مرکز توانبخشی سالمندان یک مکان متخصص است که با ارائه خدمات فیزیکی، روانی، و اجتماعی، به بهبود کیفیت زندگی و استقلال سالمندان پرداخته و آنها را در مراحل مختلف پیری بهبود می‌بخشد.

بهترین مرکز توانبخشی سالمندان

اگر تصمیم گرفته اید که یکی از سالمندان عزیز خود را به مرکز توانبخشی سالمندان بسپارید؛ حتما به فکر آسایش او هستید و به همین دلیل در جستجوی بهترین مرکز توانبخشی سالمندان هستید. البته در انتخاب یک مرکز توانبخشی سالمندان شرق تهران عوامل بسیاری دخیل هستند.

از جمله این عوامل می توان به کیفیت و قیمت مرکز توانبخشی سالمندان مورد نظر اشاره کرد. این دو عامل ( کیفیت خدمات و قیمت مرکز توانبخشی سالمندان) تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط هستند. یک مرکز توانبخشی سالمندان ارزان ممکن است خدمات کمتری نسبت به یک مرکز توانبخشی سالمندان گرانقیمت ارائه دهد.

*مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ، یک مرکز توانبخشی سالمندان ارزان با خدمات باکیفیت و مدیریت حرفه ای*

 

توانبخشی چیست و در مرکز توانبخشی سالمندان چه کاری انجام می‌شود؟

 

به بیان ساده، توانبخشی به افراد سالخورده یا مسن کمک می کند تا آنجا که ممکن است در فعالیت های روزمره مستقل باشد و مشارکت در آموزش، کار، تفریح ​​و نقشهای معنادار زندگی مانند مراقبت از خانواده را ممکن می سازد.

توانبخشی به فرآیند بهبود و بازیابی عملکرد جسمانی و روانی افراد پس از صدمات یا بیماری‌ها می‌پردازد.

در مرکز توانبخشی سالمندان، برنامه‌های توانبخشی شامل فعالیت‌های فیزیکی، مشاوره روانی، و تمرینات ذهنی برای بهبود کیفیت زندگی و استقلال سالمندان ارائه می‌شود.

این کار با رسیدگی به شرایط زمینه ای (مانند درد) و بهبود عملکرد افراد در زندگی روزمره، به آنها برای غلبه بر مشکلات در تفکر، دیدن، شنیدن، برقراری ارتباط، غذا خوردن یا حرکت در اطراف کمک می کند.هر فردی ممکن است در مرحله ای از زندگی خود، به دنبال آسیب، جراحی، بیماری یا به دلیل کاهش عملکرد آنها با افزایش سن نیاز به مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ داشته باشد.

 

فعالیت های بهترین مرکز توانبخشی سالمندان

 

برخی از فعالیت های یک مرکز توانبخشی سالمندان عبارتند از:

تمریناتی برای بهبود گفتار، زبان و ارتباط فرد پس از آسیب مغزی.

اصلاح محیط زندگی افراد مسن برای افزایش ایمنی و استقلال و کاهش خطر.

آموزش و توضیح زندگی سالم برای افراد مبتلا به بیماری قلبی.

ساخت، مناسب سازی و آموزش فرد برای استفاده از پروتز پس از قطع پا.

تکنیک های موقعیت یابی و آتل بندی برای کمک به بهبود پوست ،کاهش تورم و بازگرداندن حرکت پس از جراحی سوختگی.

حمایت روانی از افراد مبتلا به افسردگی

آموزش استفاده از عصای سفید برای افراد مبتلا به کاهش بینایی.

 

محوریت و نیروی کار مرکز توانبخشی سالمندان شرق تهران

 

توانبخشی بسیار فرد محور است، به این معنی که مداخلات و رویکرد انتخاب شده برای هر فرد بستگی به اهداف و ترجیحات آنها دارد.نیروی کار هر مرکز توانبخشی سالمندان تهران متشکل از کارکنان مختلف بهداشتی از جمله فیزیوتراپ، کاردرمانگر ،گفتار درمانگر و شنوایی شناس، ارتوتست و پروتز، روانشناس بالینی، پزشکان طب فیزیکی و توانبخشی و پرستاران توانبخشی است.

دلیل اجتناب از ارسال سالمندان به مرکز توانبخشی سالمندان

دلایل زیادی برای اجتناب از فرستادن سالمندان عزیز به مرکز توانبخشی سالمندان وجود دارد. مراقبین معمولاً وقتی قصد دارند عزیز خود را به خانه سالمندان یا سایر مراکز مراقبت منتقل کنند، مضطرب و مملو از احساس گناه هستند. بسیاری ممکن است وظیفه خود بدانند که در خانه خود از عزیز خود مراقبت کنند. همچنین مراقبان ممکن است نگران باشند که یک مرکز توانبخشی سالمندان، حتی بهترین مرکز توانبخشی سالمندان تهران، نتواند بهترین مراقبت را برای سالمند عزیز آنها ارائه دهد و منجر به کاهش شادی و کیفیت زندگی فرد شود.

* با انتخاب مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ، یک مرکز توانبخشی سالمندان ارزان و با کیفیت در تهران،  آرامش خود و عزیزانتان را تضمین کنید*

در چه شرایطی یک سالمند باید به مرکز توانبخشی سالمندان فرستاده شود؟

تصمیم گیری برای فرستادن فرد سالمند مورد علاقه خود به خانه سالمندان یا مرکز توانبخشی سالمندان می تواند یک تصمیم دشوار باشد که مملو از احساسات متضاد گناه، تسکین، اضطراب و اندوه است. با این حال، تشخیص نشانه هایی که زمان مراقبت های بالاتری فرا رسیده است، کلید سلامت و کیفیت زندگیِ سالمند عزیز شماست.

یک سالمند معمولاً به مرکز توانبخشی سالمندان فرستاده می‌شود در صورتی که با محدودیت‌های جسمی یا عقلی نسبت به انجام فعالیت‌های روزمره خود دچار مشکل شود و نیاز به توانبخشی و مراقبت‌های ویژه داشته باشد.

همچنین، اگر سالمند نیاز به تمرینات فیزیکی، درمان فیزیکی، یا مشاوره روانی داشته باشد، ممکن است به مرکز توانبخشی ارجاع شود.

* مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ، بهترین مرکز توانبخشی سالمندان تهران که یک مرکز توانبخشی سالمندان ارزان با پرسنل مجرب و خدمات درجه یک است؛ بهترین انتخاب برای شما و سالمندان عزیز می باشد*

مراقبین عزیز، پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم در مورد فرستادن سالمند عزیز خود به مرکز توانبخشی سالمندان، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا در تداوم مراقبت های عملی از عزیزم با مشکل روبرو هستم؟
  • آیا احساس خستگی عاطفی یا خستگی دائمی دارم؟
  • آیا سالمند عزیز من نیاز به توانبخشی یا مراقبت و نظارت تخصصی دارد؟

نشانه های مربوط به مراقبین:

همچنین به این علائم توجه داشته باشید که ممکن است نشان دهند وقت منتقل کردن سالمند عزیز شما به مرکز توانبخشی سالمندان فرا رسیده است:

  1. هنگام بلند کردن یا کمک به سالمند عزیزتان، کمرتان آسیب دیده است؛
  2. معلولیت عزیز شما تا حدی پیشرفت کرده است که ایمنی او در خطر است؛
  3. عزیز شما بیش از یک بار سرگردان و گم شده است؛
  4. سایر مسئولیت های عمده تا جایی که مشکلاتی را برای شما یا خانواده ایجاد می کند، نادیده گرفته می شود؛
  5. شما دچار فرسودگی مزمن مراقبت کننده هستید؛
  6. سلامتی شما رو به افول است؛
  7. روابط شخصی شما به خاطر مراقبت از سالمند عزیز شما دچار مشکل شده است؛
  8. شما نمی توانید تمام نیازهای عزیزتان را برآورده کنید؛
  9. ارسال سالمند عزیزتان به مرکز توانبخشی سالمندان مقرون به صرفه تر از پرداخت هزینه خدمات متعدد مراقبت در خانه است .

* اگر قیمت مرکز توانبخشی سالمندان دغدغه شماست، پیشنهاد ما مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ است. مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ یک مرکز توانبخشی ارزان با فضایی دوستانه، پرسنل حرفه ای و مدیریت مجرب *

نشانه های مهم از عدم سلامت شخص سالمند

مراقب این چراغ های قرمز باشید که نشان می دهند سالمند عزیز شما از نظر روحی و جسمی رنج می برد:

  • آیا سالمند عزیز شما می گوید که غذا می خورد اما غذا در یخچال خراب می شود؟
  • آیا سالمند عزیز شما اغلب زمین می خورد یا سعی می کند کبودی ها را از شما پنهان کند؟
  • آیا سالمند عزیز می تواند به تنهایی حمام کند، خودش لباس بپوشد و لباسشویی کند؟
  • آیا سالمند عزیز شما به خاطر دارد که دوزهای مناسب دارو و داروهای مناسب را مصرف کند؟
  • آیا سالمند عزیز شما در مواقع اضطراری برنامه ای دارد؟
  • آیا سالمند عزیز شما می تواند با خیال راحت خودش رانندگی کند؟ در غیر این صورت، آیا او از روشهای حمل و نقل دیگری استفاده می کند که استفاده از آن برای او امکان پذیر باشد؟
  • آیا سالمند عزیز شما در پرداخت قبوض و مالیات دچار مشکل می شود؟
  • آیا سالمند عزیز شما در محیط کنونی خود از خانواده و دوستان جدا شده است؟

* در بهترین مرکز توانبخشی سالمندان تهران یعنی مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ، سالمندان عزیز در محیطی شاد و دوستانه زندگی خواهند کرد. ما به سلامتی، شادی و آرامش سالمندان اهمیت می دهیم و از آنها به بهترین نحو مراقبت و پرستاری می کنیم. قیمت مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهد بسیار مناسب است.*

زمان دقیق ارسال سالمندان به مرکز توانبخشی سالمندان

به راحتی نمی توان زمان دقیقی را که فرد مورد علاقه شما باید به آسایشگاه سالمندان شرق تهران منتقل کرد، مشخص کرد. اما شما باید این علائم را زیر نظر داشته باشید و گزینه های بالقوه زندگی را بررسی کنید، قبل از اینکه سالمند عزیزتان به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که برای انتخاب یک مرکز توانبخشی سالمندان تحت شرایط بحرانی، مانند بعد از مراجعه به بیمارستان، هنگام بیماری یا قبل از پایان قرارداد اجاره، تحت فشار قرار بگیرید.

مزایای فرستادن سالمندان به مرکز توانبخشی سالمندان

فرستادن سالمندان به مرکز توانبخشی سالمندان می تواند تأثیر طیف وسیعی از شرایط سلامتی، از جمله بیماری ها (حاد یا مزمن)، بیماری ها یا جراحات آن ها را کاهش دهد. همچنین می تواند سایر مداخلات بهداشتی مانند مداخلات پزشکی و جراحی را تکمیل کند و به دستیابی به بهترین نتیجه ممکن کمک کند. به عنوان مثال، توانبخشی می تواند به کاهش، مدیریت یا جلوگیری از عوارض مرتبط با بسیاری از بیماری ها مانند آسیب نخاعی، سکته مغزی یا شکستگی کمک کند.

فرستادن سالمندان به مرکز توانبخشی سالمندان می‌تواند به ارتقاء عملکرد جسمی و روانی آنها کمک کرده و باعث افزایش استقلال و کیفیت زندگی آنان شود.

مرکز توانبخشی سالمندان؛ محیطی مناسب برای ارتقاء سلامت و ارتقاء روحیه سالمندان فراهم می‌کنند و از افت احتمالی در سلامت آنها جلوگیری می‌کنند.

 مرکز توانبخشی سالمندان با مجهز کردن افراد به استراتژی های خودمدیریتی و محصولات کمکی مورد نیاز آنها، یا با رفع درد یا سایر عوارض، به کاهش یا کاهش اثرات ناتوان کننده شرایط مزمن بهداشتی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت کمک می کند. خدمات مرکز توانبخشی سالمندان بخش مهمی از پوشش سلامت جهانی است و یک استراتژی کلیدی برای دستیابی به هدف توسعه پایدار است.

توانبخشی یک سرمایه گذاری با مزایای هزینه ای برای افراد و جامعه است. این می تواند به جلوگیری از بستری شدن پرهزینه ، کاهش مدت اقامت در بیمارستان و جلوگیری از بستری مجدد کمک کند.

* مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ، بهترین مرکز توانبخشی سالمندان تهران است که با ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای با مناسب ترین قیمت ها، یک انتخاب عالی برای شماست. ما آؤامش را به سالمندان عزیز شما باز می گردانیم. کافیست به ما اعتماد کنید.*

باورهای غلط در مورد مرسوم توانبخشی

توانبخشی فقط مختص افرادی نیست که دارای نقص های طولانی مدت یا جسمی هستند. در عوض، توانبخشی یک سرویس بهداشتی اصلی برای هرکسی است که دارای وضعیت سلامتی حاد یا مزمن، اختلال یا آسیب است که عملکرد را محدود می کند، و به همین دلیل باید برای هر کسی که به آن نیاز دارد در دسترس باشد.

توانبخشی یک درمان لوکس نیست که فقط برای کسانی که می توانند هزینه آن را داشته باشند در دسترس باشد. همچنین تنها در مواقعی که مداخلات دیگر برای پیشگیری یا درمان یک وضعیت سلامتی با شکست مواجه می شوند، یک سرویس اختیاری نیست.

برای دستیابی کامل به مزایای اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی توانبخشی، مداخلات توانبخشی به موقع، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه باید برای همه در دسترس باشد. در بسیاری از موارد، این بدان معناست که به محض مشاهده وضعیت سلامتی توانبخشی را شروع کرده و در کنار سایر مداخلات بهداشتی، توانبخشی را ادامه می دهیم.

*قیمت مرکز توانبخشی سالمندان گلبرگ کاملا مناسب و مقرون به صرفه است و می توان آن را بهترین مرکز توانبخشی سالمندان تهران دانست. به علاوه، با توجه به این که خدمات توانبخشی کاملا تخصصی و با کیفیت ارائه می دهد؛ بهترین انتخاب برای بازگرداندن سلامت و حفظ آرامش عزیزان شماست*

نیاز جهانی برای توانبخشی

در سطح جهان، حدود 2.4 میلیارد نفر در حال حاضر با وضعیت سلامتی زندگی می کنند که از توانبخشی سود می برد. با تغییراتی که در سلامت و ویژگی های جمعیت در سراسر جهان رخ می دهد، این نیاز برآورد شده برای توانبخشی در سالهای آینده افزایش می یابد.

امروزه طول عمر افراد نسبت به قبل بیشتر است، پیش بینی می شود تعداد افراد بالای 60 سال تا سال 2050 دو برابر شود و افراد بیشتری با بیماری های مزمن مانند دیابت، سکته مغزی و سرطان زندگی می کنند. در عین حال، بروز مداوم آسیب (مانند سوختگی) و شرایط رشد کودک (مانند فلج مغزی) همچنان ادامه دارد. این شرایط بهداشتی می تواند بر عملکرد فرد تأثیر بگذارد و با افزایش سطح ناتوانی مرتبط است، که توانبخشی می تواند برای بهبود این شرایط مفید باشد.

به گزارش  در تاریخ healthpolicy   2023/07/10 بیش از 2.4 میلیارد نفر، تقریبا یک سوم جمعیت جهان، دارای شرایط بهداشتی هستند که می توانند از توانبخشی بهره مند شوند.

توانبخشی در مواقع ضروری

خطرات طبیعی مانند زلزله یا شیوع بیماریها و خطرات ناشی از انسان از جمله درگیری یا حوادث صنعتی می تواند نیازهای توانبخشی زیادی را در نتیجه آسیب یا بیماری ایجاد کند. آنها همچنین خدمات موجود را مختل می کنند و بیشترین تأثیر را بر آسیب پذیرترین جمعیت و ضعیف ترین سیستم های بهداشتی می گذارند.

در حالی که نقش مهم توانبخشی در شرایط اضطراری در دستورالعمل های بالینی و بشردوستانه به رسمیت شناخته شده است، به ندرت به عنوان بخشی از آمادگی سیستم بهداشتی و واکنش اولیه در نظر گرفته می شود. نتیجه این است که محدودیت های موجود در خدمات توانبخشی افزایش می یابد، ارائه خدمات بهداشتی از کارآیی کمتری برخوردار است و افرادی که مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند در معرض افزایش نقص و ناتوانی هستند.

پاسخ WHOبه چالش های توانبخشی

برای اینکه توانبخشی به پتانسیل کامل خود برسد، باید تلاش شود تا سیستم سلامت به طور کلی تقویت شود و توانبخشی به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی در تمام سطوح سیستم بهداشتی و به عنوان بخشی از پوشش همگانی سلامت در نظر گرفته شود.

در سال 2017، WHO ابتکار توانبخشی 2030 را راه اندازی کرد، که بر ضرورت تقویت سیستم سلامت تأکید می کند و از همه ذینفعان در سراسر جهان می خواهد تا در زمینه های اولویت دار مختلف کار کنند، از جمله:

  • بهبود رهبری و حکمرانی
  • ایجاد نیروی کار توانبخشی چندرشته ای قوی
  • افزایش بودجه برای توانبخشی ؛ و بهبود جمع آوری داده ها و تحقیقات در زمینه توانبخشی.

WHO به چالش های شناسایی شده پاسخ می دهد و سیستم سلامت را برای توانبخشی تقویت می کند:

  • ارائه پشتیبانی فنی و ایجاد ظرفیت در سطح کشور
  • افزایش رهبری، اولویت بندی و بسیج منابع
  • تدوین هنجارها، استانداردها و راهنمای فنی
  • شکل دادن به دستور کار تحقیق و نظارت بر پیشرفت

سخن آخر؛

مرکز توانبخشی سالمندان، بهترین انتخاب برای راحتی و سلامت عزیزان شماست. در بهترین مرکز توانبخشی سالمندان سلامت و افزایش توانایی جسمی سالمندان در اولویت قرار دارد. تمرین‌ها و درمان‌هایی که در مرکز توانبخشی سالمندان شرق تهران ارائه می‌شود با هدف توامند سازی سالمند و کاهش مشکلات جسمی و کاهش دردهای جسمانی برنامه ریزی می‌شوند.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] مشاهده می‌شود. یکی از مهمترین مزیت حضور سالمند در مرکز توانبخشی سالمندان، وجود برنامه‌های ورزشی روزانه و انجام کاردرمانی برای […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *