بهترین-سرای-سالمندان-تهران-سرای-سالمندان-گلبرگ

بهترین سرای سالمندان شرق تهران

سالمندی دوره­ای از زندگی هر فردی است که ممکن است در بهترین سرای سالمندان به خوبی و سلامتی سپری شود. سالمندی که از سلامت کامل برخوردار است و توانایی انجام امور روزمره خود را دارد، به بهترین سرای سالمندان در تهران  نمی­رود مگر اینکه خود سالمند اینطور بخواهد و به میل خود زندگی در سرای سالمندان را برگزیند. حضور سالمند در بهترین سرای سالمندان شرق تهران مزایای بسیاری برای سالمند به همراه دارد که در این مقاله در مورد خدمات و امکاناتی که در این مراکز در اختیار سالمندان قرار می‌دهند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گاهی اوقات نگهداری از سالمند در منزل به دلیل ابتلای سالمند به بیماری­ های سختی همچون آلزایمر و پارکینسون و پیشرفت بیماری به حدی که سالمند دیگر قادر نباشد به تنهایی زندگی کند و نیازمند مراقبت شبانه روزی باشد، کار بسیار بسیار دشواری خواهد بود. اگر همسر سالمند بخواهد از او نگهداری کند، به دلیل اینکه خود او نیز در سنی است که نیاز به استراحت و مراقبت دارد، عملا غیر ممکن خواهد بود. اگر فرزندان بخواهند از والدین سالمند خود نگهداری نمایند و سالمند در شرایط سختی به سر ببرد، برای فرزندان نیز حضور مداوم در کنار سالمند بسیار سخت خواهد بود، زیرا هر فردی برای خود مشغله­ای دارد و نمی­توان کل روز­های هفته از سالمند نگهداری کرد.

بهترین سرای سالمندان شرق تهران | گلبرگ

بهترین سرای سالمندان: آفرین به زندگی پیر با ارزش

 

در اینصورت فرزندان به ناچار تصمیم می­گیرند تا والد سالمند خود را برای نگهداری بیشتر و بهتر به سرای سالمندان ببرند. برای سالمندان بیمار و از کار افتاده محیط سرای سالمندان و امکانات آنجا بسیار بهتر خواهد بود و سالمند راحت­تر می­تواند روزهای سالمندی خود را سپری کند. البته به این شرط که سالمند راضی باشد و فرزندان قول بدهند تا چند روز در هفته به او سر بزنند و به قول خود وفادار باشند تا سالمند احساس ترد شدگی و تنهایی نکند. فرزندان باید به نیازهای روحی والدین سالمند خود توجه کنند و با سر زدن و تماس تلفنی از حال او باخبر شوند.

اگر شما نیز قصد دارید بنا به دلایلی والد یا همسر سالمند خود را به سرای سالمندان ببرید، باید به دنبال یک سرای سالمندان مجهز و خوب باشید. در این مقاله قصد داریم به برخی از ویژگی­های یک سرای سالمندان خوب و نمونه بپردازیم.  

آشنایی با ویژگی‌های بهترین سرای سالمندان

  • خدمات پزشکی و حضور پزشکان متخصص و پرستاران مجرب

 

دقت داشته باشد که در سرای سالمندان تجهیزات پزشکی کاملی وجود داشته باشد و پزشکان بصورت شبانه روزی برای رسیدگی به حال سالمندان در مجموعه حضور داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی­های سرای سالمندان این است که اتاق اورژانس است. اتاق اورژانس باید با تجهیزات پزشکی و تیم حرفه­ای برای وقتی که سالمند دچار مشکل شود حاضر باشد.

در جستجوی بهترین سرای سالمندان، یافتن محیطی که از نظر خدمات، امکانات و احترام به ارزش‌های انسانی، برتری داشته باشد، امری اساسی است.

در دنیایی که جمعیت سالمند در حال افزایش است، نیاز به مراکزی که مراقبت، ارتقاء روحی، و فعالیت‌های اجتماعی را ترکیب کنند، افزایش یافته است.

در خانه سالمندان گلبرگ پزشکان حاضر در مجموعه به صورت روزانه سالمندان را ویزیت می­کنند و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد به سرعت پیگیری و درمان می­شود. پرستاران در دو شیفت روزانه و شبانه در سرای سالمندان حضور دارند و از سالمندان عزیز مراقبت می­نمایند. تمامی پرستاران دارای مدرک تخصصی مراقبت از سالمندان می­باشند و بطور کامل با مسائل مربوط به سالمندان آشنا هستند.

پرستاران باید با تمام بیماری­ها و شرایط سالمندان آشنایی داشته باشند و با هر سالمند برخورد مناسب خود را داشته باشند. ممکن است سالمندی به دلیل بیماری آلزایمر رفتار خاصی از خود نشان دهد یا کاری را برای دفعات متعدد انجام دهد، در اینگونه موارد پرستار باید با حوصله و صبور باشد و مسائل را با صبر و آرامش برای سالمند توضیح بدهد.

یا ممکن است سالمند مبتلا به بیماری­های مغزی شبها برای خواب دچار مشکل شود و بیدار بماند، باید شرایطی فراهم باشد تا سالمند احساس آرامش داشته باشد و موجب آزار دیگر سالمندان نشود.

در بهترین سرای سالمندان شرق تهران وجود امکانات لازم برای فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی سنجی، رفتار درمانی و روان درمانی بسیار مهم است. در برخی از سالمندان که دچار مشکلات حرکتی و حفظ تعادل هستند، کار درمانی و فیزیوتراپی به بهبود حال جسمی بیمار بسیار کمک خواهد نمود و سالمند پس از گذراندن چندین مرحله درمان، تونایی خود را تا حدی به دست خواهد آورد.

پرستاران و مراقبین باید به صورت شبانه روزی در دسترس سالمندان باشند و در انجام امور شخصی یه آنها کمک نمایند.

مساله مهم دیگر، اخلاق و رفتار مناسب پرستاران و پرسنل با سالمندان می­باشد. پرستاران بایستی با ادب و احترام با سالمندان رفتار کنند و از دستور دادن و تند خویی پرهیز کنند. سالمندان ممکن است به دلیل برخی از بیماری­ها کمی لجباز و فراموش کار شوند، در اینصورت پرستاران و پرسنل باید با حفظ آرامش و خونسردی با سالمند رفتار نمایند و او را آرام کنند. رفتار آرام با چنین افرادی باعث می­شود تا دست از لجاجت بردارند و با پرستاران همکاری کنند.

 

  • برنامه غذایی مناسب با شرایط سالمندان

 

در بهترین سرای سالمندان نارمک به منظور رسیدگی به غذای سالمندان حضور یک پزشک متخصص تغذیه الزامی است. متخصص تغذیه با بررسی شرایط جسمی و روحی سالمندان و بیماری­های آنها برای هر یک برنامه غذایی ویژه آن فرد را تنظیم می­کند و آن را در اختیار پرسنل و پرستاران قرار می­دهد. پرسنل باید با توجه به برنامه غذایی تعیین شده، غذای مناسب سالمندان را برای آنها تهیه نمایند. به عنوان مثال غذای یک مناسب سالمند مبتلا به دیابت با غذای یک سالمند مبتلا به فشار خون بالا متفاوت خواهد بود.

در برنامه غذایی حتما باید از میوه­ها و سبزیجات تازه و مفید استفاده شود. نوشیدنی­های مفید برای سالمندان باید روزانه در اختیار سالمند قرار بگیرد. طعم و مزه غذاها باید خوب باشد تا سالمند برای خوردن غذا میل و رغبت داشته باشد. در سرای سالمندان گلبرگ به تغذیه سالمندان توجه ویژه می­شود و از غذاهای مغذی در برنامه غذایی سالمندان استفاده می­شود.

  • محیط آرام و فضای سبز در بهترین سرای سالمندان شرق تهران

محیط اطراف بهترین سرای سالمندان شرق تهران نباید جایی شلوغ و پر سر و صدا باشد. سالمندان به صدا بسیار حساس هستند و بهتر است سرای سالمندان در منطقه­ای آرام و خوش آب و هوا باشد. همچنین سرای سالمندان باید از فضای سبز برخوردار باشد تا محلی برای گردش و استراحت سالمندان فراهم باشد. سالمندان باید روزانه و به طور منظم تحرک داشته باشند و ورزش کنند. ورزش کردن در فضای باز برای سالمندان نوعی درمان است و در بهبود حال سالمند موثر خواهد بود.

مزیت دیگر سرای سالمندان وجود فضای سبز به منظور بالا بردن روحیه در سالمندان می­‌باشد. سالمندان در فضای باز قدم بزنند و  با هم سالان خود به صحبت بپردازند و از فضای سبز مجموعه لذت ببرند. در برخی از سرای سالمندان وسایل ورزشی مناسب برای افراد سالمند وجود دارد. محیط سرای سالمندان باید آرام باشد تا سالمند در آرامش باشد و زندگی بدون استرس و تنشی را تجربه نماید. خانه سالمندان گلبرگ به عنوان بهترین سرای سالمندان شرق تهران شناخته شده است و امکانات لازم برای آرامش و آسایش سالمندان را فراهم نموده است.

  • اتاق ­های کافی و سرویس بهداشتی

 

در سرای سالمندان گلبرگ برای  سالمندان اتاق­های مجزای سه الی چهار تخته موجود می­باشد و در هر اتاق سرویس بهداشتی و حمام برای آسایش و راحتی سالمندان در نظر گرفته شده است. فضای داخلی خانه سالمندان باید برای سالمندان مناسب باشد. دسترسی به سرویس بهداشتی باید راحت باشد تا اگر سالمند در نیمه شب نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشت بتواند به تنهایی و بدون کمک به توالت برود. بهتر است در سرویس بهداشتی توالت فرنگی وجود داشته باشد تا سالمندان بتوانند به راحتی از توالت استفاده کنند.

در خانه سالمندان گلبرگ اتاق­های خصوصی برای سالمندانی که شرایط خاصی دارند یا دوست دارند اتاق مخصوص خودشان را داشته باشند، موجود است.

پرستاران و مراقبین باید همواره در دسترس سالمند باشند تا اگر سالمند در نیمه شب خواست به توالت برود به او کمک نمایند تا مشکلی برای سالمند پیش نیاید. برخی از سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری یا به دلیل کهولت سن قادر نیستند ادرار خود را کنترل کنند. به همین دلیل برای این سالمندان از پوشک استفاده می­شود. مراقبین باید توجه داشته باشند که به موقع و زود به زود پوشک سالمند را عوض کنند تا وی دچار بیماری­های عفونی یا حساسیت پوستی نشود.

پوست سالمندان بسیار حساس است و کوچکترین آلودگی موجود در لباس یا محیط زندگی می­تواند موجب آزار و بروز حساسیت در سالمند شود.

خانه سالمندان گلبرگ، یکی از بهترین سرای سالمندان شرق تهران می­‌باشد و از امکانات کافی برای آسایش سالمندان برخوردار است.

برای اطلاع از خدمات و امکانات سرای سالمندان گلبرگ

به وب سایت https://gollbarg.com/ مراجعه نمائید

و از مسئولین مجموعه سوالات مورد نظر خود را بپرسید.

 

  • تفریح و سرگرمی برای سالمندان

 

از دیگر ویژگی­های بهترین سرای سالمندان نارمک می­توان به برنامه­های تفریحی و سرگرمی موجود برای سالمندان اشاره نمود. در برخی از مجموعه­ها برای سالمندان برنامه­های تفریح و گردش بیرون از فضای سرای سالمندان در نظر گرفته می­شود و با هماهنگی خانواده سالمندان آنها را برای گردش و افریح به اماکن تفریحی یا زیارتی داخل شهر یا خارج از شهر می­برند. بالا نگه داشتن روحیه سالمندان و تفریح برای آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مشکلات اصلی سالمندان در سرای سالمندان افسردگی و بی انگیزگی است. مسئولین خانه سالمندان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و برنامه­های مفرح و شادی را برای سالمندان در نظر بگیرند.

گاهی رفتن به سینما یا کنسرت برای سالمندان بسیار جذاب خواهد بود. برنامه اجرای موسیقی یا نمایش در داخل مجموعه، مراسم جشن و شادی در اعیاد مختلف و … در روحیه سالمندان بسیار موثر خواهد بود.

بالا بودن روحیه سالمند در بهبود حال جسمانی وی نیز موثر خواهد بود. دیده شده است که سالمند پس از حضور در خانه سالمندان حال جسمی و روحی بهتری بدست آورده است و با شرکت در ورزش­های گروهی و روزانه و انجام درمان­های حرکتی و فیزیوتراپی توانسته­اند توانایی خود را بدست بیاورند و نزد خانواده خویش برگردند.

بهترین سرای سالمندان تهران بایستی از دکوراسیونی شیک و زیبا برخوردار بوده و تمیز باشد. سالمند باید مرکز نگهداری سالمندان را مانند خانه خود بداند احساس راحتی کند. فضای خانه سالمندان  نباید دلگیر و تاریک باشد. استفاده از رنگ­های شاد برای دیوار و در و پنجره، تابلوهای زیبا و جذاب، گل و گیاه طبیعی و بسیاری از تزئینات دیگر باعث می­شود تا حس زندگی و حیات در سرای سالمندان در جریان باشد و سالمند از اینکه در چنین محیطی زندگی می­کند راضی باشد.

در بهترین سرای سالمندان نارمک باید به سالمندان اجازه داده شود تا فعالیت­های مورد علاقه خود را دنبال کنند و خود را سرگرم نمایند. اگر سالمندی به کتاب خواندن یا روزنامه خواندن علاقه دارد باید برای او کتاب و روزنامه تهیه شود. اگر سالمندی به گل و گلکاری علاقه دارد باید امکانات لازم برای کاشت گل و گیاه برای او فراهم باشد و غیره.

توجه به نیازهای روحی سالمندان بر هر چیزی ارحج است. اگر سالمند حال روحی مساعدی نداشته باشد، به انواع مختلف بیمایر مبتلا خواهد شد و زندگی برای او در سرای سالمندان سخت خواهد بود.

مزایای حضور سالمند در بهترین سرای سالمندان در تهران

سرای سالمندان؛‌  بهترین محل برای نگهداری از سالمندان ناتوان و کم توان است. سالمندانی که در وضعیت جسمانی بدی به سر می­برند و خانواده در نگهداری از آنها عاجز و درمانده شده اند، بایستی حتما در سرای سالمندان تحت مراقبت باشند. زیرا امکانات و شرایط برای زندگی سالمندان بسیار بهتر از خانه است.

بهترین سرای سالمندان آن مکان است که توانسته باشد از سالمندان به عنوان دارایی‌هایی با تجربه و دانش استفاده کند.

در بهترین سرای سالمندان در تهران، علاوه بر خدمات اساسی بهداشتی و پزشکی، اهمیت ویژه‌ای به برنامه‌های تفریحی، آموزشی و فرهنگی داده می‌شود.

همچنین سالمندان در بهترین سرای سالمندان تهران می­توانند با هم سالان خود وقت بگذرانند و با هم گرم گفتگو و تجدید خاطرات شوند. برای سالمندان وقت گذرانی با هم سالان یکی از بهترین تفریحات است. آنها دوست دارند ساعت­ها در کنار یکدیگر بنشینند و صحبت کنند.  

مزیت دیگر حضور شبانه روزی مراقب در کنار سالمند می­باشد و خود سالمند نیز از این بابت راضی است که هر وقت نیاز به کمک داشته باشد یک نفر هست که به او کمک کند. خانواده سالمند نیز از این موضوع آسوده خاطر خواهند بود.

معایب سرای سالمندان

از مهمترین معایب سرای سالمندان دلتنگی و دوری از فرزندان است. برخی از سالمندان بسیار به فرزندان و خانواده خود وابسته هستند و وقتی به خانه سالمندان می­روند به شدت احساس تنهایی و ترد شدگی می­کنند. به همین دلیل دچار افسردگی می­شوند. اگر فرزندان به دیدار والدین سالمند خود نروند حال سالمند وخیم تر خواهد شد و روند بیماری در سالمند به شدت پیشرفت خواهد کرد.

به همین علت در اولین روزی که فرزندان والدین سالمند خود را به بهترین سرای سالمندان می­برند، مسئولین بر این نکته تاکید می­کنندکه در هفته­های اول اگر توانستند زود به زود به سالمند خود سر بزنند و او را به یکباره تنها رها نکنند. دوره سالمندی دوره بسیار حساسی است و سالمندان به دلیل کم توان شدن در امور روزمره خود به شدت حساس و زود رنج می­شوند. بنابراین باید به طور منظم و چند روز یکبار به بهترین سرای سالمندان در تهران مراجعه کرده و از حال سالمند خود جویا شوید. درست است که در بهترین سرای سالمندان شرق تهران تمامی امکانات فراهم است و افراد زیادی در کنار سالمند حضور دارند، اما مراجعه فرزندان و اعضای خانواده برای سالمند اهمیت بالایی دارد.

2 replies

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] سالمندان گلبرگ یکی از بهترین سرای سالمندان در تهران است که با ارائه خدمات با کیفیت و مراقبت‌های حرفه‌ای، […]

  2. […] ارزان با خدمات مناسب جستجوی خود را برای انتخاب بهترین سرای سالمندان شروع کنید. همچنین می توانید به بخش درباره ما در سایت هر […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *