروزی-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

آسایشگاه-سالمندان-در-پیروزی-آسایشگاه-سالمندان-گلبرگ

استانداردهای خانه سالمندان

  •  فضایی مناسب و تمیز؛
  •  تعداد مراقب و پرستار به تعداد کافی در خانه سالمندان شرق تهران؛
  • تغذیه مناسب فعالیت های جسمی و ذهنی مفید؛
  •  ارتباط مؤثر بین سالمند و خانواده.

اگر هرکدام از خانه ‌های سالمندان طبق این استانداردها جلو رود هیچ سالمندی دیگر در این مراکز با مشکل روبرو نمی‌شود. خیلی از سالمندان فکر می ‌کنند هنگامی‌ که به سرای سالمندان بروند. دیگر قرار نیست به جمع خانواده برگردند ولی در همه دنیا هنگامی‌ که فرد کهن‌ سالی احتیاج به مراقبت خاص دارد او را به این مراکز می ‌برند و وقتی مشکلش حل شود باز به خانه خود برمی‌گردد ولی در کشور ما این حالت وجود ندارد.

خانه سالمندان در پیروزی مکانی مناسب دارای پزشکان و پرستاران با تجربه ‌ای که در صورت بروز هر مشکل جدی در هر ساعت از شبانه ‌روز می‌ توانند بهترین خدمات را به سالمند بیمار برسانند. درست است هیچ ‌کس نمی ‌تواند جای فرزند و خانواده را برای فرد سالخورده بگیرد ولی در کنار هم ‌سن و سال ‌های خود باشند و با هم صحبتی و هم‌ دردی می‌ توانند با این موضوع بهتر کنار بیایند. باور غلط در بین افراد جامعه ما این است که فکر کنیم خانه سالمندان مکانی پر از درد و رنج است.

بیماری پارکینسون در سالمندان

بیماری پارکینسون در سالمندان بر اثر کاهش دوپامین در مغز آنها اتفاق می‌افتد و باعث مشکلات حرکتی است. از نشانه‌ ی این بیماری لرزش زیاد یک طرف بدن، که در هنگام استرس‌ و فشارهای روانی افزایش می ‌یابد.

 

بهترین-خانه-سالمندان-در-پیروزی-خانه-سالمندان-گلبرگ

بهترین-خانه-سالمندان-در-پیروزی-خانه-سالمندان-گلبرگ

امکانات خانه سالمندان در پیروزی

۱- دارای مکان مناسب در منطقه خوش آب ‌وهوا و فضای سبز؛

 ۲- طی کردن دوران پیری با بهترین امکانات؛

 ۳- ویزیت روزانه پزشکان و مراقبت از آن‌ها توسط پرستاران حرفه‌ای در همه ساعت‌های روز؛

۴-دارای کادر روان ‌شناس متخصص؛

 ۵- دارای فیزیوتراپی و کادر درمانگر؛

 ۶- مجهز به آسانسور برای سهولت در جابجایی سالمندان؛

 ۷- برگزاری برنامه‌های تفریحی در فضای آسایشگاه؛

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *