خانه سالمندان در سید خندان

بهترین خانه سالمندان در سید خندان

اگر سالمندی در منزل دارید که نیاز به مراقبت شبانه روزی و ویژه دارد و بایستی به طور پیوسته تحت مراقبت‌های پرستاری و پزشکی قرار داشته باشد، بهترین و مناسب‌ترین مکان برای نگهداری از ایشان خانه سالمندان سید خندان است. در آسایشگاه سالمندان سید خندان خدمات و امکانات متنوعی متناسب با شرایط سالمندان فراهم شده است تا سالمندان اقامتی دلنشین داشته و این دوره از زندگی خود را به خوشی و در رفاه کامل به سر ببرند. در بهترین خانه سالمندان سید خندان پرستاران و کادر مجرب از سالمندان مراقبت کرده و به صورت شبانه روزی در کنار سالمندان حضور دارند.

آمادگی ذهنی سالمند برای اقامت در خانه سالمندان سید خندان

بسیار پیش آمده است که خانواده سالمند بدون این که وی را برای حضور در خانه سالمندان آماده کنند ایشان را به خانه سالمندان منتقل کرده و موجب رنجش روحی و ذهنی سالمند می‌شوند. فرزندانی که والدین سالمند خود را بدون آمادگی ذهنی به خانه سالمندان می‌برند حس ناخوشایندی را به سالمند انتقال می‌دهند. سالمندی که با آمادگی ذهنی یا داوطلبانه به خانه سالمندان می‌رود راحت‌تر می‌تواند با این مساله کنار آمده و امکان دارد دچار افسردگی شود.

آمادگی ذهنی سالمندان برای اقامت در خانه سالمندان سید خندان، یک عامل بسیار حیاتی در تجربه آنها از این مراکز است.

تصمیم‌گیری به‌طور آگاهانه، تسلط بر انتظارات و همچنین مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرصت‌های تفریحی که در آسایشگاه سالمندان سید خندان ارائه می‌شود.

درست است که خانه سالمندان بهترین مکان برای نگهداری از سالمندان است زیرا امکانات پزشکی و مراقبتی کافی در این مراکز وجود دارد و سالمندان به صورت شبانه روز تحت مراقبت پزشکی هستند اما حضور سالمند در خانه سالمندان زمانی خوب و موثر است که وی با رضایت کامل اقامت در این مکان را قبول کرده باشد نه به اجبار.

اگر سالمند شما دچار فراموشی یا زوال عقل شده است قضیه متفاوت خواهد بود اما وقتی سالمند شما همه چیز را به خاطر می‌آورد و به اعضای خانواده و منزل خود وابسته است برای او دشوار خواهد بود تا به یکباره در جایی دیگر و دور از فرزندان و خانواده خود زندگی کند.

چرا باید سالمند خود را به بهترین خانه سالمندان سید خندان ببریم؟

سالمندان در این دوره از زندگی بسیار حساس و زود رنج می‌شوند، به همین دلیل نباید آنها را وادار کرد تا همه چیز را قبول کنند و اقامت در خانه سالمندان را به اجبار بپذیرند. نباید به سالمند خود دروغ بگوئید بلکه بایستی با دلایل منطقی با وی صحبت کرده و ایشان را مجاب کنید که زندگی کردن در خانه سالمندان با توجه به شرایط موجود برای وی بهتر خواهد بود و بیشتر به نفع او است که در محلی مناسب با تجهیزات پزشکی کامل تحت مراقبت باشد.

برخی از خانواده‌ها تنها برای مدتی محدودی از روز سالمند خود را به خانه سالمندان می‌برند و باقی روز سالمند را به منزل برده و از او مراقبت می‌کنند. این کار زمانی ممکن خواهد بود که فاصله خانه سالمندان تا منزل کوتاه باشد اما وقتی که این فاصله زیاد باشد نمی‌توان هر روز به سالمند سر زد و بهتر است با استفاده از امکاناتی مانند تماس تصویری یا صوتی به طور مرتب از حال سالمند باخبر شوید تا او احساس نکند که فراموش شده است.

توجه داشته باشید که خانه سالمندان جایی برای زندگی بهتر و مراقبت ویژه از سالمندان است و این مجموعه جایی برای از سر باز کردن سالمندان نخواهد بود. در نتیجه بایستی به طور مرتب به سالمند خود سر بزنید و از حال ایشان با خبر باشید تا سالمند شما احساس نکند که از خانواده ترد شده است و دیگر در خانواده خود جایی ندارد.

مزایای آسایشگاه سالمندان سید خندان

همان طور که اشاره کردیم حضور سالمند در آسایشگاه سالمندان برای سالمند مزایای بسیاری به همراه دارد. امکاناتی که در آسایشگاه سالمندان سهروردی برای آسایش و رفاه سالمندان فراهم شده است بسیار بیشتر از امکاناتی است که در منزل وجود دارد. درست است که در خانه حضور فرزندان و اعضای خانواده خوب و دوست داشتنی است اما وقتی که اعضای خانواده نتوانند یا زمانی کافی برای مراقبت از سالمند را نداشته باشند نه تنها وضعیت جسمی سالمند بلکه وضعیت روحی وی نیز تغییر کرده و این اصلا خوب نخواهد بود.

آسایشگاه سالمندان سید خندان با ارائه خدماتی متمیز، برای سالمندان مزایای فراوانی فراهم می‌کند.

بهترین خانه سالمندان سید خندان با مدیریت حرفه‌ای و تیم متخصص، به سالمندان فرصتی را برای سپری کردن دوران سالمندی به شکل مثبت و سرشار از امکانات فراهم می‌کند.

در ادامه با چند مورد از مهمترین مزایای حضور سالمند در خانه سالمندان آشنا خواهیم شد:

  • کمک در کارهای روزمره

برخی از سالمندان در دوره سالمندی برای انجام کارهای روزمره خود مانند حمام کردن، عوض کردن لباس، غذا خوردن، بلند شدن از رخت خواب و استفاده از سرویس بهداشتی و … نیاز به کمک دارند. این افراد هرگز قادر نخواهند بود به تنهایی زندگی کنند و اعضای خانواده و فرزندان نیز به دلیل مشغله کاری و مشکلات زندگی نمی‌توانند به صورت شبانه روز در کنار آنها حضور داشته باشند.

در این شرایط هم برای سالمند و هم برای اطرافیان وی بهتر است که سالمند در مرکز نگهداری و آسایشگاه سالمندان تحت مراقبت باشد. در این مرکز پرستاران به طور مرتب داروهای مورد نیاز را به سالمند یادآوری می‌کنند و  پرسنل فعال در مرکز به صورت شبانه روزی در کنار سالمند حضور داشته و به آنها در انجام کارهای روزمره کمک می‌کنند. در صورتی که سالمند در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به همراهی و کمک داشته باشد همیشه یک نفر هست که به او کمک کند.

  • امکانات بهداشتی مختص سالمندان

پرسنل حاضر در آسایشگاه سالمندان در زمینه مراقبت از سالمند آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته و به خوبی با نیازهای مراقبتی و بهداشتی سالمندان آشنایی دارند. در آسایشگاه سالمندان در یوسف آباد اصول بهداشتی به درستی رعایت شده و محیطی ایمن و پاکیزه برای سالمندان فراهم شده است. داروها در زمان مناسب در دسترس سالمندان قرار می‌گیرد و لباس و ملحفه به طور مرتب و چند روز یکبار تعویض می‌گردد.

بدن سالمندان در مقابل آلودگی بسیار حساس است و به همین دلیل محیط زندگی سالمند و اشیایی که با آنها در تماس است باید به طور مرتب ضد عفونی شوند. لباس، ظروف، محل استراحت و … همگی باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشند تا زمینه ساز بیماری سالمند نبوده و مشکلی برای سلامتی سالمند ایجاد نکنند. شاید وقتی سالمند به تنهایی در منزل خود زندگی کند نتواند موارد بهداشتی را به درستی رعایت کرده و همین مساله موجب بروز انواع بیماری پوستی و حساسیتی در سالمند می‌شود.

  • امنیت سالمند در مرکز

از مهمترین مزایای حضور سالمند در آسایشگاه سالمندان در یوسف آباد امنیت و آسایش سالمند است. سالمندان با هر شرایطی در آسایشگاه تحت مراقبت بوده و امکانات مورد نیاز برای آنها فراهم می‌شود تا محیطی امن و آرام برای ایشان فراهم شده و مشکلی برای سالمندان پیش نیاید. علاوه بر امنیت جانی و جسمی، سالمندان با حضور در خانه سالمندان از نظر مالی و سوء استفاده افراد سودجو نیز در امان هستند و در این محیط هیچ تهدیدی برای آنها وجود نخواهد داشت.

بسیاری از سالمندان به دلیل این که تنها زندگی می‌کنند امکان دارد در دام افراد کلاهبردار افتاده و آنها برای اموال و دارایی سالمند نقشه بکشند. همچنین فراموش کردن این که درها و پنجره‌ها قفل شود، فراموش کردن آدرس منزل، اعتماد به افراد غریبه و راه دادن آنها به منزل از جمله مشکلاتی است که برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند پیش می‌آید.

اما در خانه سالمندان هیچ فرد غریبه‌ای اجازه ورود به خانه سالمندان را نداشته و تنها خانواده و افرادی که از نزدیکان و بستگان سالمند باشند اجازه دارند با وی دیدار داشته باشند. محیط خانه سالمندان به طور کامل ایمن سازی شده است و دوربین‌های نظارتی در تمام بخش‌های مرکز نصب شده و همه چیز تحت کنترل خواهد بود.

از طرفی تمامی اتاق‌ها، مسیر رفت و آمد سالمندان و تمامی بخش‌هایی که سالمند در آنجا حضور دارد و از آن استفاده می‌کند با استفاده از لوازم استاندارد تجهیز شده و هیچ خطری برای سالمندان وجود نخواهد داشت. در طول راهرو و اتاق‌ها میله‌های حمایت کننده قرار داده شده است تا در صورت نیاز سالمندان از آنها استفاده کنند. بدین ترتیب از همه نظر سالمند در امنیت کامل بوده و هیچ خطری سلامت جسمی و روحی آنها را تهدید نخواهد کرد.

  • ارتباطات اجتماعی سالمند

یکی از بزرگترین مشکلات دوره سالمندی تنهایی است. وقتی که سالمند از جامعه دور شود و تعاملات اجتماعی وی روز به روز کمتر باشد، پس از مدتی دچار افسردگی شده و این حال روحی موجب بروز انواع بیماری‌های جسمی و روحی در سالمند خواهد شد. یکی از مزایای حضور سالمند در خانه سالمندان تعامل با همسالان و افرادی است که در مرکز حضور دارند. بنابراین سالمند تنها نبوده و دوستان بسیاری در کنار خود خواهد داشت.

ارتباطات اجتماعی برای سالمندان در خانه سالمندان سید خندان اهمیت ویژه‌ای دارد.

آسایشگاه سالمندان سید خندان؛ فرصت‌های مناسبی را برای برقراری ارتباطات معنادار و مؤثر با همسالان و افراد دیگر ارائه می‌دهند.

در آسایشگاه سالمندان به منظور افزایش فعالیت‌های دسته جمعی و ایجاد تعامل میان سالمندان، آنها را تشویق می‌کنند تا در کارهای گروهی شرکت کنند. برنامه‌های ورزشی و تفریحی متعددی برای سالمندان در نظر گرفته شده است و سالمندان می‌توانند با همسالان خود از انجام کارهایی که دوست دارند لذت ببرند. هر قدر روحیه سالمندان بالاتر باشد، حال جسمی و روحی آنها نیز بهتر خواهد بود.

  • وعده‌های غذایی منظم

سالمندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند به دلیل ضعف جسمی و درد در برخی از نواحی بدن مانند کمر و پا قادر نیستند به طور منظم برای خود غذا تهیه کنند. در این شرایط امکان دارد سالمند تغذیه کافی و مناسبی نداشته باشد و به دلیل این که برای ایشان سخت است تا پای اجاق بایستد و غذا را آماده کند، خود را با غذاهای کم کالری و ساده سیر کند. این مساله از جمله مشکلاتی است که برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند پیش می‌آید و به مرور زمان بیماری‌هایی از جمله کاهش وزن، اضافه وزن، سوء تغذیه و … در این افراد بروز می‌کند.

یکی دیگر از مزایای خانه سالمندان منظم بودن برنامه قضایی مطابق بای نیازهای تغذیه‌ای سالمند است. معمولا سالمندان به دلیل شرایط جسمی باید رژیم غذایی مشخصی را رعایت کنند و این رژیم در خانه سالمندان به طور دقیق رعایت شده و غذای مناسبی در اختیار سالمندان قرار داده می‌شود. انواع میان وعده و غذای اصلی بر اساس نیاز روزانه سالمندان برنامه ریزی شده و هر روز در ساعت مشخصی سرو می‌شود.

سالمندانی که به دلیل بیماری یا کهولت سن به تنهایی قادر نیستند غذا میل کنند با کمک پرستاران و پرسنل حاضر در خانه سالمندان وعده‌های غذایی را به طور کامل میل کرده و داروهای مصرفی را پس از آن دریافت خواهند کرد. توجه داشته باشید که سالمندان نیاز دارند تا از تمامی مواد غذایی به میزان کافی میل کنند تا مواد معدنی مورد نیاز بدن آنها تامین شود.

  • انجام کارهای شخصی

سالمندانی که به دلیل جراحی، بیماری یا کهولت سند نمی‌توانند کارهای روزمره از جمله کارهای شخصی، تعویض لباس، رعایت بهداشت و … را انجام دهند نیاز به یک همراه دارند تا در کارهایی از این قبلی آنها را همراهی کند. سالمندی که در این شرایط به سر می‌برد نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد زیرا حتی برای برخاستن، غذا خوردن، استفاده از سرویس بهداشتی و … نیاز به کمک دارد.

سالمندانی که به بیماری‌هایی از جمله پارکینسون، آلزایمر شدید، سکته مغزی و … دچار شده باشند در دسته سالمندانی قرار دارند که باید مرتبا تحت مراقبت بوده و یک ساعت هم تنها نباشند. در صورتی که مسائل بهداشتی و مراقبتی برا این سالمندان به درستی رعایت نشود، مشکلات جسمی و روحی بسیاری برای سالمندان به وجود خواهد آمد.

  • کاهش مشکلات خانوادگی

همانطور که می‌دانید نگهداری از سالمندی که نیازهای جسمی و مراقبتی زیادی دارد بسیار دشوار بوده و برای خانواده‌ها دشوار است که همیشه در کنار سالمند حضور داشته باشند و هم به کارهای بیرون از منزل بپردازند، هم امرار معاش داشته باشند و هم به طور مداوم از سالمند مراقبت کنند. در نتیجه افرادی که از سالمند مراقبت می‌کنند پس از مدتی خسته شده و امکان دارد مشکلاتی در میان اعضای خانواده ایجاد شود.

همچنین سالمندانی که به بیماری‌های سختی مانند زوال عقل یا آلزایمر شدید مبتلا شده باشند غیر قابل کنترل بوده و نباید حتی یک دقیقه تنها بمانند. در این شرایط بهترین کاری که می‌توان انجام داد که هم به صلاح سالمند است و هم به صلاح خانواده این است که سالمند برای مدتی در خانه سالمندان اقامت داشته باشد تا شرایط وی کمی بهتر شود.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم به این نتیجه می‌رسیم که زندگی در خانه سالمندان سید خندان نه تنها برای سالمند بد نیست، بلکه برای او مزایای زیادی نیز به همراه دارد. آسایشگاه سالمندان سید خندان مکانی است که مختص سالمندان آماده شده و هر آن چه که یک سالمند برای زندگی آرام و امن نیاز دارد در بهترین آسایشگاه سالمندان سید خندان فراهم شده است.  

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *