لوکس ترین خانه سالمندان تهران؛ خانه سالمندان گلبرگ

لوکس‌ترین و بهترین خانه سالمندان تهران

در این مقاله قصد داریم به چند ویژگی مهم درباره خانه سالمندان لوکس تهران اشاره نمائیم. دوران سالمندی، دوره­ای از زندگی است که برای هر فردی متفاوت خواهد بود. برخی از سالمندان ممکن است با زندگی در لوکس‌ترین خانه سالمندان تهران این دوره را به راحتی سپری نمایند و بتوانند از عهده کارهای خود بر بیایند. اما برای برخی دیگر به دلایل مختلف ممکن است سخت باشد. برخی از سالمندانی که در بهترین خانه سالمندان تهران سکونت دارند، به دلیل ابتلا به بیماری­های سختی همچون آلزایمر و پارکینسون توانایی خود را برای انجام کارهای روزمره خود از دست می­دهند و دیگر قادر نیستند به تنهایی زندگی کنند در اینصورت همواره باید فردی همراه آنها باشد و از آنها نگهداری کند و در انجام کارهای شخصی به آنها کمک کند.  

در زندگی امروزه که هر فردی درگیر مشکلات زندگی خود می­باشد، مراقبت 24 ساعته از سالمند کار بسیار دشواری خواهد بود. همچنین استخدام یک پرستار 24 ساعته برای نگهداری و مراقبت از سالمند نیز هزینه بسیار سنگینی برای سالمند و اعضای خانواده خواهد داشت. از این رو بر خلاف میل قلبی فرزندان تصمیم می­گیرند تا والدین سالمند خود را به خانه سالمندان تهران ببرند تا از بابت آسایش و راحتی والد سالمند خود آسوده خاطر باشند.

اهمیت نگهداری از سالمند در خانه سالمندان لوکس در تهران

امکانات موجود در بهترین خانه سالمندان شرق تهران، باعث می­شود تا فرزندان اطمینان حاصل کنند که مراقبت­ها و خدمات بطور کامل انجام می­شود و این برای خود سالمند نیز راحت­تر خواهد بود.

نگهداری از سالمند در خانه سالمندان لوکس به افراد سالمند این فرصت را می‌دهد که در محیطی شگفت‌انگیز و خصوصی با دسترسی به امکانات برتر و مراقبت‌های حرفه‌ای از زندگی‌شان لذت ببرند.

خانه سالمندان لوکس نه تنها امکانات راحتی را برای سالمندان ایجاد می‌کند بلکه با فراهم کردن فضاهای زیبا و خدمات شخصی‌سازی شده، به ارتقاء کیفیت زندگی این افراد کمک می‌کند.

در سراسر دنیا استانداردی برای خانه سالمندان تعیین شده است که در باید در خانه سالمندان رعایت شود. از مهمترین استانداردهای تعیین شده موجود می­توان به فضای کافی، مراقبین مجرب و کافی، رژیم غذایی مناسب، تحرک و برنامه ورزشی و فعالیت­های ذهنی اشاره نمود. حال می­خواهیم ویژگی­های یک خانه سالمندان خوب و نمونه را بطور مفصل شرح دهیم که انتخاب بهترین خانه سالمندان شرق تهران را برای شما ساده­تر خواهد کرد.

  • حضور پزشک متخصص و پرستاران و مراقبین حرفه­ای: نگهداری از سالمند باید به صورت شبانه روزی انجام شود. برخی از سالمندان نیمه شب نیز برای رفتن به دستشویی یا مصرف دارو نیازمند همراهی و کمک هستند. ممکن است دچار بی خوابی شوند و یا کابوس ببینند و نتوانند بخوابند. به همین دلیل مراقب باید به طور شبانه روز در کنار سالمند حضور داشته باشد و خستگی ناپذیر باشد. در خانه سالمندان گلبرگ، پرستاران و مراقبین همواره در کنار سالمند هستند و به تمام امور سالمند رسیدگی می­کنند. داروها به موقع به سالمند داده می­شود و مراقبین همیشه به صورت شیفتی از سالمندان مراقبت می­کنند. پزشک متخصص روزانه سالمندان را معاینه می­کند و در صورت ایجاد هر گونه تغییر در حال سالمند، درمان­های لازم انجام می­شود. بهترین خانه سالمندان نارمک از امکانات پزشکی همانند فیزیوتراپی و خدمات کار درمانی و گفتار درمانی برخوردار است که در بهبود حال سالمند موثر خواهد بود.

از دیگر امکانات پزشکی خانه سالمندان گلبرگ می­توان به خدمات روانشناسی، رفتار درمانی و شنوایی سنجی اشاره نمود. همچنین از ویژگی­های خانه سالمندان خوب وجود اتاق اورژانس می­باشد، اتاق اورژانس باید دارای تجهیزات پزشکی کامل و پیشرفته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای سالمندان، سریعا سالمند را به اتاق اورژانس خانه سالمندان برای رسیدگی منتقل نمایند.

  • فضای آرام و محیط امن برای سالمندان: در بهترین خانه سالمندان نارمک برای سالمندان محیطی آرام و فضایی دور از هرگونه استرس و تنش فراهم شده است. پرسنل خانه سالمندان بایستی برای آسایش حال سالمندان تمام امکانات رفاهی را مهیا نمایند تا سالمند احساس راحتی و آرامش داشته باشد. پرسنل خانه سالمندان بایستی رفتار آرام و با محبتی با سالمندان داشته باشند و از تندخویی و پرخاش جدا اجتناب نمایند. محیط خانه سالمندان تهران باید صمیمی و دوستانه باشد تا سالمندان دچار افسردگی و احساس تنهایی نشود و بتوانند با دیگر سالمندان ارتباط خوبی داشته باشند. مراقبین خانه سالمندان باید به وضعیت روحی و روانی سالمندان توجه ویژه داشته باشند.

در خانه سالمندان گلبرگ در هر اتاق دو الی چهار عدد تخت وجود دارد و سالمندان می­توانند در آرامش در کنار هم اتاقی­های خود زندگی کنند. سالمندان دوست دارند بیشتر با همسالان خود معاشرت داشته باشند و درباره خاطرات و تجربیات خود با یکدیگر صحبت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خانه سالمندان گلبرگ

به وب سایت https://gollbarg.com مراجعه نمائید

و از خدمات و امکانات موجود در مجموعه مطلع شوید.

  • رژیم غذایی مناسب برای سالمندان: در بهترین خانه سالمندان تهران، متخصص تغذیه برای بررسی رژیم غذایی سالمندان حضور دارد. متخصص تغذیه با بررسی پرونده هر سالمند رژیم غذایی مخصوص و مناسب با شرایط بدنی وی تنظیم می­نماید. این رژیم غذایی باید در اختیار مراقبین و پرستاران قرار گیرد تا مراقبین غذای هر سالمند را طبق نظر متخصص تغذیه و رژیم مخصوص او سرو کنند. سرآشپز خانه سالمندان نیز باید با تجربه و مهارت خود در زمینه طبخ غذا، غذاهای رژیمی را به گونه­ای طعم دار کند تا برای سالمند خوشایند باشد و غذاهای متنوع سرو شوند.

همچنین استفاده از میوه و سبزیجات تازه حتما باید در رژیم غذایی سالمند وجود داشته باشد.

  • امکانات بهداشتی مناسب برای سالمندان: در بهترین خانه سالمندان شرق تهران بایستی در هر اتاق یک سرویس بهداشتی شامل حمام و توالت وجود داشته باشد تا سالمند برای استفاده از سرویس بهداشتی دچار مشکل نشود. بهتر است سرویس بهداشتی مجهز به توالت فرنگی باشد تا برای سالمندان راحت­تر باشد.

در بهترین خانه سالمندان تهران رعایت بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا پوست و بدن سالمندان بسیار حساس و آسیب پذیر است و هر گونه آلودگی و عدم رعایت بهداشت ممکن است باعث بروز حساسیت و مشکلات پوستی شود. مراقبین خانه سالمندان باید هنگام حمام کردن سالمندان مراقب آنها باشند تا به علل مختلف دچار حادثه نشوند.

اگر سالمندی نیازمند استفاده از پوشک باشد، بایستی به طور مرتب به او رسیدگی شود تا دچار زخم نشود. بطور مرتب باید بدن سالمند شستشو داده شود تا آلودگی باعث بروز بیماری­های پوستی در سالمند نشود.

  • امکانات تفریحی و سرگرمی برای سالمندان: در خانه سالمندان تهران برای حفظ روحیه سالمندان و سرحال نگه داشتن آنها باید برنامه­های تفریحی و سرگرم کننده برای آنها مهیا شود. برنامه­های شاد اجرای فیلم و موسیقی، بازی­های دسته جمعی، اردوهای سیاحتی و زیارتی داخل شهری و گردش و تفریح بیرون از فضای خانه سالمندان در بالا رفتن روحیه سالمندان و بهبود حال جسمی و روحی سالمند نقش بسیار موثری خواهد داشت.

 

بازی­های فکری مانند شطرنج می­تواند به فعال نگه داشتن ذهن سالمند کمک کند. ورزش و تحرک روزانه و گروهی باید به طور منظم انجام شود. فعالیت­های دسته جمعی و مفید مانند همکاری در انجام کاری در خانه سالمندان به سالمندان حس سرزندگی و توانایی خواهد داد. سالمندان نباید احساس کنند که از کار افتاده شده­اند، گاهی می­توان از سالمندان خواست تا در امور مختلف خانه سالمندان مشارکت کنند. مثلا برای مرتب کردن و هرس کردن گل­ها، مرتب کردن اتاق، چیدن میز و دکور اتاق و کارهای سبکی از این قبیل می­تواند حس خوبی در سالمند ایجاد کند.

  • فضای باز و محیط سرسبز در خانه سالمندان: : خانه سالمندان خصوصی باید همچون خانه پر از حس زندگی و نشاط باشد. سالمند باید خانه سالمندان را همانند خانه خود دوست بدارد. ایجاد محیطی سرسبز و فضای پر نشاط موجب می­شود تا سالمند حس نکند که در اسارت است و بتواند بطور عادی به زندگی خود ادامه دهد و در محیط خانه سالمندان حس آرامش داشته باشد. وجود فضای سبز و حیاط در خانه سالمندان می­تواند برای سالمندان مفید باشد. روزها با قدم زدن و نشستن در زیر نور آفتاب و لذت بردن از هوای تازه برای هر فردی لازم است.

سالمندان روحیه بسیار حساسی دارند و حبس کردن آنها در محیطی تنگ و خسته کننده باعث می­شود تا بیماری­های جسمی و روحی در آنها بروز کند و اگر سالمندی به بیماری خاصی مبتلا باشد، نا آرام و نا مناسب بودن محیط زندگی موجب پیشرفت هرچه سریعتر بیماری خواهد شد. عکس همین موضوع نیز صادق است. اگر محیط زندگی سالمند بیمار پر از حس زندگی و انرژی مثبت باشد، حال سالمند روز به روز بهبود خواهد یافت.

اتاق سالمندان باید نور کافی و پنجره داشته باشد و منظره پشت پنجره بهتر است رو به فضای سبز یا حیاط باشد. اتاق­های بدون پنجره برای سالمندان مانند زندان خواهد بود. پنجره­ها نباید قفل داشته باشند، سالمند باید بتواند پنجره را باز کند و از هوای تازه بیرون استفاده کند.

    • امکانات و خدمات لازم برای نگهداری از سالمندان بیمار: برخی از بیماری­ها مانند آلزایمر و پارکینسون به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید امکانات لازم برای آسایش سالمند فراهم باشد.

 

امکانات و خدمات لازم برای نگهداری از سالمندان بیمار به عنوان یک راهکار اساسی در ایجاد محیطی راحت و مراقبتی برای ایشان در لوکس ترین خانه سالمندان ارائه می‌شوند.

خانه سالمندان لوکس در تهران؛ امکانات و خدماتی تخصصی و مناسب جهت مراقبت و درمان سالمندان بیمار فراهم می‌شود تا به آنها کمک کند تا بهبودی یافته و زندگی آرامی داشته باشند.

 

بیماران پارکینسونی با پیشرفت بیماری توانایی خود را بطور کامل از دست می­دهند، نیاز دارند تا مراقبین همیشه در کنار آنها باشد و در کارها کمکشان کند. سالمند مبتلا به پارکینسون در حفظ تعادل دچار مشکل خواهد بود. فضای اتاق و سرویس بهداشتی باید به گونه­ای باشد که رفت و آمد را برای سالمند آسان کند. مراقبین و پرستاران بایستی درباره بیماری سالمندان اطلاعات کافی داشته باشند و شرایط بیمار را به خوبی درک کنند.

در مورد سالمندان مبتلا به آلزایمر، مراقبین باید با صبر و حوصله به سالمند یاد بدهند تا بتواند کارهای شخصی خود را انجام بدهد و به گونه­ای با او رفتار کنند که لجبازی نکند و با مراقبین همکاری کند. بیماری آلزایمر در مراحل بسیار پیشرفته ممکن است سالمند را دچار زوال عقل نماید. ممکن است پرخاشگر و غیر قابل کنترل باشند اما با برخورد مناسب مراقبین می­توانند یاد بگیرند که آرام باشند و لجبازی نکنند. نحوه برخورد مراقبین و پرستاران با سالمندان بسیار مهم است.

  • محیط زیبا و دکوراسیون شیک: خانه سالمندان باید دکوراسیون زیبایی داشته باشد. باید از رنگ­های شاد استفاده شده باشد. وجود گل و گیاه، تزئینات شیک، میز و صندلی زیبا فضای خانه سالمندان را برای سالمندان جذاب­تر خواهد کرد. هر اتاق باید تلویزیون داشته باشد. وجود آرایشگاه برای بانوان و آقایان سالمند برای بالا نگه داشتن روحیه زندگی در آنها بسیار مهم است. وجود کتابخانه در خانه سالمندان برای سالمند اهل مطالعه حکم هدیه را خواهد داشت.
  • توجه به نیازهای روحی سالمندان: در بهترین خانه سالمندان نارمک حضور روانشناس بسیار مهم خواهد بود. باید یک نفر حضور داشته باشد که بتواند حال سالمندان را درک کند و صحبت­های آنها خوب گوش کند. سالمندان اغلب با مشکلات روحی متعددی روبرو هستند. مشکلات از قبیل حس تنهایی و افسردگی، احساس ترد شدگی، احساس ناتوانی و ناکارآمدی و غیره. یک روانشناس کاربلد باید در کنار سالمندان باشد تا مشکلات آنها را حل کند. پرستاران و مراقبین نیز باید توجه داشته باشند که باید همیشه با سالمندان با احترام و محبت رفتار کنند.

اگر مراقبین در انجام کارهای شخصی به سالمندان کمک می­کنند نباید طوری رفتار کنند که سالمند حس کند که تحقیر شده است یا حس از کار افتادگی نداشته باشد. مراقبین باید هم مراقب جسم سالمندان باشند و هم مراقب روح آنها.

مزایای نگهداری از سالمند در لوکس‌ترین خانه سالمندان تهران

خانه سالمندان مکان مناسبی برای نگهداری از سالمندان می­باشد و تمام امکانات مورد نیاز سالمندان بطور کامل فراهم شده است. در خانه سالمندان از سالمند بهتر مراقبت می­شود و رسیدگی به بیماری سالمندان بطور منظم انجام می­شود. پزشکان شبانه روز وضعیت سلامت سالمندان را زیر نظر دارند و هر مشکلی پیش بیاید سریع اقدامات لازم را انجام خواهند داد. در حالیکه در منزل هیچ یک از این امکانات فراهم نیست.

مزیت بی‌بدیل نگهداری از سالمند در لوکس‌ترین خانه سالمندان این است که آنها به لطافت‌ها و خدمات فوق‌العاده رسمی و خوبی در محیطی شگفت‌انگیز دست پیدا می‌کنند.

خانه سالمندان گلبرگ با اهتمام و عنایت به افراد سالمند، جایی ایده‌آل برای ایجاد یک جامعه پر از عشق و دلسوزی است که سالمندان می‌توانند در آن خاطرات خوبی را تجربه کنند.

مزیت دیگر خانه سالمندان این است که سالمندان با هم سن و سالان خود در ارتباط هستند. سالمندان از صحبت کردن و درد دل با همسالان خود لذت می­برند.

در خانه سالمندان شرایط برای نگهداری از سالمندان بد حال نیز مهیا است. نگهداری از سالمند بد حال باید بصورت شبانه روز انجام شود و این کار در منزل برای اعضای خانواده مشکل ساز خواهد بود. اما پرستاران بصورت نوبتی از سالمندان مراقبت می­کنند و این موضوع در بهبود حال بیمار سالمند بسیار موثر خواهد بود و در بسیاری از موارد سالمند پس از بهبودی به منزل خود باز می­گردد.

بهترین خانه سالمندان تهران، محلی امن و آرام برای سالمندان

شاید دوری از فرزندان و حس دلتنگی یکی از مشکلاتی باشد که در خانه سالمندان احساس می‌شود. ممکن است اگر فرزندان سالمند را فراموش کنند دچار افسردگی شود یا امید به زندگی را از دست بدهد. اما در خانه سالمندان لوکس گلبرگ کادر مجموعه و پرستاران با مهربانی و ملاطفت با سالمندان رفتار می‌کنند و امید به زندگی را در آنها تقویت می‌نمایند.

در خانه سالمندان لوکس در تهران همواره به فرزندان سالمندان توصیه می‌شود تا در فواصل زمانی کوتاه‌تری به والدین خود سر بزنند و آنها را فراموش نکنند. در لوکس‌ترین خانه سالمندان تهران شرایط برای یک زندگی آرام و ایمن فراهم شده است و سالمندان از نظر رفاهی و مراقبتی هیچ کم و کسری ندارند. اما مهم است که فرزندان و اقوام سالمند برای بازدید از سالمند خود به بهترین خانه سالمندان تهران مراجعه کنند و به دیدار سالمند خود بروند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *